Alla inlägg under februari 2010

Av Lena - 28 februari 2010 10:30

Idag fyller Morfar/Pappa Matti år! GRATTIS!!!  


Har jobbat kväll i kväll och när jag kom hem var barnen och Johan här. Barnen ska vara här i hela 3 veckor nu framöver, då Johan ska åka med jobbet till Dallas i USA!  


Några ytterligare foton nedan:


    


Romanos har under helgen skruvat upp vår lampa som vi ska ha i vardagsrummet! Dock måste en ny sladd inhandlas då den som följde med lampan var alldeles för tjock!



  

Av Lena - 27 februari 2010 19:09

Idag har vi haft en riktigt hemmadag med ingenting planerat på schemat!


Jag passade på att ta mig en springtur på lite drygt 7 km, dock var det väldigt jobbigt då det var så moddigt på gångbanorna! Men... Mer motion blir det ju då!  


Vi bakade även en omgång med bullar och åkte en vända till Coop för att bla betala vår sommarkryssning till Riga och Visby på ATG-ombudet på Coop. Kompletteringshandlade även litegrann när vi ändå var där.


Nu väntar en kväll framför TV:n med bland annat melodifestivalens sista deltävling!  

Av Lena - 26 februari 2010 09:46

Igår morse ringde fröken Pia från skolan och bad oss hämta Theodor då han fått ont i halsen och var mycket matt på ögonen.

Jag hade även migrän på morgonen och hade precis tagit Imigran när Pia ringde, så Romanos sprang upp till skolan och hämtade Theo!


Vi ägnade dagen åt att spela Wii!  


Nike följde med sin klasskompis Zarah hem efter skolan, och jag och Isabella gick och hämtade henne vid 19-tiden.


         


På bilden nedan är Isabella på väg till dagis med Fredde-vovven i knät. Observera tassarna till höger på bilden! Det är vildkatten som rusade ut i porten när Romanos precis fått ut vagnen! (En lek Turbo har att man ska jaga honom uppför alla trappor!)


    

Av Lena - 23 februari 2010 15:28

Jag måste bara få skriva att jag är så trött på allt gnäll som jag upplever tar upp en så stor del av folks liv för tillfället!  


Just nu så tycker jag att det är värre än någonsin, och kanske beror det på att folk verkligen är mera nere i dagsläget(läste om någon undersökning som visat att just februari månad är den mest "deprimerande" månaden på året).

Men... Ingenting blir ju bättre av att bara gnälla och vara otrevlig mot andra människor!


Som tex igår när jag var och körde ett muskelpass i Vällingby! Inte ett leende på någon människa förutom tränaren, gnäll över att det är dammigt i lokalen, att det är tungt (men hallå, det är ju faktiskt ett muskelpass så det kanske ska vara lite tungt?), att det är trångt, att musiken är dålig, musiken är för hög osv osv...

Det tar liksom aldrig slut på gnället!

Och höjden var ju en tant som sparkade mig i huvudet flera gånger under ryggövningen då man ligger på golvet, och hon brydde sig inte! Hon bara fortsatte att sparka?! Hon måste VERKLIGEN ha varit deprimerad och nere!


Så går man till underbara avdelning 2 på Bromma Sjukhus! Alla underbara kollegor, som trots massor med stress och stor arbetsbelastning just nu pga mycket sjukdom och tunga patienter, ändå är så positiva människor!

Vi hjälps åt, vi stöttar varandra, vi ger varandra positiv feedback och framförallt, vi skrattar tillsammans åt eländet när det det känns som tyngst!

Vilket team vi är!  








Av Lena - 22 februari 2010 17:17

Isabella är verkligen lik sin storebror och ÄLSKAR vatten!


   


Tog ett foto precis efter att hon duschat klart innan håret riktigt torkat!



Romanos tog ett kort på Turbo i en av hans sovställningar


        

Av Lena - 20 februari 2010 11:36

När Theodor var med faster Jenny i somras hade han bestämt att han absolut ville fingervirka en mössa tillsammans med henne till Isabella.

Jättefin blev den och Isabella poserar gärna med den på huvudet!


    


Turbo i en av sina märkliga positioner nedan



Pappa Romanos och Isabella


           

Av Lena - 19 februari 2010 13:18

Jobbade ju natten mellan tisdag och onsdag pga av att många i personalen är sjuka!

Natten gick bra och i rasande tempo, dock var jag mycket trött när jag väl kom hem eftersom jag varit vaken i över 24 h.

Sov 8 h innan det var dags att hämta Bella på dagis. Gick även och lade mig tidigt på kvällen och sov nonstop till torsdag morgon!


På torsdagen var Isabella ledig och Romanos hade studiedag som började först efter kl 13, så vi tog det lugnt på förmiddagen.

När Romanos gick till föreläsningen passade jag på att tvätta lite i tvättstugan!


Kl 18 hade jag och Jenny bokat att vi skulle köra ett Box-pass, och ett tufft sådant blev det.

"Fuskade" lite idag och tog bilen till V-by (brukar ju annars promenera fram och tillbaka) för att jag skulle hämta ut ett paket på vägen hem!

Vår nya KAMERA!  


Har provfotograferat lite men det är mycket att lära!



På bilden nedan (som är tagen med lilla kameran) har Isabella på sig Nikes mössa som farmor Lena köpte till henne i fjällen för många år sedan! En bra kvalitetsmössa som håller i alla väder! (Och för många barn!)



Isabella och Turbo har återigen börjat sova middag ihop som de ofta gjorde när Isabella var mindre!



Snart är det dags att gå och hämta Isabella från dagis! Jag och fröken Elisabeth hade utvecklingssamtal i morse, och hon konstaterade att Isabella var en jättefin tjej med mycket envishet och egen vilja! (Och det måste hon ju ha ärvt av sin far!  )        

Isabella har ju inte velat vara ute någonting på dagis under dessa vintermånader (precis som de andra 1-åringarna på dagis). Jag gissar att hon tyckt att det varit besvärligt med alla vinterkläder. Dock i förrgår så ville hon promenera hem själv (inte åka vagn) och det är ju nästan 1 km att gå, men raka vägen hem gick hon, och väl hemma ville hon inte gå in, så jag tror att hon nu skulle uppskatta mycket att få vara ute på gården med de andra barnen!  




Av Lena - 16 februari 2010 15:50

Idag hade Karin, Ted och jag bestämt att vi skulle ha en lunchdate i Uppsala.

Vi möttes på Ikea och gick runt ett tag innan vi satte oss i den alldeles ny restaurangen för att käka!

Verkligen supergoda vegetariska nachos med guacemole (stavas det så?) blev det!


Shoppade även lite champagneglas   i fyndhörnan (då vi ej hade ett enda innan) samt 2 nya kuddar.


Gick sedan vidare över till Stadium där både Karin, Ted och jag köpte lite nya träningskläder!

De hade sweatshirtjackor för halva reapriset, så jag köpte 2 stycken för totalt 149:- (hade kostat 399:- styck!).  


När jag kom hem igen ringde Marianne och frågade om jag kunde tänka mig att jobba i natt istället för på torsdag natt som redan är inbokad pga att det var mycket sjukfrånvaro på jobbet.

Det är ju inga problem när man bor så nära och när Isabella kan gå på dagis imorgon så att jag får sova några timmar!  


Med fjällresenärerna hoppas jag att det är bra idag!

För några år sedan när vi var uppe där bodde vi i familjen Öfverbeck i stort sett på vårdcentralen pga diverse åkommor, och vi brukar skoja om det, att nu är det dags igen för rusningen till Funäsdalens vårdcentral av familjen Öfverbeck....

I år verkar det som att det i alla fall finns en stor risk att det kan bli så igen, då stackars Hans började fjällsemestern med att bryta handleden!    

Även Nike var på väg till vårdcentralen med feber och öroniflammation, men med mängder av nässpray och alvedon ligger det besöket för närvarande framskjutet...

KRYA PÅ ER, Hans och Nike!!!


Har även under gårdagen när jag var ledig passat på att boka ytterligare en x-ning som jag väldigt gärna länge velat göra! En "lång" x-ning med Birka Paradise till Riga och Visby! Vi åker den 16:de juli (Nikes födelsedag) och det ska verkligen bli superroligt! Både att få åka på x-ning (som vi alla älskar) och se 2 helt nya städer!  


Det blir lite glest ibland mellan uppdateringarna av bloggen nu pga stressigt schema ibland, med fullt upp varenda minut av dygnets timmar, men ska försöka hålla uppdateringarna till minst ett par gånger i veckan!

Blev så glad häromdagen när Jenny berättade att Per uppdaterat sin blogg nyligen, med många fina bilder både på barn, vovvar och en supersnygg ny kamera!  


Och på tal om bloggar, jag fick ett mail häromdagen av en kompis med en blogg som jag brukar följa, där hon undrade om jag inte längre ville läsa hennes blogg då jag inte skrivit och frågat om nytt lösenord.

För att det inte ska bli några missförstånd så skriver jag här att jag absolut jättegärna vill följa alla bloggar som jag brukar läsa, men att jag inte riktigt har tid just nu att maila och fråga om nya lösenord (då jag knappt hinner uppdatera min egen blogg just nu menar jag)

Så att jag inte skriver och frågar om nya lösenord betyder absolut inte att jag inte längre tycker om/vill läsa era bloggar där ni bytt lösenord!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards