Alla inlägg under mars 2018

Av Lena - 26 mars 2018 15:21

Har jobbat en hel del sedan senaste inlägget, både på Bromma och på Kungsholmen och tiden går ju ännu snabbare då än annars. 


Vi har varit på middag hos våra fina grannar Anna, Janne och Gustav som bor en trappa upp och det kändes så ovant men lyxigt att inte behöva ta på sig några ytterkläder eller räkna in hur lång restiden skulle vara så att vi kom i tid till middagen! Bara att knalla en trappa upp!   

Såå trevligt var det!!! 


Vi har även varit och firat min pappa lite i efterskott! Vi var ju i fjällen när han fyllde år. 


Eva har vi också träffat! Hon kom hit en kväll med Zimba!


 


Nu har alla barn haft sina utvecklingssamtal för den här terminen. Jag fick äran att åka med på Theos samtal i år och jag fick se hans fina skola! Åh vilken trevlig skola det verkar vara och alla klasskompisar som kom in sa godmorgon både till mig och Theo! 

För att komma dit åker man T-bana till Skanstull och just i Skanstull har jag varit jättemycket när jag läste ett års ekonomiutbildning på Frans Schartau. Jag tänkte att jag skulle gå runt lite där för att se om jag kände igen mig men antingen har de ändrat en hel del eller så har jag glömt hur det var för ingenting kändes välbekant... Ringens köpcentrum som jag tyckte var så stort och modernt kändes jättelitet och mörkt tex...


På kvällen träffades äntligen jag och Helen igen på stammiskrogen Mandarin!


 


I helgen som gick hade vi absolut ingenting planerat! Såå skönt det också! På söndagen önskade Theo att få övningsköra lite så det roade vi oss med! Det är verkligen jätteroligt att åka omkring! Jag har ju alltid älskat att åka bil!


 


När vi kom hem så bakade Nike och Emilio kladdkaka till söndagsmys!


 


Idag har jag lunchat och fikat med Karin i Vällingby!


Snart ska jag hämta Emilio på dagis! Han går bara idag, sen är han ledig tom söndag 8/4 och har ett extra långt påsklov!   


Många kramar på er alla mina fina vänner!       

Av Lena - 5 mars 2018 12:15

I år tillbringade vi sportlovet i underbara Funäsdalen med familjen Öfverbeck 1 (Per & Lena) och familjen Öfverbeck 2 (Jenny, Hans, Greta & Astrid)   .

(Romanos, Turbo och Musse kunde tyvärr inte hänga med då Romanos var tvungen att jobba denna vecka )

     

Hans hittade ett hus som rymde oss alla! Huset var helt nybyggt och vi var de första hyresgästerna där!


   


Huset låg högt uppe på fjället med en helt fantastisk utsikt!


       


Resan dit startade vi härifrån Bromma runt 10-tiden efter att Johan hjälpt oss att sätta takboxen som vi fått låna av honom på taket. 

Väglaget var ett av de sämsta jag någonsin kört i så resan upp tog 10 (!!) timmar! Efter denna bild så uppstod snöstorm vilket ledde till att sikten var nästan obefintlig! Det kändes som att resan aldrig skulle ta slut men det gjorde den som tur var.

Vi möttes av en god middag som Per fixakt när vi kom äntligen kom fram!


 


På söndagen tog vi med oss Emilio och Isabella till backen för att de skulle få prova på sina hyrda skidor. De har ju aldrig åkt skidor så det var spännande!


Isabella blev frälst direkt! Hon åkte 2 åk i en backe där hon gick upp en bit, därefter stack hon och Nike direkt till ankarliften och åkte upp till toppen!

Emilio tyckte också att det var roligt men fick ganska snabbt ont i benen.


Jag hade sagt till Romanos innan att jag absolut inte trodde att det skulle vara något problem att få Isabella att åka utan att problemet snarare skulle bli att få henne att hålla sig till de lättare backarna. Mycket sant! Dagen efter första åket körde Isabella i de svarta (svåraste) backarna!


Vi hade anmält både Isabella och Emilio till skidskola men insåg snart att det hade vi lika gärna kunnat hoppa över. Inte bra organiserat och barnen lärde sig mer av att åka "fritt" än på skidskolan.


               


Jenny och Greta åker på bandet!   


 


Nike agerade lärare åt både Emilio och Isabella! 


Det fanns även en bastu i huset som nyttjades varje dag!


 


En eftermiddag gick vi på Funäsdalens museeum. Ett jättefint ställe där det även fanns en lekplats med leksaker från förr.


         


Vi passade även på att fika lite!


 


 


Vi höll oss i Tännportens liftområde men sista dagarna åkte vi till Hamra och det insåg vi att vi borde gjort tidigare. Jättebra backar för barnen och en superbra lift som barnen klarade av. Inleddes med fika där också!


   


Hela veckan var såå otroligt trevlig och underbar. Det enda som fanns och anmärka på var att det var den kallaste perioden på länge, som kallast -32 grader!!


 


Jenny och Hans med tjejerna tog en långtur med längdskidor över fjället också. Farmor Lena åkte även hon på längden. 


Några övriga foton från veckan nedan :


   


Kocken förbereder vinet   



 


Nike och Astrid   


 


En kväll hade kocken av oklar andledning hjälm på sig i köket!   


     

Vi hade räknat med total kaos på hemvägen pga all sportlovstrafik som skulle återvända till Stockholm men döm om vår förvåning när resan endast tog 7(!!) timmar! Vi stannade en gång för kisspaus och lite shopping av lunch på Coop i Bollnäs och sedan sträckkörde vi hem! Inte en enda kö!!! 


TACK alla inblandade för en helt fantastisk vecka!        



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards