Alla inlägg under mars 2017

Av Lena - 25 mars 2017 16:05

Denna helg tillbringar hela familjen på Väddis.
Idag har vi hållit på med diverse våraktiviteter som tex att sätta upp studsmattan och såga ved.

Djuren har invigt våren på sitt sätt!

Vi tog en vända till affären innan vi hämtade upp middagen som vi förbeställt på Akilles Taverna, vår stammiskrog!

Nu är vi mätta och belåtna! Alla är ute igen förutom jag och två trötta grabbar!

Jag roar mig med att elda i bastun inför en bastukväll och därefter lite deckare!

Ha en underbar lördagkväll mina fina vänner!

Av Lena - 23 mars 2017 13:07

Det är så underbart att äntligen få se solen såhär mycket! Jag blir såå mycket piggare!   


I helgen kom Hans och Jenny över med världens finaste bukett blommor! TACK snälla ni!!!   


 


Vi gick långpromenader båda dagarna och lapade all sol vi kunde!


 


På söndagkvällen fick vi äntligen till en träff med Eva och Lasse igen! 


     


I kväll ska Theodor och jag till optikern för att göra en synundersökning inför körkortstillstånd. Stora killen!


 


Ha en härlig dag alla fina vänner!   

Av Lena - 11 mars 2017 13:29

Idag tog jag och grabbarna en härlig promenad i solen! Det känns verkligen som en riktig vårdag!   


     


Nike sov över hos en kompis i natt och kom hem nu vid 12 bara för att hämta Isabella och ta med henne på bio!


En lugn lördag! :)

Av Lena - 10 mars 2017 19:19

Denna fredagskväll blev mycket lugn!


Musse får tillbringa helgen i lyx med all inclusive hos bästa Lena och Per.


Theo och jag åkte och utförde några ärenden, handlade lite och hämtade några paket.


Nike är ute med sina kompisar och äter pizza.


Nu blir det lite deckare!


Ha en underbar helg alla mina fina vänner!!!   

Av Lena - 2 mars 2017 15:42

Jag och småttingarna hade bokat en 40-timmars kryssning till Helsingfors där vi skulle gå och kolla på ett stort akvarium. Det var ju så länge sen som Emilio åkte båt och han har tjatat flera gånger i veckan om det så vi tänkte att det kunde vara en rolig ide.


   


Vi åt middag i buffén så att barnen skulle kuna ta vad som föll dem i smaken! 



 


Vi hade en hytt med en liten egen balkong och barnen var mycket faschinerade över att kunna kolla på vattnet och isen när båten for fram!


Väl framme i Helingfors hoppade vi på spårvagnen och åkte till aqvariumet! Det blev en succe för både Emilio och Isabella! Jag har aldrig vetat at de är så förtjust i fiskar! 


   


Ett par timmar senare tog vi spårvagnen tillbaka till båten.


   


Vi hade ett par timmar till godo innan det återigen var dags för middag så vi passade på att vila lite i hytten. Emilio sov som en stock, jag läste och Bella kollade på i-paden.


Självklart tillbringade vi mest tid i de olika lekrummen som fanns. Nu när det var sportlov hade de gjort en hel våning med bara lekrum och de hade mycket aktiviteter också som tex danskurs och utklädnad!

Självklart fanns det populära (mindre populärt för mamman som tycker det är äckligt efter att ha hört vissa berätta olika historier om det!) bollhavet kvar också....


       


Vi unnade oss och ta en taxi hem och när jag berättade för Emilio att vi var på väg hem blev han jättearg och sa till chaffören att han INTE ville åka hem utan tillbaka till båten! Tur att chaffören lyssnade på mamman!   


Nu lär vi få höra frågan här hemma om när vi ska åka nästa gång! Fast det blir några redan inbokade resor innan nästa båtresa! 

 

Ha en underbar torsdagskväll mina fina vänner!!!!       


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards