Alla inlägg under maj 2020

Av Lena - 6 maj 2020 14:54

Vi hade ju tänkt åka till Tyskland under påsken men den resan blev som sagt inställd.

Man har ju gett rekommendationer om att hålla sig hemma för att minska smittspridningen av Corona och att man därför ska hålla sig inom länet man bor.


Det var ju inget att diskutera om vart vi skulle! Till VÄDDIS!!!!! Kan ju inte bli bättre. En öde stuga på en tomt på ca 3500 kvm mitt i skogen i Stockholms län. Perfekt! Sagt och gjort! Påsken tillbringades där.


       


Lika underbart och avkopplande som alltid.

 

Vi köpte självklart middag från Akilles Taverna (Take-away) och som vanligt lika gott!


Vi har även behövt fixa lite i Theos rum då hans bäddsoffa helt plötsligt brakade ihop. Önskan var att få en 120 cm bred säng istället samt så fixade vi en Malmbyrå där vi ställde TV:n som vi fick av får fina granne Johan för ett tag sedan. 

 

Kan bara säga att nu är det rummet det mest populära i lägenheten. 


     


Sen har ju Theo hunnit bli 1 år äldre (igen!). 19 år. Pga (som vanligt nu för tiden) Coronasituationen blev det så att han i år firade hemma hos Johan och Maria men det ska vi ta igen med extra mycket tårta senare!   


GRATTIS ÄLSKLING!!!

På bilden nedan är han drygt 2 år och står på trappan i Ornäs där farmor Lena hade sitt landställe. 

 


Jag blev sjuk i feber och hosta och sjukskrev mig och tänk att när jag kom upp på morgonen såg brevlådan på dörren lite konstig ut och där hade bästa Jenny varit och lämnat presenter till mig!!! Så UNDERBART snällt!!!!   


 


Emilio hjälpte till med den ena presenten!   


 



Och alla fina omtänksamma sms! Tänk vad rik jag är som har så många fina vänner!!!!       


Turbo höll också matte sällskap!


 


Musse och jag har tagit en långpromenad i det underbara vårvädret   och i kväll blir det dans för Nike och Isabella och simskola för Emilio.   


Ha en underbar onsdagskväll mina vänner! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards