Alla inlägg under februari 2018

Av Lena - 16 februari 2018 17:44

Jag tycker att Musse har betett sig lite annorlunda några dagar nu mot hur han brukar vara. Inget märkvärdigt men som tex har han börjat bli superglad när han tex ser Theo fast Theo har varit hemma hela dagen (alltså inte kommit in från ytterdörren).


Jag sa till Romanos att Musse kanske börjar bli dement (Musse är ju inne på sitt 8:nde år).


Isabella hörde vad jag sa och frågade vad "dement" betyder.


Lite enkelt försökte jag förklara att hjärnan förstörs och tillslut kommer man inte ihåg vem man är längre.


- MUSSSE ropar Isabella och Musse tittar upp.


- Åh vad bra, han är inte dement, han vet vem han är! utbrister Isabella.   

Av Lena - 12 februari 2018 14:45

Under senaste veckan som gått jobbade jag nästan hela veckan.


På onsdagkvällen gjorde vi och familjen Hedgren ett spontanbesök till Olearys för middag!

 

Linnsan och Isabella i likadana jackor   .


 


I går var vi och firande finaste tjejerna och barnenes kusiner Astrid obh Greta som fyllde år! 


       


Facebook är ett forum som många verkligen avskyr men jag har alltid tyckt att det varit jätteroligt att surfa på Facebook. Man har fått kontakt med människor som man aldrig annars skulle kunna hålla kontakt med idag, man får se och lära känna många människor, man kan använda forumet om man förlorat något (som när jag tex lyckades återförena både en hund och en katt med dess ägare eftersom de lagt ut efterlysning på FB samt att jag lyckades få en liten kille att få tillbaka sin stulna sparkcykel och en annan kille fick tillbaka sin cykel efter att jag hittat cykeln och la ut en bild på Facebook med efterlysning av ägaren  )


Den senaste veckan har Facebook än en gång visat hur fantastiskt det är! Det har skapats en grupp som heter "Brommagruppen på Facebook". Någon lade till mig i den gruppen för ett tag sedan. Jag såg för ett par veckor sedan attt det var en kille som berättade i gruppen att han gått i Riksbyskolan för många år sedan och undrade om det fanns några fler i gruppen som gjort det. Han fick en hel del svar   .


Som de flesta vet så gick ju min mamma bort 1985. Hon gick också i Riksbyskolan och bodde i Riksby ända tills hon flyttade hemirfrån. 

För skojs skull lade jag upp en fråga i Brommagruppen på FB om någon kände henne när hon gick i Riksbyskolan! Och döm om min förvåning när flera av hennes klasskompisar och konfirmationskompisar skrev att de gått tillsammans med henna och kände henne! En kille skrev också ett långt meddelande om han han inte känt min mamma men att hans pappa och min morfar jobbade på FRA alla år tillsammans!


Men det mest fantastiska var att en tjej som heter Birgit som gick med min mamma och var med i samma klass skrev ett jättelångt mail till mig och frågade sedan om jag skulle vilja ha lite bilder och några brev som min mamma skrivit till henne. Åhhhh vad roligt! Kuvertet kom i fredags! Bilder från min mammas klass och från hennes konfirmation samt några brev! Och en gammal klasslista med alla i klassen och deras dåvarande adresser. 

Det är så otroligt roligt att ha fått dessa kontakter och det hade ju aldrig hänt utan Facebook!


Birgit håller på att samla ihop lite ytterligar bilder och ska skriva lite mer om vad som hände under deras skoltid!       

Och tänk vad världen är liten! Romanos känner även han till en av personerna som gick i min mammas klass visade det sig!   


Annars har det inte hänt så mycket speciellt i veckan! Har ju som sagt jobbat en hel del!


Denna vecka ska Isabella på kalas på något jump-ställe och Nikes dans börjar denna vecka.


Jag jobbar lite på Kungsholmen och helgen på Bromma, sedan är jag och Emilio ledig v 8 för att minimera risken att han blir sjuk till v. 9 då vi ska åka till Funäsdalen! (Alla utom Romanos som jobbar och djuren som blir hemma).


 


Slapparhelgsbild


 


Ha nu en underbar fortsatt vecka min fina vänner!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards