Alla inlägg under februari 2010

Av Lena - 7 februari 2010 16:07

Tog mig en springtur i förmiddags i vårsolen!

Jag sprang min vända ner till Lidl i Spånga vidare till gamla Bromstensvägen fram till Bällstavägen. Därifrån vidare till Spångavägen och hem, totalt en sträcka på 7,2 km!

Det är första gången i år jag springer så långt, och det gick över förväntan!

Det vackra vädret spelade nog en stor roll i att det kändes så lätt att ta sig runt!  


Isabella fyller även 1,5 år idag! Tänk vad fort tiden går! Det känns som att hon var en pytteliten bebis igår, och nu pratar hon och springer som en liten tjej!

GRATTIS vår allas lilla gumma på 1,5-års-dagen!!  


Ikväll ska jag åka med Nike på simskola i Vällingby (då det gått 48-h sedan hon sist hade symtom av magsjukan).


Till lunch/middag lagade vi jordärtskockssoppa med matvete+stekt kalkonbröst sallad! En supergod dressing med mycket vitlök till salladen var verkligen pricken över i:et!

(Självklart en rätt från Linas Matkasse!  )

Av Lena - 6 februari 2010 15:45

Igår kväll samt natten till idag blev både Nike och Isabella magsjuka!  


Att Isabella skulle bli magsjuk var ju nästan väntat, men att Nike skulle insjukna först var faktistkt helt oväntat.  

Dock har båda tjejerna varit jättepigga under dagen, så peppar peppar, var det en snabb influensa!

Dock gäller ju SJÄLVKLART 48h regeln, så att ingen lek med kompisar osv innan söndag kväll för Nike!


Theodor har (peppar peppar igen!) klarat sig så att han var hemma hos Arvid på inflyttningsfest / Starwars fest i kväll!

Tacos till middag och Starwarsfilm var höjdpunkterna enligt Theo!   


TACK snälla familjen Björklund för en jätterolig inflyttningsfest! / Theodor


Det har även blivit en hel del sittande framför datorn idag av förklarliga orsaker (då vi inte kunnat hitta på något pga influensan!), så idag har vi bokat 2 x-ningar att se fram emot i vår.

Den första är den 1/4-3/4, och den går till Helsingfors med alla barnen.

Den andra är ett par veckor senare, och den går till Mariehamn. Då är det dock bara jag, Romanos och Isabella som åker.

Totala summan för dessa x-ningar inklusive all mat och dryck (inklusive frukostar) går på 3500:- med Viking Line. (Detta att jämföra med när vi tidigare i vinter försökte boka en x-ning med Silja till H-fors, då endast den x-ningen skulle gå på över 5000:-).


Sedan har vi även börjat planera för en lite längre resa nästa år. Då är drömmen att vi ska kunna åka på en s.k tågcharter med alla barnen ner till Italien!  

Min stora dröm sedan jag var ung har ju alltid varit att tågluffa, och jag inser ju att det inte är så lätt att tågluffa "fritt" med 3 barn, men nu har både Ving och Fritidsresor ett koncept med tågcharter!   

Så nu gäller det att spara pengar till reskassan! Mer försäljning på Tradera kanske?  




Av Lena - 5 februari 2010 16:05

Häromdagen fick jag en almanacka av min vän och kollega Ingrid. Det var en almanacka med framsida och baksida med reklam.

Dock med lite egna foton blev det ju en väldigt personlig almanacka!

TACK Ingrid!   


  


  


  


  

Av Lena - 5 februari 2010 10:53

Lämnade Nike i skolan i morse och gick vidare mot dagis.

När jag kommer fram står det en stor lapp att det går magsjuka på "Eken", Isabellas avdelning.

Jag bestämmer fort att hon absolut inte ska gå idag utan vara hemma med mig, och frågar sedan hur många barn som var sjuka.

9 barn hade insjuknat sedan kl 18 i går kväll!   


Vi hade bestämt en date hemma hos Karin och Ted i deras nya lägenhet imorgon, men pga den stora risken att Isabella blir sjuk skjuter vi fram daten till senare.


Jag måste åka iväg nu och köpa ett par simglasögon till Theodor, då han igårkväll berättade att hans var trasiga och han behöver ett par nya till kvällens simträning!


Köpte häromdagen en hel drös med nya träningskläder till mig på Stadium. Det var välbehövligt, då jag inte köpt något på länge och när vi bara tvättar 1 gång / vecka nuförtiden.


Jag köpte:

* 3 stycken träningstoppar

* 3 par långa byxor

* 1 par 3/4 byxor

* 1 långärmad zip-tröja

* 2 vattenflaskor


Allting för en summa på 1300:-. Det tycker jag ändå var ett bra pris. Några av plaggen var nedsatta för medlemmar och sedan fick man 10% på hela köpet om man blev ny Stadium-medlem, så det erbjudandet kunde jag ju inte motstå! :-)


Av Lena - 4 februari 2010 10:45

Jobbade mellan 7-15 idag! Som alltid lika roligt!  


Jenny och jag hade bokat in att ses kl 18 i Vällingby för att köra vårt första box-pass tillsammans!

Ett skittufft men superroligt pass där man verkligen tränar igenom hela kroppen utan att det märks att man tränar!

Olika rörelser, slag och sparkar med snabba intervaller gör att man aldrig tröttnar på en rörelse innan det är dags att börja med nästa!

Har ju kört box för flera år sedan på SATS i Bålsta med Sanna!   


Nike hade privat träning med Johan ikväll i Åkeshovs simhall! Då alla i hennes simgrupp har tränat flera terminer måste hon träna lite extra för att komma i nivå med de!

Av Lena - 2 februari 2010 09:45

Isabella har varit hemma med mig idag.


Vid 10-tiden ringde Pia, en av Theodors fröknar, och sa att han hade så ont i huvudet, så han önskade komma hem.

Jag och Bella gick omeddelbart upp och hämtade honom , och efter lite Alvedon var han pigg och glad igen.


Jag hade bokat tvättstugan och körde hela 5 maskiner med tvätt. Det är så skönt att få allting tvättat och TORKAT på samma gång!


Mellan vändorna till tvättstugan passade jag även på att torka ur frysarna och kylarna samt städa i alla köksskåpen, och det behövdes verkligen! :-)

Städade även ur badrumsskåpen på eftermiddagen.


Vid 15.30 gick jag och Isabella upp till skolan för att hämta Nike, och hon och klasskompisen Zarah ville leka en stund på skolgården innan de gick hem!


Vid 18-tiden kom Johan och hämtade Theodor till scouterna!

Tänk, fast Johan oftast tar Theodor till hans aktiviteter känns det som att man gör inget annat än att skjutsa/hämta/följa med på aktiviteter!

Theodor och Arvid ska nu tillsammans börja spela blockflöjt också, men det är under skoltid, så det känns jättebra!

Jag tycker att Theodor borde dra ner på någon aktivitet, men det är svårt när han tycker allting är så roligt (Nike har ju än så länge "bara" simningen).

Theo spelar basket, simmar och går på scouterna.

Nåja, vi får se till nästa termin hur det blir!   




Av Lena - 1 februari 2010 09:30

Hela helgen inklusive fredagskvällen har gått åt till att jobba!

Det har varit så roligt, och det känns som att jag börjar komma in i jobbet igen efter denna långa tid som föräldrarledig  

Det är så roligt att få träffa alla mina trevliga kollegor igen och alla patienter. Det enda som jag har problem med är att börja jobba klockan 7, men det är ju inget nytt, kvällsmänniska som jag är!


Jobbade även idag mellan 7-16, så detta var en av Isabellas längsta dagar på dagis. Det hade gått jättebra och hon var pigg och glad hela dagen!  

Hämtade också Theodor och Nike på skolan vid 16.30-tiden


När Romanos kom hem åkte Nike och jag iväg till Willys och storhandlade! Det är så roligt att hon vill följa med som sällskap! Och det känns inte som så länge sedan som man inte kunde ta med henne för hon var så liten!


På kvällen hade jag, Horea och Oscar även ett samtal med tjejerna pga någon incident som hänt i skolan där några tjejer (inklusive Nadine och Nike) blivit ovänner.

Dock när vi satt allihop blev historien något helt annorlunda, och den historien som föranledde detta samtal stämde inte alls! Tjejer.....

Nåja, det skadar aldrig att om och om igen upprepa att OM man ser någon som blir illa behandlad ska man omeddelbart gå till någon vuxen och berätta detta!


Isabella fick en mjukishund av Lena och Per i julklapp, och denna vovve är verkligen hennes favorit! "Fredde-vovven" är hans namn då han ser ut som Fredde!   


  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards