Alla inlägg under april 2015

Av Lena - 18 april 2015 01:12

På tal om yoga i föregående inlägg, Theo och farmor Lena yogar tillsammans i Funäsdalen för ca 13 år sedan! ?

Av Lena - 17 april 2015 14:20

Jag och Johans mamma heter ju samma namn : Lena Öfverbeck. Det finns 2 stycken med de namnen i Sverige och det är vi. Det har bara uppstått förvirring (vad vi vet!) ett par gånger tidigare under alla år.   


En gång för många år sedan när jag precis börjat handla barnkläder på f.d Tradera så hade jag missat att ge min adress till säljaren, men hon sökte på mitt namn och ringde upp. Det första numret hon ringde gick till Lena Öfverbeck nr 1 och det var Per (hennes man) som svarade och frågade vad saken gällde. När säljaren uppgav att det gällde barnkläder förstod Per att det var mig de sökte och inte hans Lena.

Den andra gången var när vi åkte på fjällsemestrar ihop och något år behövde söka vårdcentralen båda två. Då upplevde vi lite förvirring bland personalen eftersom vi båda har samma namn.


Nu, inom loppet av en månad, har dock förvirring uppstått igen angående vem av oss som är vem.  


Jag har ju återupptagit yogandet igen efter något års uppehåll. Anmälde mig och fick två fakturor. Ringde upp företaget och sa att jag bara skulle gå en kurs.

Då visade det sig att både jag och andra Lena hade anmält oss fast till olika kurser, men min mail och mitt nummer stod under andra Lenas anmälan. 


Bokade även tid till Musse hos veterinären här i veckan, och uppgav mitt namn.

Sköterskan skrev noggrannt upp vad vi ville ha hjälp men och i slutet på samtalet sa hon:

- Jag vill bara försäkra mig om att det är med cockerspanieln Fredde du kommer hit.

Det är ju andra Lenas hund!   





Av Lena - 15 april 2015 11:39

Vi tillbringade ju ytterligare 1 vecka på Gran Canaria detta år, denna gången på påsklovet och med bästa resesällskapet Eva!


Dagarna innan resan fick jag ett mail från Fritidsresor om att hotellet råkat överboka några rum så att inga rum fanns lediga vår vecka! Jag blev direkt orolig att vi inte skulle kunna åka, men längre ner i samma mail stod det att vi fick lov att byta hotell till ett som låg mittemot det först bokade! Det nya hotellet var fyrstjärnigt istället för det ursprungliga som var trestjärnigt! 

Vi fick dessutom 11.000:- i rabatt! (Vilket jag tycker var helt otroligt eftersom vi fått byta "upp" oss, men vi tackar så jättemycket för denna rabatt! :-) )


Flygresorna gick bra förutom sista timmen på hemresan när Emilio hade tröttnat och högljutt visade det för alla andra passagerare! :-) Då var vi mycket glada att vi inte flög till Thailand! (Ytterligare några timmars flygresa dit! :-) ) 


En jättehärlig vecka med sol och bad samt ett par utflykter. En dag var vi på en marknad och en annan dag på en djurpark! 


Så härligt med en extra sommarvecka och efter den veckan fantastiskt härligt att komma hem till våren här hemma som nu verkar ha kommit på riktigt! :-)


(Några foton från resan kommer i följande inlägg då de är inladdade på telefonen)


Musse och Turbo tillbringade veckan på sina respektive hotell, Skoby och Ekbacken! Lika bra som alltid! Hade dessutom beställt trimning på Musse så det var en sommarklippt kille vi hämtade där bästa Tess hade klippt honom såå fint! (Ingen cocker-klippning dock! :-) )



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards