Alla inlägg under december 2017

Av Lena - 28 december 2017 13:04

I år firade vi julafton den 25/12!   


Theo och Nike var med Johan på julafton och jag passade på att jobba julaftonskväll. 


Tydligen hade vi varit snälla för jultomten kom även iår!   


     


Förväntansfulla barn satt i soffan medans tomten delade ut klapparna!


       




Musse var mycket nyfiken på Theos klapppar av någon anledning!

 

   


Minitomten Emilio!


   


Turbos favoritplats är under granen som tidigare år! 


 


Musse fick självklart också vara tomte!   


 


En härligt lugn jul som avslutades med familjen Öfverbecks tradition att äta middag från Blackebergsgrillen! 

 

God fortsättning alla mina fina vänner!       


Av Lena - 13 december 2017 14:53

Vi har ju "råkat" köra igång en ny renovering här hemma med ett rumsbyte. Isabella hade ju det allra minsta rummet och det är hon som brukar ha typ 5 kompisar inne ganska ofta, så de fick ju inte plats.

Jag och Romanos tog ut hennes saker från hennes rum och målade en grå fondvägg sam resten vitt och ställde in vår säng där.


Isabella fick ta vårt gamla sovrum. Hon fick en lila fondvägg och resten vitt enligt hennes egna önskemål. Nästan allting är äntligen klart! Lite lister och kablar som ska dras. Sen har vi lovat Isabella en liten Tv också så att hon och vännerna kan titta på film på hennes rum, men den köper vi efter jul.

En nöjd tjej!   


   


Efter att alla möbler kommit från Ikea skruvade i ihop dem och sendan på lördagen åkte vi till Väddis en sväng för att skruva upp några nya skoskåp som vi kötpt det1

Sååå underbart att få sitta framför brasan och njuta när vinden viner utanför!


 


Idag har jag varit på Luciafirande på dagis. Har tyvärr ingen bild då det är fotoförbud men det var en mycket tjock liten tomtegubbe vi hade som hade tomtedräkten ovapå overllaen eftersom de sjöng utomhus. Sedan blev vi bjudna på lussebullar och saft innan det var slut på festen.


Jag ska till stan idag för att klippa mig så jag måste hoppa in i duschen en snabbis först.


Ha en jättetrevlig Luciakväll nu alla mina vänner!   


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards