Alla inlägg under december 2012

Av Lena - 28 december 2012 16:19

Isabella fick en mössa av gudmor Eva som är som en häst. Den blev populär hos både Isabella och Romanos! :)


Idag har vi lämnat Musse för en vistelse på underbaraste Skoby hundhotell :-)

Han kommer att vara sååå lycklig som får springa omkring med kompisarna i snön på de vida ängarna! :-)


         

Av Lena - 25 december 2012 02:23

I år firade vi en underbar jul i Flysta!
Massvis med god mat och trevligt sällskap! De flesta julklappar till barnen i vanlig ordning men Romanos och jag fick de mest perfekta klapparna av barnen! Jag fick en fin tavla med en dikt av Nike och en egensydd jeanshandväska av Theo och Romanos fick också en fin tavla av Nike och en mugg av Theo som han gjort själv där texten löd "Var redo" (som den nyblivna scout Romanos blev i somras :-D )

Natten tillbringas nu på avdelning 2 med mina fina vänner Lennart och Märta! Mer presenter har jag fått här!! :-) :-)

Av Lena - 20 december 2012 17:11

Tänk att det ska vara såå svårt att hitta en lagom dos med Levaxin för mig!
Först äter jag en styrka, tar prov och då är det alldeles för högt!
Ökar då dosen ytterst lite och då blir det alldeles för lågt (som idag när jag senast tog prov).
Men... Det är väl likadant med det som med hur jag är som person, antingen högst uppe eller längst nere, aldrig "lagom" ;-) :-)

Av Lena - 20 december 2012 14:36

Idag jobbade jag mitt sista extrapass på hemsjukvården på länge! Nästa gång jag kommer dit är den 14 januari och då är det "på riktigt"! :-)

Fick idag äran att prata med två av mina fina kollegor på Brommageriatriken om en gemensam patient, så idag känns separationsångesten mindre! :-)
Jag inser att jag nästan kommer ha mer kontakt med många än vad jag haft när jag jobbat natt och bara gett och tagit snabba rapporter! :-)

Romanos jobbar på närakuten ikväll. Själv ska jag gå upp till Theos fritids på lite "Jollenfika" och därefter hämta Isabella på dagis efter sista dagen innan jullovet :-)

Ha en fin kväll mina underbara vänner!

Av Lena - 19 december 2012 15:57

En långhelg i vintriga Helsingfors med hotell och musikal!
En såå fantastisk fin föreställning som satte sig djupt och varje dag efter denna helg har jag tänkt tanken att vilken otrolig tur att vi lever i denna tid och inte då! Och vilken otrolig lycka att vi har kunskapen om hur ett barn blir till och att vi får äran att kunna använda preventivmedel för att inte bli gravida om vi inte önskar!
(Jag rekommenderar VERKLIGEN att se musikalen!!)
Man fick ju inte fota under showen men jag tog en bild på den fina teatern!

En resa som man kommer att minnas länge! :-)
Mycket vågigt hav på hemresan men ingen sjösjuka som tur var! :-)

Romanos och barnen var hemma och tog det lugnt!
Vi hade "fredagsmys" på söndagen istället så efter barnens sista simlektion köpte vi pizza på Il Postino :-)

Av Lena - 11 december 2012 14:02

Kl 13 var Musse och jag i Vällingby för ett första besök på hans nya dagis!

Åh vad fint det var och vilka underbara trevliga tjejer som jobbar där!

Stora fina ljusa lokaler och soffor och fåtöljer i alla rum där vovvarna låg och vilade efter förmiddagspromenaden! De har öppet mellan 7-18, långpromenad på förmiddagen och en kortare promenad på eftermiddagen, kloklipp och bad en gång i månaden ingår samt så kommer en veterinär 2 gånger / år och vaccinerar hundarna på plats! Vilken lyx!

Musse ska börja inskolas med korta dagar v 6 och v 7, därefter hoppas vi att han trivs så att det funkar med att han kan vara där på dagarna när vi jobbar!

Ett extra plus är ju också att det ligger på vägen till jobbet så att man inte behöver ta extra tid för att lämna/hämta!

Hoppas, hoppas att det funkar bra!!

Av Lena - 10 december 2012 17:22

Andra adventsljuset har vi tänt idag en dag försent eftersom vi var borta igår!
Självklart är tomtefamiljen med även detta år som vi gjorde med faster Jenny och farbror Hans för 6 år sedan:-)

Av Lena - 10 december 2012 15:21

Vi åkte till Väddis över ett dygn! Så mysigt att sitta framför kaminen och bara njuta!
Julpyntade litegrann också!
Turbo höll sig inne i stugvärmen medan Musse var ute och busade i snön så mycket som det bara gick!

Nu på väg hem till Bromma igen!
Imorgon ska Musse och jag på ett första besök på Vinsta hundcenter, Musses nya dagis!
Därefter är det dags för julspel på Isabellas dagis! En mycket förväntansfull tjej inför detta :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards