Direktlänk till inlägg 29 december 2021

God fortsättning och Gott Nytt År!

Av Lena - 29 december 2021 16:17

Julen kom och gick snabbt som vanligt! Vi firade här hemma, bara vi i familjen! 

Som vanligt åt vi mat från Blackebergsgrillen enligt vår tradition.


               


Vi firade lite innan med Theo då han åkte till Funäsdalen den 23/12 med Lotta och hennes familj.


Isabella fick bla en ansiktsmask i julklapp som genast åkte på och Emilio fick flera pussel av vilka han ville lägga ett direkt tillsammans med mig och Romanos.


   


Jag och Romanos är lediga den här veckan mellan jul och nyår och mycket slappande har det blivit.


       


Jag har även hunnit med ett besök till tandläkaren idag. 


Vi har fixat med lite småprojekt som tex att måla om Emilios gamla barnmatstol som Isabella numer har i sitt rum som nattduksbord. Den var i sliten vit färg och vi målade den i samma kulör som hennes fondvägg och fönsterbänk.


   


Isabella blev mycket nöjd   .


Det här året har Romanos och jag sagt att vi ska köra på "Köp Stopp" igen. Gjorde det för något år sedan och tycker det är jätteroligt att kunna lägga undan mer pengar. Vi sparar ju inte in på upplevelser (som resor, restaurangbesök, lekland mm) men på all onödig shopping!

Jag brukar även passa på att rensa hela lägenheten och förrådet på saker och skänka eller sälja det som är i bra skick och återvinna resten   .


Jag köpte julpapper, julsnöre och juletiketter på halva priset idag på Coop till nästa år. Brukar alltid göra så. Vi förvarar allting i förrådet i genomskinliga backar. Rensade igenom Emilios garderob igår på massor som blivit för smått. Stora barnen rensar sina garderober själva nu för tiden och Nike har rensat ut en hel papperskasse.


Turbo fick ju diagnosen Hyperthyreos för några veckor sedan och började med medicin. Han har blivit en helt annan kisse, gått upp i vikt, fått mycket tjockare päls, blivit MYCKET piggare och fått en mer lagom aptit. Han ÄLSKAR som tur är sin medicin som han får i en liten godsak för katter.


När man har den här medicinen måste man ta blodprov med jämna mellanrum för att se att koncentrationen är rätt. Första gången vi tog provet innan han fick diagnosen höll jag honom och det enda han gjorde vara att "morra" för att protestera. Han orkade inte göra mer.

Nu den här gången tar jag med Romanos för säkerhetsskull då Turbo blivit sig själv igen, och när han tog prov senast och var så pigg var vi 3 stycken och vi lyckades inte så en fjärde person fick komma in då Turbo slogs och bet allt han kunde   .


Vi fick en såå fin blomma av Filips (Nikes pojkväns) mamma för att Romanos hjälpte honom med blodprov och medicin när han fick influensan för ett par veckor sedan.


 


Jag och faster Jenny har hunnit med ett par promenader under jullovet också. Vi har ju vår tradition att promenera på söndagar!   


 


Nu är det dags för lite middag här i huset! 


Ha en jättetrevlig kväll mina vänner och GOTT NYTT ÅR!   







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards