Alla inlägg under juni 2010

Av Lena - 30 juni 2010 16:30

Åren går så fort!

Idag min 35-åriga födelsedag  


     


Lite badminton har vi också hunnit med!


 


Övriga bilder tagna under veckan!  


            

Av Lena - 29 juni 2010 16:30

Barnen har gjort en fin midsommarkrans med farmor Lena i Ornäs som de tog med hem till Bromma!


      

Några sommarbilder från underbara Väddö nedan!

1a dagen på stranden!


         


Isabella har även badat lite hemma på balkongen i sin bebispool som vi köpte förra året på Gran Canaria!


     

Av Lena - 26 juni 2010 17:48

Här hemma har vi firat en riktigt lugn midsommar!


Theo och Nike är med Johan och farmor Lena i Ornäs medan jag har varit hemma och jobbat!

Nu har jag ett arbetspass kvar i morgon kväll, sen är jag ledig till den 4:e september!   


Det har inte hänt något speciellt på senaste tiden! Sista dagen på dagis för Isabella på ett bra tag, lite träning och jobb!


En stor sorg är att vår söta grannflicka på 7 år ligger inne på barnintensiven och är mycket dålig!

En akut hjärttransplantation behövs och inget hjärta finns!

Mycket av min tid går till tankar på denna lilla tjej och jag finner inte riktigt något att skriva just nu, för allting känns plötsligt så "oviktigt" att skriva om...

Vad betyder det att man varit och tränat, varit och storhandlat, varit och roat sig när detta barn ligger på sjukhus och kämpar för sitt liv just nu??



Av Lena - 18 juni 2010 20:16

Jaha...

Min familj som aldrig haft något med polisen att göra (förutom passansökningar då) har idag för andra gången på en vecka haft kontakt med denna instans!  


Idag när vi kom hem från Väddö låg det ett paket i vår postlåda med en bok som jag INTE beställt från Bokus. Det var en bok om Tyskland samt en faktura på 149:-.


Jag ringde till Bokus och sa som det var, att jag aldrig beställt denna bok.

Killen jag pratade med var verkligen jättetrevlig och hjälpsam, och han frågade mig om personnr, adress och mailadress stämde som angetts vid beställningen.

Personnr och adress stämde men INTE mailadressen!

Och sedan berättade killen vidare att beställningen gjorts via mail den 30 april, och att den egentligen avsåg 2 stycken böcker, den jag fått i dag och en annan bok på engelska om nuklearmedicin. Summan för den andra boken var ca 2000:-! Som tur var var den slut och därför avbeställd automatiskt.


Killen på Bokus sa åt mig att omeddelbart ringa och anmäla detta bedrägeri till polisen, vilket jag självklart gjorde!

Alla uppgifter angav jag samt den falska mailadressen!


Men att både jag och min pappa inom loppet av en vecka skulle råka ut för ett liknande bedrägeri av en slump kan jag inte riktigt tro på....

Något som jag också angav för polisen jag pratade med. Hon höll med om att det lät väldigt otroligt...


Av Lena - 16 juni 2010 19:30

Nikes och min andra tjejdag tillbringade vi i Uppsala tillsammans med Karin och Linn!


Vi började på Leklandet Nickis i Uppsala där tjejerna lekte som galningar och Karin och jag i lugn och ro kunde sitta och bara prata!


Efter all lek var det dags för ett besök samt lunch på IKEA. Dock ville tjejerna börja med att vara en timme på barnpassningen på IKEA innan lunchen, så Karin och jag fick ytterligare en timme ensamma!

Det är verkligen en jätteovanlig känsla när man hela tiden är van att ha en liten med sig som man måste passa varenda sekund, att få bara gå omkring och strosa och prata med varandra!   


TACK tjejer för en superhärligt tjejdag!     

Av Lena - 15 juni 2010 19:15

Då Theodor i dag skulle på scoutläger ute i skärgården med Johan hade Nike och jag bestämt att vi skulle ha några "tjejdagar"!


Idag hade Nike önskat att vi skulle åka till Skansen, och hon ville ha med sig sin klasskompis Matilda!

Vi hämtade upp Matilda innan vi åkte vidare in mot Skansen!

Mycket djur blev det, karuseller, lottovinster och pannkakor innan det var dags för oss att bege oss hemåt mot Bromma igen!   


                        


Av Lena - 11 juni 2010 18:45

Idag var det då dags för den årliga vårfesten med Brommageriatriken.  


Mycket lekar blev det, bland annat byggande med kapplastavar vilket Calle fixade galant!  


  


Taunia tog nästa gren (eftersom det skulle vara någon som var smärttålig, vilket är förståeligt  )


  


Efter det var det Gabbies tur, och hon skulle använda sig av en griptång för att samla ihop så många småbitar som möjligt under en viss tid.


    


Den sista grenen var att leka "Hela havet stormar", och efter mycket övertalning gick kära Marianne upp och sprang det fortaste hon kunde! Tyvärr var det någon annan som vann, men jag tycker ändå att Marianne var klart bäst!  


  



God mat fick vi (åtminstone vi som inte var vegetarianer!  )!


Ytterligare några bilder på mina kära kollegor nedan:


         


Marianne ville även prova min kamera, så hon tog en närbild av mig!


        

Av Lena - 11 juni 2010 10:31

Min pappa ringde till mig igår och berättade att han fått ett brev från ett ikassoföretag! (Och då ska man veta att min pappa är den mest ordentliga person som finns i det fallet att betala räkningar i tid och har i alla år varit livrädd att vara ens en h försenad med att betala!)


Inkassobrevet kom från ett företag som i sin tur fått kravet från Tradera!

Tradera... Min pappa som knappt vet hur man loggar in på en dator skulle ha registrerat sig och sålt något på Tradera! Knappast....


Efter att idag ha ringt till Tradera visade det sig att någon registrerat honom med hela hans personnummer och namn och sedan sålt saker i hans namn ( man betalar ju provosion på det man säljer och det var denna räkning som gått vidare till inkasso!)


Personen på Tradera hade varit mycket trevlig och tillmötesgående enligt min pappa, och nu efter inrådan av denne person, har pappa polisanmält händelsen samt skriftligen begärt uppgifter om personen som falskregistrerat sig i min pappas namn!

Även inkassobolaget var mycket tillmötesgående och rev fakturan direkt! Endast kopia på polisanmälan skall skickas in!


       för personer som lurar och utnyttjar andra människor!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards