Alla inlägg under oktober 2017

Av Lena - 6 oktober 2017 10:45

Återigen långt mellan blogginläggen! Har varit fullt upp sedan senaste inlägget.

 

Jag har börjat jobba mer än tidigare vilket känns jätteroligt! 

 

Vi har varit och firat Marita som fyllde år! En jättetrevlig fest där vi äntligen fick träffa alla Maritas barn med familjer igen!   

 

Många intresserade barn följde med spänning paketöppningen!   

 

     

 


September var månaden för många läkarbesök.

 

Jag har hunnit med besöket hos hörselläkaren, och det var ju som jag misstänkte, kraftig försämring av hörseln sedan senaste kontrollen.

Operationen som då var på tal var det nu försent att genomföra pga att mycket åldersförändringar på hörseln tillkommit sedan senast. Nu är det hörapparater som gäller och tid för utprovning av dessa har jag fått nästa fredag. 

Har pratat en hel del med min vän Eva som har hörapparter sedan länge och fått många bra tips!   

 

Jag har även hunnit med en tur till tandhygienisten.

 

Isabella har varit hos öron-näsa-halsläkare och etsat blodkärl i näsan då hon i alla år besvärats av kraftiga näsblödningar när hon blir förkyld eller under vintertid då luften blir torrare. 2 gånger fick hon etsa och jag beundrar verkligen hur duktig hon var och läkaren fick en stor kram av henne efter behandlingen båda gångerna!   

 

Nike har varit och röntgat sin axel som hon har mycket ont i vid vissa rörelser. Rönten visade ingenting men smärtorna kvarstår så Romanos har skrivit remiss till barnortopeden för bedömning. Nike går ju på både akrobatik och dans och det är ju viktigt att hon inte gör något som förvärrar om det är en skada.

 

Theo har varit hos hudläkare och visat upp några födelsemärken. Bedömingen var att de var helt godartade   .

 

Det är verkligen helt otroligt bra att ha förmånen att kunna jobba på timme så att man kan boka in alla dessa besök och då välja att inte jobba dessa dagar! Guld värt!   

 

Helen och jag hade en kväll inplanerad på restaurang Mandarin och när Theo fick höra talas om det blev han väldigt intresserad av att hänga på (vilket han självklart fick!).

 

 

 

I helgen var Karin och jag äntligen iväg på vår Hälsokryssning! Det var en 23-timmars kryssning med Cinderella där företaget hyrt hela båten. Många intressanta föreläsningar och god mat bjöds det på. 

Höjdpunkten var nog ändå artisten Magnus Karlsson som spelade! Både Karin och jag var helt frälsta! Han har VERKLIGEN en fantastiskt sångröst! Nästa år åker vi igen!   

 

 

 

Igår när jag kom till jobbet fick jag 2 mycket glada, oväntade överraskningar! När jag kliver innanför dörrarna möter jag min vän Tina i korridoren! Hon är där och gör 2 dagars praktik! Så oväntat och så roligt att äntligen få ses!   

 

Sen går jag och byter om och börjar läsa på om patienterna och hör då en röst som säger:

- Ska du inte ens hälsa på mig! 

Vänder mig om och där står Jenny! Jenny som jag jobbat så många år med och även umgåtts en hel del privat med när hon bodde i Vällingby och vi hade barn i samma ålder! 

Jenny är nu på avd 2 och gör sin sista praktik innan hon är färdig sjuksköterska! Så otroligt rolig att ses efter alla år! Och vi bara fortsatte prata som att vi hade setts igår!   

 

Snart är det helg och då vankas kalas för Isabellas klasskompisar på leklandet! En mycket förväntansfull tjej som räknat ner dagarna!   

 

I eftermiddag väntar vi på en IKEA-leverans med bla ett nytt matbord. 

 

Hittade några foton på vår finaste Väddögranne Bengan från i somras!

 

   

 

Nu ska jag sätta igång med min och Musses favorituppgift (INTE!) att trimma honom lite innan det är dags för hans helgvistelse hos farfar Per och farmor Lena!   

 

Ha en UNDERBAR helg nu alla mina fina vänner!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards