Alla inlägg under augusti 2020

Av Lena - 18 augusti 2020 19:37

Resterande del av semestern har gått i ett rasande tempo med några veckor på vårt underbara Väddis och några dagsutflykter.


V 30 jobbade Romanos medan jag var hemma med småttingarna. En dag passade vi på att åka till Jumpyard och dagen efter körde vi leklandet!

Det är såå roligt att det bara är Isabella och Emilio ibland (och inte alla kompisar) för de leker så bra ihop!   


     


Vår älskade yngsta dotter Bella har fyllt hela 12 år! Liksom med oss andra firade vi bara smått med den närmaste familjen! 


   


Isabella önskade att bara hon och jag skulle göra något. Hon är ju det "typiska" mellanbarnet som ofta hamnar i kläm överallt. Emilio är mindre och Theo och Nike är ju så pass mycket äldre.


Theo och jag har ju varit på flertalet skaldjurskryssningar, Nike och jag sover på hotell minst 1 gång i månaden när hon har danstävling och Emilio fick åka en hel vecka med mig till Canaris så det var på tiden att Isabella och jag fick lite egentid.


Vi bokade en natt på ett hotell inne i stan. Det var såå fint och mysigt! Och det roligaste av allt var nästan att Isabella var helt fashinerad av stan! Av alla ljud, alla människor, all trafik och alla byggnader! Det säger ju lite om hur ofta vi har varit i stan med henne   .


Hotellet var jättefint med fin utsikt och trevlig personal. 


       


På kvällen gick vi ut och åt på vår favoritrestaurang Jensens! Isabella är ju helt galen i kött så vi tog en varsin Oxfilebit (Det var så bra så när Nike fick höra att vi varit där ville hon direkt gå dit så nu är en middag för oss 3 tjejer bokad där på fredag)! 


   


Morgonen efter beslöt Isabella och jag oss för att ta sovmorgon. Vi vaknade 11.30 och checkade ut kl 12. Vi gick till ett Cafe och intog en god frukost!


   


Efter frukosten gick vi och shoppade både smink och kläder till lilla damen!

Ett helt OTROLIGT mysigt dygn med underbaraste Isabella där vi pratade massor, bara vi! Det gör vi om snart igen!   


Mycket tid har vi tillbringat på vårt smultronställe Väddis!


Bara varit samt jobbat mycket på huset!


Vi bytte plasttak på altanen. Theo hjälpte till så allt gick som smort.


Det gamla plasttaket (på bilden nedan) var helt sprött med en massa hål i så det var på tiden att byta!


   


Sen har vi målat om 3 sidor av fasaden också. Vi målade in i det sista innan vi for hem i lördags. 


Isabellas kompis Leah kom upp ett par nätter. Då ser man knappt tjejerna då de bor själva i gäststugan med egen mat som de lagar på en 2-spisplatta.


Vi fick i allafall nöjet att spela en runda minigolf i Älmsta!


 


Bär och svamp har vi plockat i mängder på egna tomten. LYX!


 


Det är så roligt att barnen blir så inspirerade när vi håller på med projekt så de startade varsitt eget (med lite handledning)

Båda målade om varsin stege!


     


Mycket gos-tid med de underbaraste djuren i världen!


         


Nike har även hunnit övningsköra ett flertal mil på landsvägar och grusvägar så att jag har fått sightseeing runt Väddö till platser där jag aldrig varit! Det är såååå roligt! 


 


Även slappande och bus och lek har hunnits med!


           


Lite sjukvård också!

Emilio fick några stickor som storasystrarna hjälptes åt att få ut!   


 


Nu är vi åter i Bromma sedan ett par dagar. 

Barnen är glada att återse alla kompisar.


Imorgon börjar skolan och Emilio börjar förskoleklass! Stora killen! Väskan och pennskrinet är inköpta, jympapåsen likaså. Emilio ville absolut köpa lite nya kläder så Nike tog med honom på en shoppingtur i Vällingby i söndags där han fick välja kläder. De passade även på att äta lunch på Mc Donalds!   


Jag har hand om inskolningen så jag är inte tillbaka på jobbet förrän nästa torsdag. Kommer hälsa på i veckan eftersom det känns som 100 år sedan jag var där!   


Ha en fortsatt trevlig augusti i solskenet nu mina fina vänner!   

Många kramar!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards