Alla inlägg under juni 2012

Av Lena - 21 juni 2012 20:13

               


Vissa däckade i baren och sov några timmar  



Grabbarna Boys!    

 


Foton nedan från gårdagens pizzakväll i Råcksta med Hans, Jenny och Greta!  


     


STOOOORA pizzor var det!  


       


Sist men inte minst en bild på två kollegor som spexade idag på jobbet  


 


Nu är det dags för mig att gå och jobba! 2 nattpass kvar innan 1,5 veckors ledighet!


Kram på er alla vänner  

Av Lena - 20 juni 2012 15:46

I kväll ska hela familjen ha pizzakväll med Hans, Jenny och lilla Greta! Ska bli så roligt att träffas! Har gått alltför länge sedan vi sågs sist!

Heltidsjobb och olika arbetstider är en stor bidragande orsak men nu är det sommarlov    


Musse och jag har tagit 2 härliga promenader idag i solskenet!   

Fick idag ett brev från jordbruksverket att jag är ägare till 3 (!!) hundar... Felix som dog 2004, Fredde som bytte ägare till farfar Per 2006 och sedan såklart till Musse!

Tycker att jag har anmält flera gånger att Felix inte lever längre samt att Fredde har flyttat men tydligen inte...


I helgen var vi på en supertrevlig 24-h kryssning till Åbo  med Carina och Jens! Lika trevligt som alltid och vi hade sådan tur att Åsa (Carinas väninna!) kom och hämtade oss alla vid båten och körde oss hem! TACK Åsa!! Vi var hemma mindre än en timme efter att båten anlänt till Värtahamnen!


Theodor och Nike är på seglarläger denna vecka. Sista dagen är i morgon. Nike hade en riktig otursdag igår! Hade slagit huvudet i bommen, fått rodret i magen samt så hade båten vält och Nike hade hamnat under seglet och fastnat under vattnet så hon var inte pigg på att åka tillbaka till lägret idag. Jag övertalade henne dock och sa att om man har varit med om något läskigt måste man ge sig på det igen då man annars kommer att vara rädd hela livet!

Ska bli spännande att höra hur det gått för henne idag!

Theodor trivs förstås som fisken i vattnet och tycker att det inte finns något roligare än att välta båten och hamna i vattnet!  


Isabella går sin näst sista vecka nu på "gamla" dagiset! Hon skulle ha avslutning idag med alla andra som också slutar där!


Romanos jobbar ett par veckor till innan semestern!


Vi ska ju åka till Frankrike med Theodor på scoutläger men åhh vad jag har ångrat att jag anmält mig till detta! Herregud vad krångligt det är! Och dyrt! Hade det inte varit för att Theo så gärna vill följa med och för att vi inte törs låta honom åka själv så hade jag avbokat detta omeddelbart!  

Men... Nu gör vi det här och sedan är det klart! Självklart ska det bli superroligt att åka med alla fina scouter! Helt underbara barn! Det är bara allt det administrativa som är så tråkigt!


Det är verkligen superhärligt att det varit 2 sådana fina sommardagar de senaste dagarna! Barnen är ute hela kvällarna och leker med kompisar! Och tänk att Isabella blivit så stor att HON är ute med kompisar själv utan Theo och Nike! Igår var hon ute med Anna (Theo och Nikes låtsassyster) själv här på gården och hon var så lycklig när hon kom in och hade fått vara ute själv med en kompis! Stora tjejen!  


Ja, det var lite uppdatering vad som hänt här hos oss senaste tiden   





Av Lena - 18 juni 2012 17:10

Min fina farmor Irja fick äntligen somna in efter en lång tids sjudom boende på ett sjukhem i Finland!

Den 5/6 avled hon lugnt och stilla   


En krutgumma som alltid var så aktiv och i farten hela sitt liv!

Jag var mycket hos min farmor när jag var liten, speciellt på somrarna. Ofta träffades vi även i Sverige då både hon och min faster kom och hälsade på!

Mycket härliga minnen finns det!!


När Nike var liten var vi och hälsade på farmor. Hon mindes inte mig alls, åtminstone inte vad hon kunde förmedla, däremot var hon mycket lycklig och glad över att få se en baby! Hon pratade så mycket med Nike och var så glad när hon fick ha henne i famnen!


 


Sov gott kära kära farmor!! Jag älskar dig!       

Av Lena - 7 juni 2012 15:28

I går eftermiddag kom Theodor inspringade och berättade att han fått 3 (!!!) par skor av Peter!

Helt otroligt vad snällt! Skorna ser ut som nya och Theodor blev stormförtjust och började genast använda ett par!

När Romanos kom hem från jobbet undrade han vad det var för skor som stod i hallen och när jag sa att Theodor fått dem började Romanos prova de olika paren!

Han sa att alla passade honom också och att han skulle ta ett av paren till jobbet! (Ja, han gillar att retas!  )

I morse när Theo skulle gå stod inte skorna där han ställt dem igår och han blev lite upprörd då han trodde att Romanos gjort slag i saken och verkligen tagit hans nya skor!

De stod som tur var på skohyllan!

TACK snälla Peter!!!  


 


Idag har jag och Isabella varit hemma och packat lite inför resan till Tyskland. Det blir ju inte så mycket man behöver ha med sig för endast några dagar!  ¨


Musse ska åka till min pappa och Marita ikväll och vara där över helgen! Turbo bor hos Bebban sålänge!     


Jag och Eva N har planerat att gå en promenad ikväll med hundarna! Det var såå länge sedan vi träffades!


Och ikväll ska mina kära kollegor springa Blodomloppet! Jag hoppade över det i år! Springer ju inte så mycket längre. Nästa år har jag lovat Pia att jag ska hänga på iaf! Mysigt med picknick efter loppet och mysigt att få umgås med sina fina vänner!


Nu ska jag börja fixa lite med middagen! Barnen har beställt Tacos ikväll så det får det bli!

Av Lena - 6 juni 2012 16:08

 Nu har det gått väldigt lång tid sedan jag skrev sist! Har varit fullt upp med jobb sista tiden!


Jag, Susanne och tjejerna har hunnit med att vara på en dagskryssning till Åland med Ville Viking!


           


Tjejerna står och studerar den fina tunneln som jag och Susanne byggde!  


 


Ansiktsmålning pågår!  


     


En superhärlig dag där tjejerna lekte järnet och Susanne och jag fick många trevliga timmar att sitta och prata och umgås!   Detta går vi snart om igen!  


Idag jobbar Romanos och jag är hemma med barnen! Tänkte ta och baka lite bullar inför Nikes skolavslutning.


Vi har åter igen börjat prova på färdiga "Matkassar" då fantasin och inspirationen för att hitta på vad man ska äta varje dag tryter!

En matkasse från Nätlivs blev det denna gång (ett group-on erbjudande) och än så länge bara supergoda maträtter! Idag blir det fisk med potatis och äggsås!

Det är verkligen så suveränt att man får hemkört alla ingridienser till alla maträtter! Vilken tidsvinst! Och absolut inte dyrare än att åka och handla själv!

Varje rätt räcker till middag och lunchlåda till dagen efter!


På fredag bär det av på semester 4 dagar till Tyskland! Det var Lennart på jobbet som introducerade Ryanair för mig och det slutade med att jag bokade en resa för mig, Romanos och Isabella med en hyrbil inkluderat i 4 dagar med fria mil för 1700:-. Helt otroligt vad billigt!!!

Vi ska hälsa på Romanos bror med familj och det blir första gången som Isabella får träffa sin andra farbror och faster (Faster Jenny och Farbror Hans har hon ju träffat många gånger  )

Spännande ska det bli!


Nu väntar baket här hemma!


Kram på er alla vänner och hoppas ni har en jättefin nationaldag!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards