Alla inlägg under september 2009

Av Lena - 30 september 2009 14:45

Idag har Isabella och jag varit och hälsat på Jenny i Bålsta!

Vi gick en riktigt lång hundpromenad med Vilya och Häxa.

Därefter blev det fika och prat i timmar! Glad

Och som vanligt gick tiden jättefort!

Jenny skulle iväg till jobbet vid 16-tiden, och Isabella och jag åkte hemåt mot Bromma.


På kvällen var det dags för bullbak, då jag lovat baka 30 bullar till Nikes klass som de skulle sälja på den årliga höstmarknaden i skolan!Glad



Av Lena - 28 september 2009 10:30

Johan skickade en bild på de 2 stolta löparna efter lilla Lidingöloppet i söndags! Glad

Farmor Lena var också med och hejade på barnen!Glad


  


Av Lena - 27 september 2009 14:45

Nu är hallen nästan helt klar!


Cafelattefärg på väggarna, nytt golv, ny garderob med Elfa skjutdörrar samt nya väggordGlad


Svårt att få med riktigt helheten på garderoben, då man inte ser hela garderoben samtidigt pga skjutdörrarna. Har dock försökt fota ändå.Glad


En klädstång som vi själva monterat i hyllan, att hänga galgar på. (Detta är egentligen en stång som man ska ha i köket för att hänga saker ovanför diskbänken)

Sedan 2 hyllor uppe (varav en används som hatthylla och en högst upp med backar på) och 1 extra skohylla nere.


  


På andra sidan i garderoben har vi satt upp 3-armade krokar som är vridbara


  


Ovanför garderoben är det en lysramp (Lister skall dock på på sidorna och på framkanten av skivorna)


    


Och tillsist väggorden på motsatta sidan av hallen, mittemot garderoben!


  

Av Lena - 27 september 2009 14:30

Idag har Romanos och jag varit på både Ikea och Bauhaus och shoppat lite.

Vi shoppade bla lite hyllor, konsoller och krokar till garderoben i hallen!

På Ikea sprang vi på Salome och Gloria, och det var jätteroligt att träffas igen efter så lång tid!

Och tänk, Salome! Jag såg att de kom emot mig och Isabella, som satt i vagnen. Salome tittade ner på Isabella, och jag såg att hon kände igen henne! Glad

Det tycker jag är HELT otroligt gjort, att hon kunde känna igen henne så snabbt, då det var nästan 5 månader sedan vi sågs, och Isabella har under den tiden vuxit till sig rejält!




Av Lena - 26 september 2009 14:30

Idag åker barnen till Johan, en dag tidigare än vanligt, då de ska springa lilla Lidingöloppet imorgon samt gå på ett kalas hos Johans arbetskompis dotter! Glad

Johan har även han sprungit Lidingöloppet, dock det långa på 3 mil!


Jag har för första gången på ca 2 år haft en utekväll i kväll!

Carina hade bokat biljetter till Ladies Night på Globen, och vi var ett gäng på 8 tjejer som var där!

Först gick vi ut och käkade på en Grekisk restaurang på Söder "En till grek på söder" och därefter bar det iväg mot Globen!

En helt underbar föreställning var det, och vi skrattade så tårarna rann. Speciellt slutet var helt fantastiskt, då Andreas Johnson och Martin Stenmarck skulle spela sista scenen i "Dirty Dancing". Men som de sa, det var nog tur att Patrick Swayze inte såg detta!


  


TACK Carina för en helt underbar kväll!! Skrattande

Av Lena - 25 september 2009 14:15

Idag har skolbarnen haft friluftsdag på Ängby IP.

Horea och jag åkte dit ett par timmar och åt lunch med barnen samt följde med på en tipspromenad.

Horea agerade också fotbollsledare då det var dags att prova på fotboll.

  


Hoppa häck var en annan sport som utövades.


    


Isabella var helt salig att få springa omkring med alla barnen, och när jag satte henne i vagnen blev det höga protester iform av gallskrik! (Lyckades dock fånga henne på bild innan hon började skrika!)


  


När vi kom hem igen passade jag på att ta Isabella i vagnen och gå ut och springa min korta vända runt Spånga.


Vid 15-tiden hämtade jag barnen, och då hade jag lovat Theodor att vi skulle åka till ToysRus för att han skulle få köpa något för sina ihopsparade månadspengar. Han köpte leksaker som kallas för Bakugan, och dessa består av några kort som magnetiska, på vilka man ska ställa runda bollar som då vecklar ut sig till olika figurer.

Nike köpte några kritor som man ritar på asfalt med i olika färger! :-)

Av Lena - 24 september 2009 14:15

Idag skulle Eva till optikern och därefter skulle hon ringa mig för en lunchdate!

Vid 11 ringde telefonen och Eva kom med det geniala förslaget att vi kanske skulle variera oss lite från att alltid gå i Vällingby till att åka till Kista C (Eva var ledig hela dagen och behövde inte åka vidare till jobbet senGlad), och sade att hon kunde komma och hämta upp mig så kunde vi åka tillsammans!

Sagt och gjort, vi åkte till Kista, och då blev det för en gångsskull INTE grekisk mat, utan Italiensk! Glad

Sedan passade vi på att shoppa lite när vi ändå var där. Eva shoppade lite födelsedagspresenter och jag shoppade 2 nya toppar samt tights till Nike! Glad


Sedan säger ju jag och Romanos ofta att Ikea-kassarna är suveräna! Turbo instämmer fullt och fast i detta och tycker att de är utmärkta att använda som säng! (Detta vet jag dock INTE om jag skulle vilja prova!Flört)

  


På kvällen var det dags för Thedors föräldrarmöte, där bla Theos fröken Emelie berättade att hon blir sjukskriven from måndag pga bäckenuppluckring och att en ny fröken som heter Kersti redan har börjat! Kersti var på mötet och presenterade sig, och hon verkar mycket trevlig. Glad


Vi hade ringt efter en byggexpert, då vi hade problem med hur eldragningen i lägenheten är gjord. Vi skulle sätta upp en skena på väggen för vår garderobsinredning, men vågade inte riktigt skruva utan att veta om vi skulle råka sätta skruven i någon elledning.

Vi ringde alltså.... Johan! Skrattande Så när jag kom hem från föräldrarmötet var skenan redan uppsatt utan elchocker, strömavbrott eller liknande!

TACK Johan !!! SkrattandeSkrattandeSkrattande


På kvällen när Nike somnat tyckte Isabella att Nike kunde behöva ha en skål från Ikea brevid sig om hon vaknade under natten, så hon ställde dit en.Glad

  




Av Lena - 23 september 2009 14:00

Idag hade min vän från första föräldrargruppen jag gick på i Bålsta, Petra, och jag bestämt att vi skulle komma hem till dem i Bålsta efter att barnen hade slutat skolan för lite lek, fika och prat!


Jag hämtade barnen redan vid 14-tiden och kl 15 var vi i Bålsta!

Kärt återseende blev det som alltid när Linnéa, Emilia, Theodor och Nike träffas (Och självklart jag och Petra också!) och idag fick Theodor ÄNTLIGEN träffa ännu en kompis som han haft sedan han var ca 6 månader gammal, Leo!


Just Linnéa och Leo är två personer som Theodor är så otroligt fäst vid, och kanske beror det på att han minns ju inget liv utan dem! De har ju funnits i hans liv så länge han kan minnas!

Linnéa sa att Theodor blev så rörd när han såg Leo komma cyklandes att hans tårar rann! (Dock förnekar Theodor detta bestämt, men då jag vet att han är lika "känslig" som jag, kan jag mycket väl tro att det är sant att han blev så glad!Glad)


Mycket lek blev det innan Leo var tvungen att bege sig hemåt igen för att åka iväg med familjen!

Vi fortsatte eftermiddagen med fika och sedan våffelmiddag innan det var dags för oss att bege oss hemåt!


T     


TACK Petra, Linnéa och Emilia (och Leo förstås!) för en JÄTTETREVLIG eftermiddag/kväll! Skrattande


Har även hunnit med min korta springvända idag med Bella i vagnen! Kraftig motvind och tungt att springa idag!Rynkar på näsan

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards