Alla inlägg under september 2017

Av Lena - 11 september 2017 15:10

När jag var 19 år flyttade jag från Bålsta till Stockholm och började läsa en ekonomisk påbyggnadsutbildning på Frans Schartaus skola inne i stan. 


Gick i samma klass som en tjej som heter Jenny. Vi har haft lite kontakt på Facebook men inte mer sedan dess.

 

Häromdagen får jag ett meddelande av henne där hon undrar vilket av mina barn som går på Klara Södra gymnasium.


Jag skrev att det var Theo. Och tänk.... Jennys dotter Mary och Theo går i samma klass där! 

Världen är liten ibland!       


Här hemma går tiden som vanligt i rasande tempo. Jag har jobbat hela helgen. Alla i familjen var sjuka förra helgen och jag var så kaxig att jag klarat mig. Där fick jag. Idag var det min tur att drabbas. Men det hör ju till hösten med höstförkylningar! 


Musse ska få vara ett par dagar hemma hos Farfar Per och Farmor Lena from ikväll eftersom både jag och Romanos jobbar på tisdag.   

 

Imorgon har jag äntligen tid för läkarbesök och hörselkontroll (bättre sent än aldrig, ellerhur Sari   ). Har bokat tiden i maj. Jag hör ju så fruktansvärt dåligt och har ett hörselfel på ena örat som man kan operera så att hörseln blir fullgod om det inte är så att det är för mycket åldersförändringar. Då är det ingen ide. Får se vad doktorn säger.


Efter det ska jag gå på en EKG-utbildning på jobbet innan det är dags för kvällspass på jobbet   .


Har inte hänt så mycket annat speciellt. Romanos och jag har börjat på en badmintonkurs på söndagskvällarna! Theo eller Nike är barnvakt mellan 19.30-21.15 medan vi tränar! Så roligt att äntligen kunna göra något tillsammans! Det var ju några år när Emilio var så liten att det inte gick!   


Och jag, Karin och andra Lena har ju äntligen börjat på Linedance igen efter ett långt sommaruppehåll! Underbart roligt!   


Finaste Lina och jag har powerwalkat flera gånger i veckan de senaste veckorna! Det är så häftigt att fast man går så långt och snabbt känns det som att man skulle kunna gå minst lika långt till när man kommer hem för att tiden bara rusar iväg när man går och pratar! Sååå trevligt!   


Så nu är hösten i full gång igen! 


Många kramar på er mina fina vänner!       



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards