Alla inlägg under februari 2020

Av Lena - 19 februari 2020 15:44

Den senaste månaden har vi inte gjort så mycket.


2 veckor har både Nike och jag haft någon konstig förkylning med feber, hosta, huvudvärk och ont i halsen som kommit och gått. Några dagar har vi känt oss friska men sedan fått tillbaka symptomen. Men nu verkar det ändå (peppar peppar) som att det vänt!


Vi var bjudna hem till Greta och Astrid (barnens kusiner) på födelsedagsfirande men kunde tyvärr inte komma då vi var så förkylda!

Efter kalaset så kom Hans förbi med tårta till oss sjuklingar    Tack snälla!!


Jag och Isabella hade bokat en helkväll med gudmor-Eva på Mall of Scandinavia med middag och bio! Så trevligt och det är så roligt att Isabella är så stor nu att hon verkligen uppskattar aktiviteter som Eva och jag också uppskattar! 


   


Maten var god och filmen var jättebra!   


Isabella har haft några basketmatcher sedan sist och hon tycker fortfarande att det är lika roligt med basket!


Och tänk! Idag har vår älskade Theo (alias Olle) klarat teoriprovet för körkort!! HURRA vad roligt!!!! Vi är så stolta, hela familjen!!!       

Jag fattar bara inte att han blivit så stor! 


Och Emilio! Igår upptäckte vi att han har en jättelös framtand. Jag skrev sms till Nike och berättade det och fick till svar:

- VAAA? Redan???

Men Emilio är ju snart 6 år och ska börja skolan! Det är inte alls tidigt för att börja tappa mjölktänder men på något sätt känns han så liten!   


Emilio berättade för mig en kväll om att han älskar Televinken! Va? frågade jag och tänkte att jag måste ha hört fel, men då säger Nike till mig att Emilio bett henne om hjälp att söka upp Televinken på Youtube och att han lyssnar på alla de sagorna!

Tänk! Telvinken växte jag upp med! Jag hade alla skivor och kasettband som fanns med honom! Ocn nu när Emilio och jag började prata om honom så stod de andra 3 barnen + Romanos helt frågande och undrade vem vi pratade om! Såå coolt att Emilio lyckats hitta sagor om Televinken och att han älskar de! Hela familjen lyssnade på ett avsnitt på kvällen och alla gapskrattade åt de roliga skämten!   


 


Ikväll är det dans för Isabella! Den började för 1 vecka sedan och hon var såå nervös eftersom hon skulle gå själv för första gången (hennes kompis har slutat med dans) men det gick jättebra och hon tyckte det var jätteroligt och många nya utmaningar!


Ha en fortsatt trevlig vecka nu mina fina vänner!!!       


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards