Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 31 oktober 2009 23:00

På förmiddagen fortsatte vi eldningeni tunnan, med ytterligare lite mer ris och kottar!


  


Vi åkte även och lämnade tillbaka de 2 dvd-filmerna vi hyrde igår och passade på att hyra 2 nya! (Johan Falk 3 till mig och Romanos och "Bee-movie" till Theodor och Nike)


Jag, Theodor och Nike har också ägnat en del av kvällen åt att spela SuperNintendos Super Mario!


Nu ligger barnen i sina sängar och jag ska hoppa i säng och börja läsa en ny bok jag köpte idag, som heter "Rädda Felix" (Sari, om du inte har läst den tar jag med den omeddelbart när jag har läst klart!Glad)

En bok som handlar om fyraårige Felix som riskerar att dö i en obotlig sjukdom om inte familjen får ett syskon, ett barn som kan donera benmärg till Felix!


  

Av Lena - 30 oktober 2009 22:45

I morse när vi ätit frukost åkte vi till vintertappningsstället för vatten i Havsskogen!

Vi fyllde både vår 25-liters dunk och vår 10 liters dunk med vatten!

    


Därefter åkte vi på jakt efter en s.k eldningstunna för att kunna elda ris och kottar som vi har samlat på tomten under sommaren!

Vi hittade tunnor som var till salu på en mack för 200:-!Glad


För att få bra syre till elden bör man borra några hål en bit upp på tunnan, och denna uppgift satte Theodor igång med omeddelabart då vi kom tillbaka till stugan!


  


Därefter var det dags att ställa tunnan på plats och tända en eld! Efter lite tändvätska på riset så tog det sig riktigt fint! Sedan var vi alla engagerade i eldningen.


      

Theodor och jag (som är mest förtjusta i att elda) blev kvar ända tills det mörknade, och Romanos kom och serverade oss mellis ute!


  


Efter en hel dag ute i höstluften åkte vi till vår "stammis-restaurang" "Akilles" och intog en mycket god middag! (dock blev det bara ett foto på Isabella och ett foto på Nike, då hon redan ätit klart och roar sig med att spela Nintendospelet som hon fick av farmor Lena)


    


Innan vi åkte hem passade vi även på att hyra 2 filmer, 1 till oss vuxna (Wallander : Prästen) och 1 till barnen (Monsters vs Aliens), därefter hade vi en riktig filmkväll innan vi alla somnade gott som stockar!

Av Lena - 29 oktober 2009 22:45

Idag har Romanos varit på möte med sin handledare på eftermiddagen.

Efter detta packade vi bilen full med saker för en liten höstlovsresa till Väddö!


  

Då vattnet är avstängt för vintern tog vi med oss en dunk som räcker för ikväll och för imorgonbitti, tills vi kan åka och fylla på vår "stordunk" med 25 liter vid vintertappstället!


Vi passade på att äta middag på MC Donalds i Norrtälje (som vi absolut tycker gör de godaste hamburgarna som finns!) innan resan fortsatte mot Väddö!


Väl framme monterade vi upp vårt nya kamingaller och konstaterade att det verkligen är värt pengarna! Helt fantastiskt bra!Glad


     


Av Lena - 28 oktober 2009 13:16

Idag hade Clara,en studiekamrat från sjuksköterskeskolan, och jag bestämt att vi skulle ses med barnen i Mulle Meck parken!

Vi träffades vid 10-tiden och barnen lekte en stund innan det var dags för fika!Glad

Därefter blev det mer lek för barnen och prat för mig och Clara! Isabella och lilla Meja passade på att ta sig en tupplur!

Det är verkligen roligt, då Clara och hennes familj har köpt ett hus precis i området här intill! Tänk vad världen är liten ändå, först gick vi i samma klass och nu går Arvid (Claras äldsta son) och Theodor i samma klass!Glad


          


Av Lena - 27 oktober 2009 13:15

Idag har äntligen våra nya möbler vi beställt från IKEA kommit, så hela familjen har ägnat oss åt montering av dessa!

En ny byrå till sovrummet (med MASSOR av förvaringsmöjligheter), en Expedit-bokhylla till Theodors rum, ny bokhyllebelysning till vardagsrummet är de saker vi hunnit med att fixa idag.

Sedan har vi även beställt en bokhylla med överhylla (Billy vit) till Isabellas rum, men då vi inte fixat detta ännu ligger denna kvar i sin förpackning fortfarande!


Har även rensat ut de sista garderoberna  jag hade kvar att städa, så nu har vi ytterligare 4 kassar med saker vi måste lämna på Erikshjälpen!



Av Lena - 26 oktober 2009 13:15

Idag är första dagen på barnens höstlov!


Lite sovmorgon tog vi allihopa förutom Romanos, som var tvungen att jobba!


Johan har idag varit på bio med Theodor och Nike i Vällingby, och de har sett filmen "UPP", vilken alla 3 tyckte var jättebra!



Av Lena - 25 oktober 2009 10:30

Idag hade vi städdag ute på gården med föreningen.

Romanos gick ut vid 10-tiden och krattade för fulla muggar, medan jag kom ut med barnen lite senara.


Vid 12.30 var det dags att köra Nike till det första kalaset hon skulle gå på, Zarahs kalas på leklandet i Bromma.

Då leklandet låg precis bakom Willys passade det så bra att jag passade på att storhandla då jag ändå var där!

Theodor var mycket imponerad när jag kom hem med 2 stora blå Ikeakassar samt 9 papperskassar med mat!


Hann kasta i mig lite lunch innan det var dags att hämta Nike och köra henne till nästa kalas, Sofias kalas,

Theo var med i bilen för honom skulle jag köra till Åkeshov, dit han var bjuden på bowlingkalas!

Sedan var det dags att hämta Nike och så tillslut även Theodor!


Har idag pratat med min gamla skolkamrat Clara om att vi kan försöka samköra så att båda inte behöver köra fram och tillbaka om grabbarna är någonstans (Arvid och Theo går ju i samma klass nu, och är ofta på samma ställen samtidigt!).


Av Lena - 24 oktober 2009 10:30

Idag under dagen har jag gått igen alla våra pärmar och tidsskriftsamlare och rensat ut massor! 2 papperskassar med papper har jag kunnat slänga, och mycket plats blev det i bokhyllor och skåp!Glad


På kvällen var vi bjudna in till Horea och Oscar på lite drinkar.

Det bjöds även på dans och "SingStar"! (dock sjöng varken Romanos eller jag, men Theodor imponerade genom att dansa till varenda låt!)

Helt plötsligt började olika människor ställa sig brevid en speciell kille medan någon annan fotade, och jag fattade ingenting, innan någon berättade att det tydligen var AIKs senaste förvärv till laget, Flavio, som hade kommit till festen! Glad (Det märks ju vad jag är intresserad av fotboll, ellerhur?Flört)




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards