Alla inlägg under juli 2012

Av Lena - 24 juli 2012 12:41

Dags för sommarens stora utmaning - Scoutresa till France

Nu:På tåget X2000 mot Köpenhamn

Av Lena - 17 juli 2012 15:51

Isabella åker i sin privata vattenrutscbana på Väddis!

Stora barnen är i Funäsdalen med farmor Lena, farfar Per, Hans,Jenny och lilla Greta!
I dag är det dubbelkalas för både Nike (som fyllde 9 år igår) och Per!
Tyvärr kunde vi inte hänga med denna gång då både Romanos och jag jobbar denna vecka.

Idag har vi gått en 9 km lång skogspromenad! Så härligt! Lite kantareller hittade vi också! :-)

Nu väntar snart bastubad :-)

Av Lena - 17 juli 2012 11:20

Måste bara testa att skriva ett litet inlägg från mobilen.
Bloggplatsen har äntligen gjort en app för detta :-)

Av Lena - 10 juli 2012 16:40

Vi åkte till Cypern den 25/6 för att semestra där en vecka.
Ingen av oss hade någonsin varit där och för min del var förväntningarna inte så höga. Tänkte bara att det skulle bli skönt med lite sol och värme 1 vecka.  

Jag har omvärderat allt totalt efter att ha tillbringat en av mina bästa semestrar någonsin på Cypern!

Jag, som är den största badkrukan av alla, badade minst 2 timmar i havet varje dag och det var helt fantasktiskt underbart!

Theodor och jag hade en tradition att efter frukost varje dag snorkla i ungefär en timme! Så roligt och när vi badade sista dagen sa Theodor:

- Mamma, du och jag har VERKLIGEN haft mycket Theo-mamma-tid under den här veckan!  


       


Nike träffade en kompis redan första dagen och de höll ihop dygnets alla vakna timmar hela veckan! Alice hette tjejen och hon var också 8 år. Alice hade en lillasyster som hette Saga och hon och Isabella lekte en del med varandra.


   


Tjejerna ville mest hålla till i Poolen!


           


Självklart var Bamse och hans gäng också där!


 


Vårt hotell hette Nausicaa beach och var ett av Fritidsresors hotell. 4 stjärnor hade det och det var verkligen ett jättefint hotell med helt fantastiskt trevlig personal!


             


Vi hade (som vi haft de senaste resorna) all inclusive där allting ingår, både mat och dryck, och vi förstod först senare hur mycket vi sparade på att ta det just på Cypern!

Jättehöga priser! Som tex 1 liter vatten på flaska 13:-, en pizza ute ca 115:- per styck.

Suverän mat fick vi till alla måltider! Det bästa var nog, tycker jag, de grekiska rörorna! När Johan och jag var i Grekland för många år sedan åt vi alltid minst 3 stycken olika röror till förrätt innan middagen och här på hotellet fick man ta hur mycket man ville! LYXIGT värre!!  


Alice och Sagas familj var där för andra året i rad och vi förstår verkligen varför! Vi hoppas kunna åka tillbaka 1 vecka nästa sommar!


Och vi hade en otrolig tur (insåg vi också först senare!). Våra grannar som också var på Cypern samma vecka råkade ut för en stor hotellstrejk på sitt hotell. Ingen personal, helt öde!  


Den kallaste dagen tror jag det var 32 grader ute! Så härligt med värme!


Musse var på Skoby och Turbo fick äran att bo hemma hos Berit! Båda två hade det som vanligt jättebra!


Vi längtar redan tillbaka!  


Ytterligare några foton från resan nedan:


               


Favoritdesserten : Marschmallows doppade i choklad vid en chokladfontän!


           




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards