Alla inlägg under november 2014

Av Lena - 18 november 2014 13:16

Åter ett mycket långt uppehåll i bloggen och helt plötsligt är det snart slutet på november!


Vi har hunnit med höstlov med alla barnen i underbara Tyskland! Emilios första flygresa som gick helt galant! Ett bra sätt att sova på är på planet tydligen! Men sen var ju inte flygresan mer än 1,5 h heller.

Turbo tillbringade några dagar på katthotell för första gången i sitt liv (men absolut inte sista)! Vilket ställe! Egen uteplats, massor med klätterhyllor och flera olika sorters god mat! Självklart också en fantastisk "fröken"! :-) Katthotellet låg långt ut på Färingsö, och om inte jag för ett par år sedan varit hemma hos min kompis Eva så hade jag nog trott att jag kört helt fel när jag började närma mig hotellet! Kolsvart och små små vägar! 

Men rätt kom vi tillslut! :-)


Turbo har ju även haft en turbulent period (och vi också kanske ännu mer!) med en konstaterad tandsjukdom som är mycket vanlig hos katter, FORL (Emaljen fräts sönder)

Vår veterinär Ellen konstaterade att han hade denna sjukdom vid ett besök hos henne för tandstensskrapning. Ellen har dock ingen röntgenapparat så vi bokade tid på Hässelby veterinärmottagning för röntgen. 

Mycket nervösa och oroliga var vi att tandsjukdomen skulle vara så utbredd att vi ev skulle få ta bort Turbo! Döm om vår otroliga LYCKA när det visade sig att det var mycket lindrigt på 3 tänder och inga andra tänder var det minsta angripna! HURRA!!!!! :-D :-D :-D


 


Vi hoppas på många många år till tillsammans med världens finaste kisse! 


Musse tillbringade dagarna hemma hos farmor Lena och farfar Per! Lyxtillvaro! :-)


Emilio har hunnit bli snart 5 månader och har hunnit med att börja äta smakportioner med olika pureer. Nike var med när vi introducerade första maten i Emilios liv, potatis/palsternackspure!


  


Emilio har idag vänt sig från rygg till mage för första gången! Snabbt går utvecklingen nu! :-)


Musse har fått en hundkompis som är hos oss under de flesta vardagar, vovven Zimba! Eftersom Eva jobbar på dagarna och vi är hemma så är det ju bara roligt att ha lite extra sällskap!


   


Zimba är 7 år, väldigt stor och ganska stel i lederna, så jag vill inte ta med honom på några längre turer eftersom matten Eva går en långpromenad varje dag efter jobbet med honom. 

Musse och jag passade dock på att träffa vår granne Anette och hennes 2 hunder ute på "hundön" vid Drottningholm en dag. En svart Cockerspaniel hade vi efter det besöket! :-D

En underbar höstdag!


 


I eftermiddag ska jag köra upp Nike till Vällingby där hon ska shoppa danskläder med en kompis på dansen som hon ska dansa pardans med under en tävling i Uppsala den 29/11. 

(Efter denna termin ska hon endast dansa "vanligt", alltså inte tävlingsdans, men hon ville så gärna prova att tävla en gång) 


På bilden nedan poserar Romanos med min gamla docka Katarina och Emilio! Tvillingar nästan! :-)


 


Eva och Emilio


 


Emilio i Isabellas gamla barnmatstol!


 


Nu ska jag passa på att äta lite lunch innan lille herrn vaknar! De 3 fyrbenta varelserna sover nog några timmar till! :-D 


Många kramar på er mina fina fina vänner!   





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards