Alla inlägg under mars 2010

Av Lena - 29 mars 2010 10:45

Jag trodde att jag skulle kunna vara hemlig då jag ABSOLUT INTE gillar att visa mig och stå i centrum.... Det är bland det VÄRSTA jag vet!

Men det visade sig vara helt fel tanke att man skulle kunna hålla sig hemlig. Det gick inte alls!

Skrapade fram 3 TV-apparater på en trisslott här om dagen, och kravet för att få dessa vinstpengar var att vara med i  TV4(trots att jag frågade om det inte gick att bara hämta pengarna utan TV-framträdande).

Sagt och gjort, det var bara att infinna sig bland de fantastiskt trevliga människorna på TV4 måndag morgon kl 8.45 i ett direktsänt program!

 

Sminkad blev jag av en mycket trevlig tjej och sedan var det dags för förberedelser i studion. Ohh vad jag skakade av nervositet över att vara med i TV! Hade till och med satt på mig en tröja med polokrage för att det inte skulle synas hur generad jag var!  

  


  

Då jag själv aldrig har tid att se på TV på mornarna tog jag förgivet att ingen annan heller hinner det, men det var som sagt helt fel....

Direkt efter programmet fick jag en väldans massa grattis-sms och grattis meddelanden på Facebook!

 

TACK alla mina kära underbara vänner!  

Vi har ju en massa "tråkigt" arbete på landet som vi planerat att genomföra, som tex stubbfräsning, inköp av grus för att fixa till vår stora infart och bygga en parkering, bygge av vedbod samt bygge av den tidigare nämnda förrådsboden...

Så pengarna från vinsten läggs på detta arbete så att vi kan utföra detta i år istället för att sprida ut det över flera år som vi tidigare tänkt göra!

Skönt att få allting fixat på en gång nu när vi fick denna fantastiska möjlighet!

Av Lena - 27 mars 2010 19:19

Vid 13-tiden idag hade vi bokat tid med en kille vid namn Hasse för att få en offert på markarbete samt uppsättande av en förrådsbod här på Väddö.


Dock redan innan killen kom satt Romanos och jag och diskuterade att vi mycket väl kan uppföra boden själv samt utföra det enkla markarbete som behöver göras för ett förråd.

Förra sommaren när vi pratade om detta kändes det för mig som ett helt ouppnåeligt mål att SJÄLVA göra allt detta!


Och i efterhand nu när jag VET varför det kändes så är det ju inte så konstigt! Allting som skulle göras kändes ju jobbigt förra sommaren!

Och allting pga hypothyreosen som jag ovetandes gick omkring med!  


Nu, i dagsläget, är jag tillbaka till den person som jag var tidigare, då jag upplevde att alla nya saker var spännande och för varje ny sak jag gör lär jag mig ju något nytt!  


Åter till förrådsbyggnaden... Hasse skulle räkna ut en fast summa för hela arbetet och återkomma till oss i veckan!

Får vi ett bra pris tar vi erbjudandet, men tycker vi att det blir för mycket pengar så fixar vi allt själva! KUL!!   


Just nu sitter jag här vid datorn framför elden som brinner i kaminen. Isabella leker med sin Fredde-vovve och Romanos håller på att värma baguetter som vi skall äta med tzatsiki framför "Körslaget" klockan 20.


Inatt är det dags att ställa om klockan till sommartid, och imorgon bär det av hemåt mot Bromma igen!  

Av Lena - 26 mars 2010 16:07

I går åkte vi upp på vår premiär-tur till Väddö för detta år!

Helt fantastiskt att äntligen få komma hit igen.

Massor med snö är det kvar här men kostigt nog inte så kallt i stugan trots dessa månader av smällkall vinter och frånvaro av värme  


  


Isabella var väldigt intresserad av elden i kaminen.


  


Tofflorna som Theodor köpte till Isabella för 5:- på förra höstens loppmarknad hemma på gården kom väl till pass på det vinterkalla golvet!


  


Vedhämtning och snöskottning ägnade jag någon timme åt!


    


En utslagen hjältinna somnade i TV-soffan på kvällen! SJÄLVKLART är vovven Fredde med till landet!



Idag på förmiddagen tog vi en promenad runt i området!


         

Av Lena - 24 mars 2010 07:51

Sitter vid bordet och har precis ätit frukost.

Solen skiner, det är klarblå himmel och det droppar hela tiden från taket då snön smälter!

Helt UNDERBART!!  


Idag har jag en hel del att fixa, då planen är att vi ska åka till Väddö för första gången detta år imorgon och stanna tills på söndag!

ÄNTLIGEN!!!

På lördag ska vi träffa en kille som ska ge oss en offert på markarbete samt uppsättning av ett förråd!


Idag måste jag storhandla, handla ved, handla lampolja, posta tradera-paket, fixa lite schema-arbete samt så har Jenny och jag bestämt att vi ska ses kl 19 och köra ett spinningpass för en av våra favorittränare ikväll!  



Av Lena - 21 mars 2010 16:19

Idag hade Jenny och jag bestämt att vi skulle träffas allihopa och grilla lite korv!

Så vädret till trots begav vi oss ut i skogen och hade ett par jättetrevliga timmar innan vi alla for hem, blöta men glada!  


Theodor passade genast på att börja klättra i alla träd i närheten!


 


Nike och Isabella roade sig med att springa omkring och pulsa i den djupa snön!


       


Johan stod för grillningen av mashmallows (Stavas det verkligen så?)



Vi såg 3 stycken rådjur som var mycket tama och inte alls brydde sig om att vi höll på att väsnas bara en liten bit ifrån dem!


   


En jättetrevlig dag med mycket trevligt sällskap!


     


På vägen hem åkte vi förbi OK där Johan assisterade med ett lampbyte på bilen!        


Nu är vi hemma i värmen igen och idag vankas det middag iform av gårdagens rester med Pirog super size från Linas  

Av Lena - 20 mars 2010 18:17

Här om dagen satt jag och en kompis på jobbet och diskuterade energitjuvar!Hon är en av världens snällaste och varmaste människor jag känner, och hon berättade om en kompis som hon haft i alla år som senaste tiden börjat bete sig så dåligt mot henne.

En "kompis" som är tjurig, avundsjuk, säger taskiga saker för att trycka ner... Ja, beter sig mycket illa helt enkelt. Trots att min väninna försökt prata med henne så fortsätter hon att bete sig likadant.


Vi satt och pratade om detta och kom fram till båda två, att det verkligen inte är värt att fortsätta en sådan vänskapsrelation där den ena parten enbart trycker ner och försöker såra en!

Tiden i ens liv är alldeles för dyrbar för detta,speciellt då man försökt att komma fram till en lösning men ingenting händer utan det destruktiva bara fortsätter!


En blogg som jag brukar följa är en ung ensamstående mamma som kallar sig "Tumadre".

Hon har haft ett antal destruktiva relationer i sitt liv, och hon har verkligen insett vad hon är värd och lever därefter! En fantastisk mamma till två fantastiska barn!   

Hon har skrivit så bra om just människor som beter sig dåligt och hennes teori på varför, vilken jag verkligen delar rakt av!


"Jag ställer mig frågan varför en del människor väljer att ödsla bort allt för mycket tid på att söka fel och brister hos andra? Varför vill en person tycka synd om sig själv, jämföra sig med omgivningen, känna sig missnöjd och olycklig helt frivilligt? Istället borde man ju rannsaka sig själv från grunden och söka svar på varför man är så destruktiv mot sig själv.

Min teori på varför några väljer att leta fel hos andra är för att de är missnöjda med sig själva. I sin tur försöker de trycka ner andra människor med exempelvis elaka kommentarer i hopp om att själva få en känsla av att de höjs uppåt ett snäpp. I själva verket är det de själva som sjunker en nivå djupare och sårar sig själva i slutändan.
Sök därför inte efter andras fel, utan leta istället vart Ditt missnöje hos dig själv ligger! Arbeta sedan bort missnöjet och tillåt dig att inspireras av och beundra människor vars framgångar du vill nå. Det är en början att kunna se alla människors olikheter, det är ett framsteg att acceptera dem och en framgång att gilla dem!

Lär dig att vända bort det negativa och välja att se det fina hos andra. Lär dig att sprida komplimanger istället för glåpord. Lär dig att sprida din glädje och dela ut leenden, för ju mer du ger av dig själv desto mer kommer du också att få tillbaka. Du kommer att bli gladare, mer harmonisk, lyckligre och må tusenfalt mycket bättre med dig själv!

Man ansvarar nämligen över sin egen lycka. Min livsfilosofi handlar om att vara glad oftare än jag är olycklig, för varje minut som jag är arg eller ledsen är 60 sekunder mindre lycka! "

Av Lena - 18 mars 2010 18:00

Idag har jag varit på kurs hela dagen inne på Stockholms sjukhem. Det var en smärtutbildning inom främst palliativ medicin (vård i livets slutskede), och två av de stora männen inom palliation föreläste på kursen, Peter Strang och Karl-Johan Fürst!

Helt fantastiska föreläsningar och en mycket intressant dag!  

Av Lena - 16 mars 2010 14:37

Johan har tillbringat den senast gångna veckan i USA, och när han kom hem kom han över med lite presenter han hade shoppat!

Bland annat var det ett par supersöta rosa basketkängor i strl 22 till Isabella! Även Nike fick ett par likadana rosa och Theodor fick ett par grå!



Ikväll är det scout-dags för Theodor igen! En vecka har redan förflutit, och tiden går så snabbt!


Snart är det dags att gå och hämta Isabella på dagis!


Har beställt en del sommarkläder idag från HM till mig samt en bikini till Nike. Tycker det är så smidigt att beställa hem kläder och prova hemma i dagsläget, när Isabella inte riktigt sitter still i sin vagn längre...  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards