Alla inlägg under maj 2013

Av Lena - 26 maj 2013 11:56

Några dagars avkoppling på sköna Väddö!
Lite lagom arbete utan stress!
Igår tvättade vi bilen, klippte gräset och fixade lite hyllor i lekstugan!
Därefter bastu och filmkväll! :-)
Idag har vi inga planer alls förutom att basta igen! Så skönt! :-)

Av Lena - 21 maj 2013 20:49

Åh vad tiden rusar iväg!
Nu är det snart juni! Var tog maj vägen?
Full fart med jobb, avslutningar på alla aktiviteter och underbart väder!
Tror att det finns så få jobb som är så bra som hemsjukvård i detta väder!
Man får vara ute så stor del av dagen! :-)

Igår var finaste Eva här på middag! Underbart att få träffas och prata ikapp igen! :-)

Idag har jag varit på yoga utan Mona! Men vi ses på torsdag då vi ska fira av Agneta som också slutat på Bromma!

Familjen Hedgren har flyttat till Hässelby och vi var över och fikade en kväll förra veckan! Tänk att det tar ca 15 minuter att åka mellan varandra, mot drygt 1 h tidigare! :-) :-)

I söndags var Theo ute med kompisar hela dagen medans jag, Romanos och tjejerna begav oss mot Kista C för lite shopping! :-)
Tänk att barnen blivit såå stora! :-)

Jag har även hunnit med en fika med min gamla skolkamrat Christina som bor i Bålsta! Vi träffades vid Odenplan och några timmars prat hann vi med! Såå kul att ses och få höra vad som hänt i livet sedan vi sågs senast! :-)

Musse är sommartrimmad med nya skäret som vi köpte till trimmern för ett tag sedan! Han blev så fin! (Dock inte Cockerspaniel-klippt utan mer snaggad! :-) )

Ja... Det var väl lite uppdatering sedan sist! :-)

Ha en jättehärlig fortsatt vecka nu mina vänner! :-)

Av Lena - 9 maj 2013 17:45

Norrtälje kommun har börjat göra kontroller bland länets alla sommarstugor. De kontrollerar att man har ett godkänt avlopp. Har man inte det åker man på böter! (Vilket ju är helt rätt då miljön tar otrolig skada av allt som spolas rakt ut i naturen)

Vår stuga hade bara ett enkelt avlopp när vi köpte den, så vi har haft som mål att sätta in ett godkänt avloppssystem!
Ett godkännande från kommunen krävdes. Markprover togs på olika ställen på tomten, och när svar på dessa kom visade det sig att det endsat fanns ett ställe som var godkänt. Stället var inte det bästa tyckte vi, men eftersom det inte fanns något alternativ och vi var tvungna att installera det så hade vi inte något annat val än att låta fixa det där!
Dock hade vi trott att det mesta skulle grävas ner i marken och ej synas!
Döm om vår förvåning och bestörtning när vi hela familjen kom upp i går kväll och fick se att en stor VALL hade byggts nästan mitt på tomten! :-( :-(
Helt otroligt vad besvikna vi blev!

Men efter natten som gick har vi nu gjort en ny tomtplanering än den vi haft tidigare!
Och i slutändan kommer vi att utnyttja en mycket större del av tomten än vad vi gör nu, så det kommer nog att bli bättre än tidigare!
Och vi resonerar som vanligt, att vad betyder det materiella så länge vi får vara friska och vara tillsammans hela familjen! :-) :-) :-)

Vi avslutade korthelgen med att äta på vår Grekiska favoritrestaurang "Akilles" :-)
Imorgon ska stora barnen till Johan, Bella på dagis och jag och Romanos till jobbet! :-)

Ha en bra fortsatt helg alla fina vänner!

Av Lena - 5 maj 2013 11:24

Valborg firade vi på Notholmen hos morfar Matti och Marita!

En kall men vacker kväll!


   


I fredags hade jag och Jenny bestämt oss för en tjejträff! (Äntligen! Tiden har gått såå fort!)

Vi träffades och tog en promenad till parkleken Ådalen!

Full fart i solen ett par timmar och mycket för mig och Jenny att prata igen!


       


I går sprang jag Kungsholmen runt igen! Har ju sprungit just det loppet ett antal gånger, så döm om min förvåning denna gång de de lagt om banan! Jag hade inte kollat kartan innan utan tog förgivet att banan skulle gå som den gjort tidigare år, men icke sa Nicke! :-) Så kul med lite variation!

Romanos och barnen ägnade sig under tiden åt vårens gårdsstädning med alla grannar!


Nu ska jag snart köra iväg båda tjejerna! Nike ska på dans och Isabella på kalas på leklandet!

Present inhandlad och utvald av Isabella själv!


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards