Alla inlägg under juni 2009

Av Lena - 30 juni 2009 23:30

Idag har jag blivit hela 34 år!

Lite sång av min pappa blev det samt många gratulationer av alla underbara vänner! Dock firar jag ju inte gärna mina födelsedagar, så det blev en lugn hemmamiddag med familjen!


På eftermiddagen packade vi alla väskor för avresa till Väddö!

Romanos stuvade varje millimeter i bilen som var ledig med packning, och när allt var klart kom vi på att vi har en väntande takbox hos Johan (som han dessutom åtskilliga gånger har försökt få oss att ta över) som vi kunde ha satt på taket och därigen fått mycket mer plats! :-)

Men då var allt redan stuvat i bilen! :-)


Varmt var det i stugan när vi anlände! :-) ÄNTLIGEN sommar! :-)


Turbo hittade ytterligare en ny sovplats på landet, under kaminen där veden skall ligga! :-)

Av Lena - 29 juni 2009 11:09

Idag på förmiddagen kom en mycket trevlig man från ComHem och installerade 3 hål i väggen för digitalTV!

Han installerade även 2 digitalboxar som vi beställt, och vilken service! :-)


På eftermiddagen åkte jag iväg och storhandlade på Willys som vanligt i slutet av månaden! :-)


Jag hann även med en springtur på 6,7 km på kvällen! Det var en runda jag inte sprungit förr som gick ner via Lidl (Spånga) och vidare Gamla Bromstensvägen, Bällstavägen och hem! :-)

Jag har införskaffat en pulsmätare och har fått låna 2 böcker om pulsmätning av Johan som jag ska läsa för att förstå hur den används på bästa sätt! :-)


Av Lena - 28 juni 2009 11:04

Idag har jag sovit till kl 15 eftersom jag jobbat hela natten!


När jag vaknade åkte vi iväg till Kista och shoppade lite på Rean! Några jeans och toppar blev det till mig. Sedan köpte vi även en TV-box att försöka installera på landet (vi har ju ingen TV-där).

En ny almanacka blev det och nya fodral till mobiltelefonerna! :-)


På kvällen kom Johan över med barnen. De har varit ute i skärgården och tältat i helgen! :-)

Fiske, bad, roddbåtshyrning och matlagnng på stormkök var några av aktiviteterna de hunnit med! :-)

Johan, jag och Romanos passade på att ta varsitt glas vin på balkongen medan barnen roade sig med alla kompisar på gården! :-)

Av Lena - 27 juni 2009 10:54

Idag har vi bara varit hemma under dagen!


Isabella har fått bada i vår tvättbalja på balkongen i värmen! Hon uppskattade det mycket, och efter bara en liten stund var halva baljan tom eftersom Bella plaskat ut resten av vattnet! :-)


På eftermiddagen hann jag även med en liten springtur på 4,6 km.


Vid 20-tiden begav jag mig mot arbetet för att jobba mitt första arbetspass på över ett år!

Nervös var jag att jag skulle ha glömt mycket, men när jag väl var där gick det över förväntan! :-)

Jobbade med 2 vana tjejer, Gabbi och Mona, så det var precis som förr i tiden! :-)

Det är så roligt att vara tillbaka igen! Har verkligen saknat alla min jobbarkompisar och patienterna! :-)

Jobbar ju bara några nätter nu i juli och någon natt i augusti, sedan är jag mammaledig ytterligare en tid tills Isabella får dagisplats! :-)

Dock hoppas jag kunna hoppa in lite extra då och då i höst! :-)





Av Lena - 26 juni 2009 10:48

Idag på förmiddagen hade Horea och jag bestämt att åka till Nälstabadet med barnen!

Vi hade en jättetrevlig heldag vid poolen, och åt även lunch där.

Mycket prat och skratt blev det! (Och bad för vissa små!)


På eftermiddagen efter jobbet kom Johan också till Nälstabadet och badade en stund med barnen innan han tog med dem hem. De ska vara hos honom denna helg, då jag ska jobba natt. :-)


Jag, Romanos och Isabella åkte iväg till Ikea på kvällen och shoppade lite, bla några nya skåpsluckor till köket och extraklädslar till vår bäddsoffa på Väddö! Extraklädslarna var verkligen fynd, 90:- styck (vi köpte 2 stycken!)











Av Lena - 25 juni 2009 10:42

Idag på förmiddagen bjöd Horea mig på marockanskt te ute på gården!

Samtidigt höll Oscar på att blåsa upp en pool som de hade varit iväg och köpt.

Barnen badade sedan hela dagen i denna pool! :-)


Jag har även hunnit med att gå upp på jobbet för att rekognisera lite inför mitt första arbetspass på över ett år på lördag!

Provade att mina koder fungerade så att jag kommer in i datajournalen! :-)


På kvällen sprang jag en vända som vår granne Peter kallar för "badvändan". Den går runt Kaananbadet och Maltesholmsbadet via Coop Vinsta och hem till oss (10 km).

Det gick över förväntan att springa i värmen.

På hemvägen mötte jag även min kära f.d kollega Virpi, som också var ute och sprang!

Båda har vi dock som "standard" att inte stanna och prata när vi är ute och springer, så vi sade ett snabbt "Hej" och sprang sedan vidare åt varsitt håll! :-)

Av Lena - 23 juni 2009 23:09

Idag hade vi bestämt att vi skulle träffa familjen Talamo/Olofsson på Gröna Lund! Petra har föreslagit att vi ska införa detta som tradition varje år i början av sommaren, då vi gjort detta ett par år redan! En mycket bra idé tycker vi allihopa! :-)


Vi skulle träffas klockan 12 vid stora entrén, och Nike, Theo, jag och Isabella åkte kommunalt in.

När vi stod på bussen i kö på väg ut till Djurgården tittade vi ut, och vilka såg vi i bilen som stod brevid i kö? Jo, familjen Olofsson/Talamo! :-)

Och precis kl 12 stod vi allihopa utanför huvudentrén, precis som planerat!


En 9 h lång dag på Grönan blev det, med mycket karusellåkning, lottagningar, chokladhjul (med en gigantisk kexchoklad som vinst), sockervadd och popcorn! :-)

Isabella fick också smaka sockervadd (för första gången i hennes liv! :-) )

Romanos kom in efter att han slutat jobba vid 16.30-tiden, så även han fick roa sig lite! :-)


Det var så roligt att ses igen (detta sker alltför sällan pga späckade vardagsscheman hos oss alla! :-( ), och det härligaste var att se att när barnen träffade varandra var det som att de skulle ha setts så sent som igår! :-) Ingen blyghet eller tveksamhet, utan de pratade och lekte med varandra direkt! :-)

(Precis som jag tycker att riktig vänskap ska vara, oavsett hur lång tid det gått sedan man sist träffades tar man vid precis där man slutade! :-) :-) )

Petra och jag hade också massvis att prata om och 9 timmar gick väldigt fort! :-)


TACK tjejer för en underbart trevlig dag! :-) 

Av Lena - 22 juni 2009 23:05

Idag har vi bara varit hemma under dagen.


På eftermiddagen gick vi ut med grannarna på gården och satt och minglade i solskenet! :-)


Jag hittade även en annons på Blocket där en tjej ville sälja en lära-gå-vagn för 50:-.

Det bästa var att det var bara här precis över vägen, så Isabella och jag tog en pyttpromenad (tillräcklig för att hon skulle somna i vagnen) och hämtade den! :-)

Invigd blev den också såfort lilla damen vaknade. :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards