Alla inlägg under september 2016

Av Lena - 27 september 2016 14:41

Karin, jag och vovvarna tog en lång höstpromenad vid Maltesholmsbadet bort mot Kanaanbadet och Råcksta träsk! Hösten är verkligen min favoritårstid!


     


På vägen såg vi en båt som inte var förtöjd utan låg mot land i vassen. Har anmält det till polisen om någon skulle sakna den.


 


Annars pluggar jag på och har precis skrivit klart ett av arbetena som skulle in.


Ikväll har tjejerna akrobatik och därefter dans för Nike. 


Idag håller vi alla våra tummar och tår för vår kära vän Eva som inte mår bra och ligger i kirurgernas händer! Tänker sååå mycket på dig!           

Av Lena - 26 september 2016 09:51

I helgen var det äntligen dags för Theos och min skaldjurskryssning med Birka! Såå underbart gott att få äta hur mycket skaldjur man vill! (Speciellt kräftor! Mmmmm....)


     

Vi åkte på fredagskvällen och var åter i Stockholm på lördagskväll.

Nästa år har Isabella bestämt att hon ska åka med! Hon är ju helt galen i kräftor!


Nike och Isabella passade på att gå på bio i Vällingby! Filmen hade varit jättebra enligt båda tjejerna!


Musse har tillbringat helgen hemma hos Lena och Per. Jag ska hämta honom ikväll efter yogan!


 


Vi skulle ta ett familjefoto som Emilio ska ha på dagis i ett projekt. Svårt att få med alla på ett och samma foto, så vi tog 2 foton och satte ihop. Den enda som var lite bångstyrig var Turbo som inte ville vara med på bild!   


 


Nu ska jag plugga lite! 


Ha en trevlig måndag alla kära vänner!   



Av Lena - 19 september 2016 18:20

Nu har det återigen gått över en månad sedan senaste inlägget!


Skolorna och dagis har börjat och så även jobben! Tiden går i ett rasande tempo!


Alla aktiviteter har börjat för både mig och barnen så kvällarna är också fullbokade! Nu har dessutom Karin och jag anmält oss att vi ska prova på att dansa Line-dance på onsdagkvällar så då blir ännu en kväll uppbokad om vi tycker det verkar roligt och vill fortsätta! Vi har pratat om det i säkert 2 års tid att vi vill prova men det har ännu inte blivit något bra tillfälle förrän nu!   


Jag har också (ÄNTLIGEN!) fått träffa Eva igen! Min reskompis Eva! Vi hade inte setts på 2 år när vi sågs häromveckan! Men som vanligt tog vi vid där vi senast slutade och det kändes direkt som att det inte gått 2 år sedan senast! Äkta vänskap!    Vi åkte in till stan och åt lunch och tog en fika och en långpromenad!


I kväll är det yogadags för mig och Mona!   


Musse har tllbringat ett par dagar hemma hos farfar Per och farmor Lena medan jag passat på att jobba lite i  helgen. Jag ska hämta honom efter yogan.

Även nästa helg ska han få vara där för då är det dags för Theo och mig att åka på vår årliga skaldjurskryssning igen!


Theos rum är nästan färdigrenoverat! Vi väntar på bäddsoffan som vi beställt samt så ska vi köpa några hyllor. Sedan är det klart! 

Nu har Nike även önskat sig ett större skrivbord och för att kunna ha det måste vi göra om en del i hennes rum också! Vi måste ju se till att vi inte blir sysslolösa!   


I morgon skulle Romanos egentligen varit ledig men ska gå på kurs i nytt dokumentationssystem. Jag har ett stort arbete att skriva för min kurs så jag skulle ju ändå inte varit något roligt sällskap!


Nu ska jag börja göra mig ordning för att sticka iväg till yogan!


Ha en underbar måndagskväll mina fina vänner!       



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards