Alla inlägg under mars 2015

Av Lena - 25 mars 2015 17:10

Idag kör vi en gammal fjällenfavorit från vävstugan där vi alltid åt när vi var i Funäsdalen förr om åren! Våffla med hjortronsylt och grädde! :)

Av Lena - 13 mars 2015 16:48

Så har ytterligare en vecka gått!

Middag, klippning och lite shopping i Kista C roade vi oss med igår kväll!

Karin var här och åt lunch samt promenerade med mig och vovvarna i tisdags! Romanos dukade med fina servetter! (De enda servetter vi hade var visst julservetter )

I onsdags fick jag äran att träffa Helene igen! Vi gick ännu en gång på Jensens i stan men nästa gång vi ska ses har vi bestämt att bryta våran vana och istället gå på restaurangen Mandarin!

Den här helgen har vi ingenting planerat alls förutom att Isabella ska gå på en kompis kalas på söndag samt att vi ska umgås med Eva någon dag!
Theo och Nike är ju hos Johan den här helgen!

Avslutar denna vecka med några foton!

Ha en underbar helg nu mina fina vänner!



Av Lena - 12 mars 2015 15:15

I helgen var vi bjudna hem till familjen Öfverbeck på kalas!
Finaste Astrid och Greta firade sina födelsedagar tillsammans!

Det var många på kalaset men fotografen hann bara ta fåtal bilder!

Tack Astrid och Greta för att vi fick komma och fira med er!

Av Lena - 8 mars 2015 18:20

Theo har börjat med en ny trevlig tradition! Varje vecka bläddrar han igenom kokböcker och kollar upp 2-3 rätter som han vill laga under veckan!
Han skriver själv upp vad som ska handlas på köplistan efter recepten!
Ikväll lagar kocken rostade grönsaker med tzatsiki!

Många söndagskramar till er alla!

Av Lena - 4 mars 2015 15:18

Jag har inte sprungit på 1,5 år (förutom någon km på Gran Canaria för någon månad sedan )
Eftersom Romanos och jag vill springa tillsammans satsade vi på att köpa en joggingvagn till Emilio. Premiärtur idag. Jag har ju sprungit med vanliga barnvagnar tidigare och det var en otrolig överraskning hur LÄTT den här vagnen rullar med sina stora hjul!
Men eftersom jag är totalt otränad var ett ju förstås väldigt tungt ändå! :) :)
5 km blev första turen och det jag kan säga om joggingvagnen är att fjädringen är nästintill obefintlig med lillen verkar älska den eftersom han sover fortfarande! (2 h senare ) ?

Av Lena - 4 mars 2015 14:39

I helgen åkte "lillfamiljen" till Väddis! Så härligt och avkopplande som alltid! 

Musse passade på att leka i snön som var kvar på tomten medan vi andra mest satt framför kaminen och i bastun!   

   


Theo och Nike var ju inte med eftersom de hade sin sportlovsvecka uppe i Sälen detta år!   


På fredagen innan sportlovet blev Isabella så dålig! Hon fick sådana buksmärtor att hon inte kunde varken gå rakt eller ligga utan att dra upp benen mot magen. Detta har aldrig hänt och det höll i sig många timmar. Tillslut tog Romanos Bella till vårdcentralen för att ta lite akuta infektionsprover. Dessa var förhöjda och då buksmärtor är svårt att diagnostisera hos barn just eftersom att de har svårt att precisera exakt var det gör ont så åkte Romanos in med henne till Astrid Lindgrens barnakut med misstänkt blindtarmsinflammation. Det skulle han INTE ha gjort! Det var helt meningslöst och det har man verkligen insett, att är man inte totalt döende så får man ingen hjälp alls. 


2 gånger under alla år som jag haft barn har vi känt att vi behöver akutsjukvården. Den första gången var när Nike svalde en peng och den andra gången var nu när Bella hade så ont i magen.


Första gången blev vi bortglömda.  Remissen till operation där man skulle ta upp pengen ur Nikes mage kom bort. 2 dygn gick innan de äntligen kom på att de glömt bort oss och då kom pengen upp på mindre än en halv minut men risken för infektion var då så stor efter att kronan legat och skavt mot magmunnen att Nike  behövde ta en massa prover och ligga kvar för observation.


Nu andra gången var det 8 h i ett väntrum som gällde utan ens en blick på Isabella. Tillslut så kom en dr som inte skulle ta några prover och påstod att Isabella var förstoppad eftersom det brukar ju barn bli. (vilket ju absolut inte var fallet med Isabella eftersom hon skött magen rejält varje dag i mängder).

Romanos och Bella tog snabbt en taxi hem och vi tänkte att vi får åka någonannanstans om det blev värre med smärtorna! (som som tur var blev bättre och bättre dag för dag!)


Så.... Nästa gång något händer blir det någon annan barnakut! Inte ALB! 

En gång när Johan och jag hade ett fosterbarn som vi hade hand om mycket vände jag mig till Danderyds barnakut när hon blev jättedålig. Där fick man hjälp, råd och läkarbedöming på en gång!

Jag vet inte om det är så att det gick snabbare förr eller om den akuten verkligen är bättre? Vet inte ens om den finns kvar.

Ja... Nog skrivet om det nu!


 

Världens finaste Bella på sjukhuset!   


Igår fick jag äntligen träffa Jenny och Tina igen! Vi har infört en ny tradition med bad och bastu på Beckomberga simhall! Vi bestämde att ses den första tisdagen varje månad men både Jenny och jag var direkt tvungna att bryta datumet och ändra till ett annat!   

Så varmt och skönt i vattnet och så trevligt sällskap att man inte ens känner att man tränar under tiden!   


Ikväll har Romanos bokat tid hos polisen för fixande av nytt pass! Efter det ska vi köra förbi en tjej och hämta upp en overall jag köpt på Tradera till lillen till nästa vinter! Ett fynd! Älskar verkligen att handla secondhand! 


Nu är det dags för lite mellis! 


Ha en härlig vecka mina fina vänner!       




  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards