Alla inlägg under januari 2015

Av Lena - 31 januari 2015 21:05

Tänk... Idag är rubriken i bloggen "1:a tanden på olika vis"
Samma dag som Isabella tappade sin första tand tittade Emilios första tand ut!
Datum : den sista i första! (31/1)

Av Lena - 26 januari 2015 00:17

I fredags var jag hemma hos min fina vän Tina på en middag samt badkväll! Sååå trevligt och det blev en sen kväll
Tack snälla Tina för all god mat och såå trevligt sällskap!   

Igår slappade vi bara hela dagen! Lite snölek med Musse och inspelade program på boxen som inte hunnits med att ses under veckan!
Barnen körde pulka och jag och Romanos gick en snöpromenad med Musse och Emilio!

Efter promenaden vankades tacomiddag, och självklart satt vovven Fredde med och åt!   

Kollade på några inspelade byggprogram för att få lite inspiration inför lite planerat ombygge på Väddis såsmåningom...

Med andra ord en mycket lugn helg! Såå skönt ibland! 

Vår kvällspigge lille kille som inte vill sova tidigt!
Nu har han dock somnat så kanske även dags för mamman att försöka ta sig några timmars sömn!

Sov gott alla mina fina vänner       

Av Lena - 21 januari 2015 14:15

Den 21/1 2015 betyder att Emilio fyller 7 månader! (REDAN!!!) Han har blivit så stor och utvecklats enormt bara senaste tiden! 


   


Den 21/1 2015 betydde också att min mamma varit borta i exakt 30 år! Hur kan det ha gått 30 år redan? Jag minns allt som om det vore igår! 


På mitt gamla jobb på vårdcentralen startade mina fina vänner Jenny och Tina och jag en "tradition" att vi går på restaurang Engelen varje gång som Jennys man spelar i sitt band där!

När vi var där senaste gången så visade det sig att de skulle spela igen den 21/1. 

Jag berättade då att det var min mammas dödsdag, och Jenny som tyvärr också förlorade sin mamma mycket tidigt kom med förslaget att vi på den träffen skulle tänka extra på våra mammor just då. Vilket vi gjorde!   

Tina, jag och Jenny hade bokat bort på Engelen och åt en utsökt 3-rättersmiddag med lite god dryck och pratade extra mycket om våra mammor! 

Tack finaste tjejer för en underbar kväll!!!   


Jenny undrade om jag hade någon bild på min mamma i telefonen, men eftersom det var så länge sedan hon gick bort hade jag ju tyvärr inte det! Nu har jag i allafall fotat några bilder från gamla kort i album!


 

Min mamma, pappa och jag i Utti, Finland


     

Min morfar och min mamma


Min mamma och jag när jag var nyfödd


 

Jag och min mamma på Stramaljvägen i Riksby där min morfar och mormor bodde



Jag och min mamma väntar på bussen på Kvarnbacksvägen!



   


Mycket minnen dyker upp och ännu en gång blir man påmind om att ta vara på varje sekund av sitt liv!   


Dagarna rusar på! Idag har vi lånehunden Zimba här igen! Evas son har ju flyttat hem från England igen och jobbar inte heltid alla dagar, så det blir lite mer sällan som Zimba är här nu!


Har precis storhandlat via Mathem! Det är verkligen en fantastisk affär när man har massor att stå i. Man sitter vid datorn och klickar hem varor som sedan levereras till dörren på bestämt datum och bestämd tid! Självklart är varorna något dyrare men så mycket värt ibland!


Nu har lillen vaknat efter sin eftermiddagslur, så dags för lite lek igen!


Ha en underbar torsdagskväll mina fina vänner!       


 

Turbo verkar ha tagit över fina leksakassköldpaddan!


 

Morfar har visst krympt något!   


   

Mys i soffan!





Av Lena - 4 januari 2015 23:27

För fjärde gången åkte vi till Dunas Maspalomas som ligger på Gran Canaria! (Första gången för Emilio)
Vi stannade i 14 dagar och solade och badade (barnen iaf) hela resan! Med sådan brist på solljus här hemma som det varit senaste månaderna så var det fantastiskt att äntligen få se den klarblåa himmeln igen!

Vi njöt av kravlösheten och av att inte behöva passa tider! :-)
Tivoli, ökenpromenad och bad i havet hör också till!

Hejdå Dunas för denna gång!

Gran Canaria planerar vi och att åka tillbaka till tillsammans med Eva om ca 3 månader (exakt 88 dagar dock enligt sms från Nike idag som räknat efter!) :-)

Nu dags att sova lite! Imorgon blir det en promenad till Vällingby med barn, hundar och Eva! Romanos roar sig med lite arbete! :-D

Sov gott alla mina fina vänner!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards