Alla inlägg under februari 2016

Av Lena - 29 februari 2016 12:17

Musse utnyttjar snön maximalt!

Av Lena - 12 februari 2016 14:53

Igår var vi bjudna på Astrids och Gretas födelsedagskalas!

Vi blev bjudna på både pizza och tårta så ni kan ju gissa HUR mätta vi blev!

Emilio var inte så intresserad av paketen, däremot den lilla rutschkanan från Biltema! (Japp Johan, tvingas nog bli en tur dit snart ;-) ;-) )

Astrids favoritpresent var helt klart trehjulingen hon fick av farfar Per och Farmor Lena!

Tack finaste Astrid och Greta för att vi fick vara med och fira er!

Av Lena - 10 februari 2016 13:33

Häromdagen kom Isabella med händerna bakom ryggen och sa med mycket skarp röst:


-MAMMA, vet du vad du har som ALLA nu har sett, TILLOCHMED Nikes KOMPIS?????


HMMM... jag tänkte och tänkte på vad det kunde vara som jag hade som var sååå hemligt och pinsamt...

En..... ÖRONPROPP!!!!!!       


 


Så nu vet ni det alla mina vänner! Att jag använder öronproppar när jag sover! Men säg det inte till någon!     

Av Lena - 5 februari 2016 13:30

Denna helgen blir en jobbhelg för mig! Jobbar både lördag och söndag och för ovanlighetens skull ett dagpass på söndag! Jag brukar ju helst jobba kvällspass eftersom tidiga mornar inte är min grej riktigt, men nu saknades det på morgonen så jag tog det! 


Musse ska få tillbringa helgen och ha lyxtillvaro hos Lena och Per!


Theo och Nike ska påbörja sin pappavecka ikväll! 


Denna vecka har vi hunnit med en sväng till Kista centrum för lite mat och klippning! 


Eva och Zimba var här på onsdagen och åt ost och kex med oss! Emilio fick sin första traktor någonsin! Mycket spännande är den!   


Tänk vad Emilio har vuxit (även om vi alla fortfarande kallar honom för bebisen, det lär han bli kallad även vid 45-års ålder säkert!   ) Hittade en bild på första hotellvistelsen för lillen då han var drygt 2 veckor gammal!

 


Nästa vecka drar både akrobatiken och dansen igång för tjejerna så då är alla aktiviteter igång för terminen! Fulla veckor! De enda "lediga" dagarna är fredagar och lördagar! 

Mona och jag har bestämt att vi ska köra lite på gymet som ingår i yoga-kortet någon gång i veckan också. Blir ju mycket lättare att komma iväg med trevligt sällskap!   


Ikväll har vi varit lata och beställt mat från Mathem! Sedan blir det en TV-kväll med veckans missade deckaravsnitt!


Ha en underbar helg mina fina vänner!       

Av Lena - 1 februari 2016 12:54

Hittade så fina ord skrivna på Facebook (som var tillåtna att dela om man tyckte om dem!) som vi i vår familj verkligen försöker leva efter!

Av Lena - 1 februari 2016 10:55

Hela familjen tycker ju att det är så härligt att ha så nära till allt, dagis, skola, jobb mm.


Vissa dagar känns det ÄNNU härligare än annars! Som i morse när jag, Emilio och Nike försov oss. 


När alla börjar samma tid är det Romanos som väcker alla och ser till att de kommer upp. Han försover sig i stort sett aldrig (peppar peppar måste jag väl skriva!) och väcker alla barnen förutom Emilio varje dag samt Nike de dagar hon har sovmornar.

Jag hade satt min klocka på 8 imorse men någon (läs:jag själv förstås!  ) måste ha stängt av den för jag sov gott vidare till 8.40

Emilio sov djupt bredvid mig. Jag rusade upp och kollade om Nike var vaken. Det var hon inte så jag väckte henne fort som sjutton och sa att vi har försovit oss. Hon rusade upp, bad mig göra 2 mackor medan hon gjorde sig i ordning och stack iväg. Fick ett sms efter en minut "Jag hann mamma" !   


Jag fixade gröt till Emilio som var som en solstråle när jag väckte honom. Inga problem med blöjbyte eller påklädning och kl 9.02 var vi på dagis!   


SÅÅÅ underbart härligt med närheten!   


Ikväll är det yogadags med Mona för mig! Så skönt att terminen äntligen startat igen! 

Ha en fin måndag mina vänner!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards