Alla inlägg under maj 2008

Av Lena - 31 maj 2008 22:18

Var hela dagen på Väddö.


Gick ner till båthamnen för att välja ut en båtplats där vi ska ha vår nya båt som skall inhandlas under sommaren! :-)


Satt även ute på verandan och läste klart min deckare medan Romanos körde med grästrimmern runt huset! En tupplur hanns oxå med! :-)


Fick ett MMS av Johan på en nyklippt Theodor! En ny frisyr stylad med gel!


På kvällen bar det åter av mot Stockholm, Bromma!

Av Lena - 30 maj 2008 22:13

Idag har vi varit på Väddö.


Tog sovmorgon ända till kl 12 :-)

Därefter bar det iväg en sväng till Häverö återvinningscentral med lite skräp.

Åkte sedan vidare och gick en promenad i lilla staden Norrtälje.

Gick in på en kaminaffär för att höra oss för om hur man går tillväga då man installerar en kamin! :-)

Blir skönt till hösten!


Turbo har fortsatt med sina lite märkliga jakter på byten, så idag blev fångsten 1 mus och 2 (!!!) ormar! Som tur var ingen giftig sort!


Avslutade dagen med att lägga våra nyinköpta bastustenar på aggregatet i bastun (bytte ut de vanliga stenar som låg där sedan innan).

Det hela slutade med att vi fick sitta i vardagsrummet och basta, för bastuvärmen var helt plötsligt 95 grader!! (trots samma eldningsfrekvens som med de gamla stenarna!)

ÄKTA FINSKA BASTUSTENAR! :-D

Av Lena - 29 maj 2008 22:10

Började dagen på jobbet kl 7. Jobbade till kl 16.


Vid 17.30 började Brommageriatrikens stora personalfest i Gröna Huset. Till middag serverades lax! :-)

En tävling där man skulle gissa på melodier från olika filmer/TV-serier hölls oxå!


Vid 20-tiden begav jag och Ilse oss hemåt.


Jag, Romanos och Tubbe satte oss direkt i bilen och körde upp till Väddö! :-)

Av Lena - 25 maj 2008 20:58

Idag har det varit en riktig kalasdag!

Först var Theodor på sin klasskompis Mayas 7-årskalas mellan 13-15.

Därefter var vi på Jimmys kalas (Nikes kompis Linus pappa) på kvällen! Mycket god tårta serverades! :-)


Däremellan har vi hunnit med att sola lite, städa samt storhandla!


Vi var även vid Gula kiosken i Hässelby och tog varsin glass!

Så alltså, en riktig festdag! :-)

Av Lena - 24 maj 2008 23:26

På förmiddagen var barnen ute och lekte på gården!

Nike lekte med Linus och Nadine. De hade picknick och lekte med sina dockor. Nadines mamma målade även deras naglar! :-)


Vid 17 mötte vi upp Camilla, Thanassi och lille Rafael på Hard Rock Cafe på Sveavägen. Vi åt en utsökt middag, och barnen sprang omkring och studerade miljön! :-)


På kvällen kollade vi på melodifestivalen, Nike däckade vid kl 22.30, men Theodor är i skrivande stund fortfarande vaken och väntar med spänning på vilket land som vinner! :-)

Han röstade på låten med sjörövarna! :-) :-)

Får se vilken som vinner?

Av Lena - 23 maj 2008 20:40

Idag har jag jobbat förmiddag. Skulle ha börjat kl 7, men då han som skulle öppna på dagis var lite trött och sov lite extra länge idag (;-) ) blev det så att jag började kl 8 istället.

Fick en underbar blomma i en rosa korgväska av mina underbara jobbarkompisar! :-) Denna syns på bilden nedan med Nike posande brevid! :-)


Efter att jag hämtat barnen åkte vi till babyland och hämtade en resesäng som jag hade beställt på en kampanj! :-)


På kvällen var Artin här en stund och lekte med Theodor.

Av Lena - 22 maj 2008 20:10

I morse lämnade jag barnen på skola respektive dagis.

Efter det passade jag på att åka och handla på Willys! All mat var slut i stort sett!


Därefter tog jag och Turbo-Tubbe en powernap på en timme! :-)


Sen när jag vaknade ringde verkstaden som hade tagit in Sarmens mobiltelefon för lagning! Den var färdig att hämta!

Så när jag hämtade barnen åkte vi direkt in till Slussen och hämtade den, och det var en jätteglad Sarmen som tog emot den! :-D

Hoppa nu att den fungerar som den ska! :-)


Pizza åt vi till kvällsmat idag på Il Postino! MUMS! :-)

Av Lena - 21 maj 2008 16:17

Idag har Theodor haft "Skolans dag" i skolan! De skulle ha matsäck med sig.

De spelade "Såpbandy" som gick ut på att en stor plast indränkt i såpa lades ut på gräsmattan, och där hölls matchen! Det var blöta extra kläder doftandes såpa som Theodor kom hem med! ;-)


Nike var ledig från dagis idag, så vi passade på att gå hem till Jennie och Linus (som oxå fick vara hemma) och fika! :-)

Jennie bakade en kaka med båda barnen medan jag försökte städa av lite här hemma (vilket jag tänkt göra igår, men då blev jag ju sittande på KS hela dagen!)

En jättegod kaka med vaniljsås blev det! :-)


Theodor har en hemläxa idag att läsa en bok som han imorgon ska redovisa inför klassen, och detta roar vi oss med i eftermiddag!

Han har valt en bok om olika dinosaurier, hans stora intresse! :-)


Romanos har jourmottagning idag på vårdcentralen, så han kommer inte hem förrän 19.30

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards