Alla inlägg under november 2018

Av Lena - 30 november 2018 16:01

Vi brukar inte följa programmet "Så mycket bättre" men såg en länk i en blogg där en låt beskrevs. Jag klickade på länken och ÅHHHH vilken fin och sorglig låt som framfördes av en helt fantastisk sångerska, Linnea Henriksson.

Hon hade gjort om en låt som Christer Sjögren har sjungit!


Romanos och jag firar ju inte våra födelsedagar (men barnen firar vi ju SJÄLVKLART!) och tycker absolut inte att det är viktigt för oss men för de som verkligen ser sin födelsedag som en jättestor dag och i fallet i låten väntar på att sina älskade barn ska komma är det verkligen sååå sorgligt! 


Ni måste bara lyssna, såå vacker! (Kopiera länken och klistra in den i Webbläsaren)


https://www.tv4.se/s%C3%A5-mycket-b%C3%A4ttre/klipp/linnea-henriksson-den-stora-dagen-11937789


Tårarna rinner!

 

Många kramar mina fina vänner!       

Av Lena - 23 november 2018 13:28

Tänk att det gått nästan 3 månader sedan jag hade tid att uppdatera bloggen! Hösten har hunnit gå förbi och nu börjar det kännas att vintern är på väg!


 


Anledningen till frånvaron är att jag börjat jobba på ett nytt jobb. Det var egentligen meningen att jag skulle ha fortsatt jobba på Brommageriatriken men det fanns bara ett fåtal pass under hela hösten.

Just då hörde Gina av sig från Beckomberga vårdcentral och frågade om  jag inte kunde tänka mig att provjobba lite där då det saknades sjuksköterskor.


Jag provjobbade några dagar och hamnade på hemsjukvården. ÅHHHH vad roligt det är! Jag som har sagt att jag inte trivs med att jobba med hemsjukvård då man är ganska ensam har VERKLIGEN ändrat åsikt! 

Vilket gäng! Det är dr Anna som jag känt sedan 90-talet, Jenny som jag jobbat med på Råcksta/Vällingby hemsjukvård, Ida som jag lärt känna genom Romanos och Malin som jag lärt känna senast!

Får absolut inte glömma våra 4-benta kollegor Tina och Smilla också!


       


Jag har i stort sett jobbat heltid sedan början av september så tiden räcker inte till lika mycket som förut, men jag stortrivs verkligen! Vi har såå roligt!

Och det är verligen livskvalitetshöjande att ha de små vovvarna på jobbet! 


Theo har kommit igång lite mer med övningskörningen och det går verkligen framåt!


Vår stora tjej Nike har rest alldeles ensam tur och retur till Göteborg för att träffa några av de tjejer hon lärde känna under sin språkresa till Malta i somras! Tänk vad stor hon är!!!


Och Romanos och jag har äntligen kommit igång med träningen igen efter några veckors förkylning! Så härligt! 


Under höstlovet var jag, Romanos och småttingarna i Tyskland! Lika trevligt som alltid!


Idag skulle jag ha jobbat på Kungsholmsgeriatriken men Emilio hade feber och ont i halsen igår så det fick bli en VAB-dag. Nike var även hon hemma igår med samma symptom.


Nu i helgen har Nike dansuppvisning som vi ska gå och titta på på söndag.


Det hinner inte hända så mycket när man jobbar varje dag. Barnen har sina aktiviteter och Romaos och jag går och tränar när vi hinner.


Jag har rensat i källaren. Var med Karin på Ikea en dag och lunchade samt köpte nya plastbackar att sortera alla saker i i källaren. Har gått igenom allt förutom julsakerna.

Nu återstår bara att köra allt skräp till återvinningsstationen samt lämna alla kläder som vi inte ska ha kvar till återvinning.


 


Ha nu en underbar helg alla mina  fina vänner! Ska verkligen försöka uppdatera bloggen lite oftare! 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards