Alla inlägg under september 2012

Av Lena - 27 september 2012 15:43

I morse var vi och lämnade Musse på Skoby! En glad kille som inte kunde vänta på att få springa in till alla kompisar! :-)

Vi lunch var det dags för övning av hjärt- och lungräddning på jobbet! Finaste Ella höll i utbildningen och konstruerade många olika situationer med dockan som vi skulle rädda :-)

Nu sitter jag, Theo och Nike på matcourten i Kista C och käkar lite lunch innan det är dags för bioföreställning av filmen Cockpit :-)

Av Lena - 26 september 2012 15:28

Full rulle hela tiden denna höst!

Har sedan senaste inlägget hunnit med bl.a en resa till Barca med Eva! Har inte hunnit lägga över bilderna från kameran till datorn ännu men inlägg kommer såsmåningom :-)

I kväll har jag nattmöte på jobbet!

I morgon har är stora barnen lediga från skolan och vi har tänkt göra ett biobesök :-)
Ska även då lämna Musse på Skoby inför en weekend i Tyskland :-)

Har jobbat två nattpass nu och har sovit så otroligt dåligt men idag sov jag nonstop till kl 15 :-) Väldigt skönt men inte det bästa när man ska vända tillbaka dygnet förstås :-)

Nu hämtning av Bellan på dagis :-)

Av Lena - 12 september 2012 19:49

I söndags hade vi födelsedagsfirande här hemma!

Vi firade både Isabella och Nike som fyllt år i sommar!   


 


Eva hade bakat en god kladdkaka till kalaset!


     


Självklart blev det lite bus också!   


   


Kusinerna Greta och Nike   


     


Farfar Per fick ytterligare en älg till sin samling!   


 


En jättetrevlig dag som avslutades med simning för Theo och Nike och ett nattpass på jobbet för mig!  

Av Lena - 11 september 2012 16:16

I helgen var hela familjen på Loppis i Norra Ängby!
Eva med barn hade hyrt ett bord och stod och sålde saker medan vi gick runt och tittade och shoppade lite saker!
Hittade vinterskor till Bella för en billig peng, en Didriksson regnjacka till Nike i nyskick för 45:- (!!), fleecejacka och byxor till Bella och ett par lila soffkuddar till vårt vardagsrum med lila tema :-)

Romanos åkte till jobbet vid 15-tiden medan jag, barnen och Musse gick vidare hem till Eva och Janne på middag!
Hela kvällen med trevligt sällskap och när Romanos slutade vid 22 kom även han dit :-)

Av Lena - 3 september 2012 17:02

Eva och Janne kom och tillbringade helgen med oss på Väddö!
På söndagsmorgonen kom de och hämtade mig och Bella på Väddö för att åka vidare mot Grisslehamn där vi tog Eckerölinjen över till Åland tur och retur!
Eva och jag hade bestämt innan att vi skulle käka varsin räkmacka vilket vi gjorde!
Bella höll sig till glass :-)

Zimba fick vara hemma med Romanos och Musse :-)

När vi kom tillbaka till stugan vid 15-tiden satte vi igång och fixade grillspett till middagen :-)
Mycket god mat och dryck med trevligt sällskap :-)
Eva, jag och vovvarna tog en promenad ner till haver och tittade på solnedgången! Såå vackert!

Nu är vi åter på väg mot Bromma! Jag jobbar två nätter nu. Denna vecka är även fylld med föräldrarmöten och extrajobb!
Jag har fått den fina äran att jag ska få provjobba med mina gamla kollegor på Råcksta/Vällingby NVM! Ska bli så roligt att få träffa alla fina kollegor där igen! :-)
Har tänkt att jag kan hoppa in lite då och då om det saknas folk där (och om jag blir godkänd förstås :-) )


Av Lena - 1 september 2012 18:57

Efter 2 nattpass och några timmars sömn idag åkte vi till Väddö för lite höstmys!

Passade på att handla lite på Ica i Älmsta och hade äran att träffa på Bengt-Åke (alias pepparkakan efter 1 veckas solsemester i Turkiet?) och Lena!

Romanos har redan hunnit med att koppla om strömbrytarna till 2 fönsterlampor som vi köpte för ett tag sedan! De lyser nu fint i fönstrena! ?

Imorgon får vi besök av Eva och Janne! ? Vovven Zimba kommer också ?

Sååå mysigt med hösten ?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards