Alla inlägg under november 2020

Av Lena - 4 november 2020 11:46

Nu har det återigen gått lång tid sedan senaste inlägget.


Just nu händer det inte så mycket nytt att skriva om då vi inte gör så mycket pga alla restriktioner med Covid-19.


Vi har ju tränat regelbundet men nu är alla gruppträningar inställda.


Innan alla de strängare restriktionerna kom hann vi äntligen hälsa på vår vän och gamla kollega Anna och hennes man Dieter och vovven Smilla. De flyttade till Sigtuna i våras.


Vi bodde på hotell Kristina över natten. Hotellet låg endast några minuters gångväg ifrån Anna och Dieter!


Ett jättefint hotell med fantasktisk frukost! Och vi hade lyxen att träffa på Theos gamla (och absolut BÄSTA) lärare från högstadiet Pernilla! Tänk att hon och hennes mamma bodde på samma hotell som oss samtidigt! Såå roligt att ses igen!   


   


Vi åt en god middag hos Anna och pratade ikapp allt sedan vi sågs senast! TACK snälla ni för en jättetrevlig kväll!   

   


Sen har vi även hunnit med att äta middag hos Emilios kompis Sonny och hans föräldrar! 

På bilden nedan är Isabella och deras lilla (minsta jag har sett!) vovve Cherrie!


 


Lika trevligt som alltid!   


Eva och jag har också setts och tagit några långpromenader och pratat ikapp oss.


Barnen har haft höstlov. Romanos och jag jobbade torsdag och fredag men dagarna innan tillbringade vi på underbara Väddis! Det var grått och mörkt och ännu mörkare blev det när vi vred klockan till vintertid men med eld i kaminen och bastubad så njöt vi ändå! 


Barnen gjorde ordning varsin pumpa som lös upp så fint!


   


På väg hem försökte solen tränga sig igenom molnen.


 


En mycket avkopplande vecka!


Här hemma har vi spelat en hel del spel och vår sociala katt Turbo är självklart med varje gång!   


     


Barnen halloweenmålade sig lite i ansiktet!


 


Karin och jag har också träffats för första gången på mycket länge. Vi bestämde att vi skulle försöka ses på onsdagar när jag är ledig men just idag så var deras nya lilla valp lite sjuk så vi fick skjuta fram det till nästa vecka.

 

I går lyxade vi till det med att äta hummer. En helt vanlig tisdag. Det var jag, Romanos och Emilio som smaskade i oss den. Vi hade fått den i present! Och det var första gången jag åt hummer på många många år. Har bara gjort det  en gång i mitt liv tidigare och det var på någon nyårsafton för säkert 20 år sedan! Åhhh vad gott det var!

 

 


Idag kommer Theos Lotta hit och stannar några dagar. Såå roligt!

 

Emilio har simning. Den är inte inställd då barns aktiviteter får fortsätta som vanligt.


Annars har det som sagt inte hänt så mycket nytt och ännu mindre lär det ju hända nu med restriktionerna.


Nu ska jag äta lite lunch med maken!


Ha en fortsatt trevlig vecka mina fina vänner!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards