Alla inlägg under januari 2009

Av Lena - 31 januari 2009 13:59

Idag kl 7 tog sköterskan infektionsprover på Nike, som analyserades akut och var helt u.a, så vi fick åka hem! :-)


Vi var hemma kl 9.

Romanos kände sig pigg (konstigt nog, för han var den enda som inte sovit ett dugg på sjukhuset!) och sa att jag fick gå och sova ett par timmar eftersom vi skulle ha dop för Isabella idag.

Sagt och gjort, jag sov, duschade och sedan packade vi in oss i bilen och åkte iväg till Bromma Kyrka där Isabella skulle döpas kl 13.

Theodor kom direkt dit med Johan! :-)


Dopet gick bra, trots att lilla damen tyckte det blev tråkigt att stå på samma ställe hela tiden.

Det var totalt 3 barn som döptes, och Isabella döptes först.

Theodor hade fått i uppdrag att hälla upp vattnet i dopskålen, och Nike skulle torka av hennes huvud efter dopet.

Det var 2 mycket stolta storasyskon som utförde uppdragen! :-)


Isabella fick namnen: Isabella, Lena , Evelina (dock döpte prästen henne till Evelina i tilltalsnamn istället för Isabella ett tag! ;-) )


Isabellas gudföräldrar är Åsa och Eva! :-)


Efter dopet hade vi bokat Sockenstugan för dopkaffe och tårta.

Det var jättetrevligt (trots att jag tror att vi gick som i ett töcken av all trötthet! :-) ) men tyvärr blev det inte så många foton tagna där! Många gäster var det! :-)


Johan fotade lite i kyrkan och även min väninna Marianne fotade, och hon lovade att maila över lite bilder till mig så det kommer lite fler såsmåningom! :-)


Theodor passade på att klinka lite på pianot i sin nya coola skinnjacka som Johan köpt åt honom! :-)


På kvällen somnade vi vid 21-tiden... Ja, alla förutom Theo, som hade fått löfte om att ligga och spela Nintendo ett tag i sängen för att inte ha så tråkigt när vi utmattade människor bara sov. Han spelade enligt honom "en liten stund, BARA till kl 01.30!" :-)

Av Lena - 30 januari 2009 13:46

Imorse väckte vi Nike vid 7.30-tiden för att åter åka iväg till KS.

Det var en mycket ledsen liten tjej som tillslut vaknade.

Vi hoppade in i bilen (jag, Romanos, Nike och Isabella) och for iväg.


Väl framme gick vi direkt till röntgen för att göra en kontroll om enkronan hade rört sig något.

Efter röntgen gick vi åter ner till akuten för att vänta på svar och läkarsamtal. Efter en liten stund kom det in en mycket trevlig doktor som informerade om att kronan EJ rört på sig och att man måste ta ut den via munnen under sövning.


Nike blev jätteledsen och började gråta när hon förstod vad som skulle hända. :-(


Vi fick komma upp på avd Q62 och vänta på att "operationen" som de kallade det, skulle bli av.

Vi väntade....och väntade.....och väntade! Hela tiden blev vi lovade nya tider.

Nike fick inte äta eller dricka utan fick ett dropp i armen istället!

Kl 20 började Let´s Dance (som vi ALDRIG har sett), men Nike blev glad och kollade på hela programmet!

Och vi väntade fortfarande....


Kl 22 kom nattpersonalen in, och nu hade både Romanos och jag blivit lite upprörda pga den långa väntan, så vi började härja runt lite.

Efter ett tag ringde sjuksköterskan till doktorn som skulle utföra ingreppet, så att han personligen kom och talade med oss.

Han ville ha en ny röntgen för att se om kronan mot förmodan rört sig. Det hade den inte.

Nike, som fått panik bara hon sett en rullstol, har nu lärt sig rulla en och körde med stort intresse runt på röntgenavdelningen (hon fick ej gå, då hon duschat i antibakteriell tvål inför operationen)


Väl tillbaka på avdelningen somnade Nike tillslut kl 2. Kl 2.30 kom personalen och sa att NU skulle Nike "opereras".

Sagt och gjort, jag följde med ner till narkosen där hon skulle sövas, och hon sov fortfarande. Jag sa att hon skulle bli jätteledsen om hon vaknade, så den helt underbara narkossköterskan beslutade att hon skulle "sövas i sömnen"!! :-)

Nike fick lugnande och sövningen gick utmärkt.

Kl 3 var hon på uppvaket, och klockan 4.30 vaknade hon till och fick veta att kronan var borta! :-) Åhhh vilken glad tjej vi fick! :-) :-)

Nike fick dessutom en jättesöt nalle av den superfina sköterskan på uppvaket, och av detta blev hon ännu gladare!


Vi åkte åter upp på avd Q62 för att ta lite infektionsprover på morgonen vid 7, innan vi fick gå hem.

Jag, Nike och Isabella sov ett par timmar, medan Romanos höll koll på oss!


Att vi alla var med berodde på att Isabella ju vägrar ta något annat än bröstet (till skillnad från hennes storasyskon som tog även flaska direkt!) och Nike vill ABSOLUT att jag skulle vara med på undersökningen. Alltså var vi tvugna att vara alla 4 sjukhuset!

Isabella tyckte att det var mycket intressant med alla barn och all personal som kom in och pratade med oss! :-)


Av Lena - 29 januari 2009 13:39

Idag på förmiddagen var Nike, jag och Bella bara hemma och tog det lugnt.

Vid 16 började Nikes lekdans i Vällingbyhallen, och innan dess hämtade vi Theodor som ville följa med.

Även Romanos kom dit och höll oss sällskap medan vi väntade på att Nike skulle dansa klart.


Vi åt middag då vi kom hem, och därefter tog vi det bara lugnt.

Helt plötsligt kommer Nike ut från sitt rum helt förstörd, och gråtandes berättar hon att hon "råkat" svälja en enkrona!!! :-(

Hon sa även att hon hade ont och pekade på magen,exakt var.

Efter konsultation med sjukvårdsupplysningen (dit man blev kopplad när man ringde barnakuten) kom vi fram till att det bara var att åka in. (De sa att om hon hade ont skulle vi åka in, annars inte)


Vi körde först Theodor till Johan, eftersom vi misstänkte att väntan skulle bli lång, och Theo är lik sin mamma! Tycker inte alls om att vänta på saker!


Väl framme fick vi komma in direkt men sedan tog det stopp pga att en allvarlig olycka hade hänt och det kom ambulanstransport med barn till akuten.

Vid 1-tiden på natten fick Nike åka på röntgen, där man kunde se kronan i magen. Denna hade inte vandrat ner genom magmunnen, och vi fick rådet att åka hem och komma tillbaka nästa morgon för en ny kontrollröntgen för att se om kronan rört sig.


Sagt och gjort, vi åkte hem och sov ett par timmar! Vi var hemma vid 4-tiden, och Nike somnade direkt då vi kom hem!

Av Lena - 28 januari 2009 12:53

Idag på förmiddagen åkte jag och tjejerna i väg till polisen i Solna för att ansöka om pass till alla oss 3! (Mitt och Nikes går ju ut i vår och Isabella har inget än)

Det gick mycket smidigt och det var en suveränt trevlig tjej i kassan! Om ca 1 vecka får vi hämta ut de nya passen! 1200:- för 3 pass.


Efter det åkte vi vidare till ToysRus för att köpa en födelsedagspresent till Theodors kompis Måns som har kalas på söndag.


På kvällen var vi upp på Romanos jobb där snälla syster Monika vaccinerade Theodor och Nike med första sprutan (av 3) Twinrix!

Mycket protester från en viss tjej var det(kanske hon är släkt med sin stickrädda mamma? ;-))! Theodor däremot hoppade upp på britsen och sträckte fram armen!


I TV-väg var det två program som Romanos och jag satt bänkade framför ikväll, och det var "Den arge snickaren" (vi älskar ju bygg-program!) och "Hopkins", som är en dokumäntär från ett sjukhus i USA!

Av Lena - 27 januari 2009 16:16

Idag hade Anna och jag bestämt att träffas med tjejerna!

Nike är ju hemma från dagis pga att lärarna har planeringsdagar nu tisdag och onsdag!


Vi åt tacos till lunch!

Lite kaffe och pepparkakor blev det till efterrätt! :-)


Nike passade på att ta ett par bilder, 1 på Anna och barnen och 1 på en däckad Isabella!


Av Lena - 26 januari 2009 16:08

Idag hämtade jag barnen efter skola/dagis!


När jag kom hem igen såg jag att det läckte från ena röret till kranen i badrummet! När Romanos kom hem och började kolla på detta började det helt plötsligt spruta vatten från kopplingen.

Det var bara att akut stänga av vattnet och sedan ringde vi till Johan, som ju har utfört diverse antal rörarbeten senaste året! :-)

Han kom efter 10 minuter (snabbare rörmokare får man leta efter! ;-) ) och efter inspektion åkte vi iväg till Bauhaus och köpte en ny badrumskran som Johan och Romanos installerade! :-)


Därefter åt vi middag, pastasås med pasta, tillsammans innan en mycket förkyld rörmokare kunde åka hem!


Av Lena - 25 januari 2009 16:02

Idag har vi haft en riktig vilodag på förmiddagen, jag passade dock på att sortera barnens garderober. Turbo var inte sen med att vilja vara med, och hoppade snabbt upp på samma stol som jag för att se vad jag tittade på! :-)


På eftermiddagen åkte jag iväg till Willys för att storhandla inför den kommande månaden!

Som vanligt blev det en överfull kundvagn innan jag kom till kassan, men det lönar sig verkligen i längden att storhandla 1 gång i månaden och sedan kompletteringshandla lite under månaden.


Då jag är så intresserad av ekonomi har jag räknat lite och gjort lite olika månadsbudgetar mm...

Jag har satt en månadsbudget för oss på 4000:- / månad för mat(5 personer+1 katt) inklusive blöjor, tvättmedel mm, hygienartiklar, kattmat och restaurangbesök!

Detta går verkligen över förväntan bra att hålla! :-) Och ändå äter vi precis det vi är sugna på, inga budgetvarianter iform av matvaror! (alla som känner mig vet ju hur kräsen jag är på mat, då på framförallt kött! ;-) )

Av Lena - 24 januari 2009 15:55

Ikväll var vi bjudna på middag hem till min gamla vän och jobbarkompis Carina och hennes man Jens! (Carina jobbar nu med Romanos på vårdcentralen! :-))

Med på middagen var även vår vän Monika (som förövrigt jobbar på samma vårdcentral) och hennes man Tage!


Det var en alldeles UNDERBAR och SUPERTREVLIG kväll med mycket god mat, gott sällskap och mycket gott skratt!!!


Carina hade vunnit 1a pris i ett vinlotteri! ;-) ;-)


Vi hoppas på snart återseende!!


Tyvärr glömdes kameran hemma så inga bilder kunde dokumenteras! :-(


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards