Alla inlägg under december 2021

Av Lena - 29 december 2021 16:17

Julen kom och gick snabbt som vanligt! Vi firade här hemma, bara vi i familjen! 

Som vanligt åt vi mat från Blackebergsgrillen enligt vår tradition.


               


Vi firade lite innan med Theo då han åkte till Funäsdalen den 23/12 med Lotta och hennes familj.


Isabella fick bla en ansiktsmask i julklapp som genast åkte på och Emilio fick flera pussel av vilka han ville lägga ett direkt tillsammans med mig och Romanos.


   


Jag och Romanos är lediga den här veckan mellan jul och nyår och mycket slappande har det blivit.


       


Jag har även hunnit med ett besök till tandläkaren idag. 


Vi har fixat med lite småprojekt som tex att måla om Emilios gamla barnmatstol som Isabella numer har i sitt rum som nattduksbord. Den var i sliten vit färg och vi målade den i samma kulör som hennes fondvägg och fönsterbänk.


   


Isabella blev mycket nöjd   .


Det här året har Romanos och jag sagt att vi ska köra på "Köp Stopp" igen. Gjorde det för något år sedan och tycker det är jätteroligt att kunna lägga undan mer pengar. Vi sparar ju inte in på upplevelser (som resor, restaurangbesök, lekland mm) men på all onödig shopping!

Jag brukar även passa på att rensa hela lägenheten och förrådet på saker och skänka eller sälja det som är i bra skick och återvinna resten   .


Jag köpte julpapper, julsnöre och juletiketter på halva priset idag på Coop till nästa år. Brukar alltid göra så. Vi förvarar allting i förrådet i genomskinliga backar. Rensade igenom Emilios garderob igår på massor som blivit för smått. Stora barnen rensar sina garderober själva nu för tiden och Nike har rensat ut en hel papperskasse.


Turbo fick ju diagnosen Hyperthyreos för några veckor sedan och började med medicin. Han har blivit en helt annan kisse, gått upp i vikt, fått mycket tjockare päls, blivit MYCKET piggare och fått en mer lagom aptit. Han ÄLSKAR som tur är sin medicin som han får i en liten godsak för katter.


När man har den här medicinen måste man ta blodprov med jämna mellanrum för att se att koncentrationen är rätt. Första gången vi tog provet innan han fick diagnosen höll jag honom och det enda han gjorde vara att "morra" för att protestera. Han orkade inte göra mer.

Nu den här gången tar jag med Romanos för säkerhetsskull då Turbo blivit sig själv igen, och när han tog prov senast och var så pigg var vi 3 stycken och vi lyckades inte så en fjärde person fick komma in då Turbo slogs och bet allt han kunde   .


Vi fick en såå fin blomma av Filips (Nikes pojkväns) mamma för att Romanos hjälpte honom med blodprov och medicin när han fick influensan för ett par veckor sedan.


 


Jag och faster Jenny har hunnit med ett par promenader under jullovet också. Vi har ju vår tradition att promenera på söndagar!   


 


Nu är det dags för lite middag här i huset! 


Ha en jättetrevlig kväll mina vänner och GOTT NYTT ÅR!   







Av Lena - 12 december 2021 18:53

Tack för allt!       

Av Lena - 9 december 2021 14:56

Vår fina fina Eva har gått bort. Eva som bodde med Lasse i Varberg där vi var varje sommar.


Minnesstunden var så fin och så sorglig! Jag kan inte förstå att hon är borta!


Det var så fint att vi fick träffa Åsa och Mats med alla barnen och maken Lasse men det var så tråkigt att det var under sådana sorgliga omständigheter!


Vi har så många glada minnen och tänker på dem ofta!


Du är sååå saknad Eva!   


Här hemma har det varit mycket sjukstuga fast med "vanliga" sjukdomar som förkylningar och huvudvärk. Jag har åkt på en magsjuka också så jag är hemma några dagar från jobbet.


Sedan sist har jag och Mona hunnit ses och ätit en god middag på Cadedonian inn. Jag har även hunnit ta en långpromenad med Karin och pratat ikapp allt som hänt sedan sist.

 

Vi går även med Hans och Helen och kör bodypump en gång i veckan. Kul med både nytta och nöje!


Romanos och jag hade en egen utekväll när vi gick på bio (känns som att det var 100 år sedan vi var på bio senast. Vi såg sista filmen med Bond och vi båda tyckte att den var bra.

Sedan åkte vi till vår favoritrestaurang Greken på hörnet och intog en god middag innan vi åkte hem.

Vi har ju sådan lyx nu att stora barnen passsar Emilio!   


Vi har varit på julbord med jobbet också! Vi var på Långholmens värdshus och kan ni tänka er att våra gamla kollegor från geriatriken var där samtidigt! Sååå roligt! Det var många som trodde att jag och Romanos åter börjat på geriatriken   .

Mycket god mat blev det!


Annars händer det inte så mycket. Vi har så mycket på jobbet med vacciner mot både säsongsinfluensan och Covd 3-dosen och så har vi ju förstås alla vanliga besök också så man blir ganska trött.


Nike och hennes pojkvän Filip är uppe på Väddö just nu. Jag blir så glad att stället utnyttjas! Det är såå roligt att de vill vara där. Just nu är varken Isabella eller Emilio så taggade på att åka dit så vi har inte varit där på jättelänge.


Som ni vet så är jag jätteintresserad av ekonomi och för något år sedan körde jag en period med köpstopp. Det var bland det roligaste jag gjort så nu har jag bestämt att köra en omgång till from 1/1. Jag ska försöka köpa så mycket som möjligt begagnat och sälja av sådant vi inte behöver.

Upplevelser ingår inte i mitt köpstopp men jag ska inte handla en massa onödiga saker. 

Är med i en grupp på Facebook som är otroligt peppande.

Den här gången är målet att spara ihop till en resa till Canarieöarna nästa vinter (om man nu får resa då, det får vi se.)


Nedan är ett exempel på att Emilio hade vuxit ur sina Adidasskor (samt att de verkligen hade sett sina bästa dagar) och då hittade jag ett par i nästa storlek på Tradera för 30:-. Som hittat!



  

 


Nu ska jag vila mig en stund. Har inte återhämtat mig från magsjukan även om det är mycket bättre än vad det var igår.


Sköt om er alla mina vänner!      

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards