Alla inlägg under januari 2019

Av Lena - 25 januari 2019 10:11

Det här är nog det längsta blogguppehåll jag har gjort hittills! 


Det beror på att jag jobbar ca 80% på mitt nya fantastiska jobb på Beckomberga hemsjukvård så tiden till att blogga har minskat rejält!

 

Får vara kvar på hemsjukvården framöver och jag är så LYCKLIG för det! Vilket härligt jobb med underbara kollegor! Ett stort + är också att det bara är dagtid måndag-fredag och jag får sova till kl 7 (!!!) varje morgon (mot kl 5 när jag jobbade på sjukhus!) 2 timmars extra sömn på morgonen är verkligen fantastiskt och Romanos säger att jag är en helt annan människa nu som har så mycket energi när jag kommer hem efter en arbetsdag!   


Sorgliga saker har också hänt och en vän och kollega har fått somna in efter en lång tids sjukdom   


Sen har stormen Alfrida hunnit passera vårt smultronsälle Väddis. Vi hade ingen möjlighet att åka upp den helgen och vi var mycket oroliga för vad vi skulle mötas av när vi kom upp! Men kors i taket vad förvånade vi blev när inte ett enda träd hade vält på hela vår tomt, vi som har den näst största tomten i hela området! Vilken lycka!!!

Det enda som var var att elen hade gått och varit borta några dygn så allt i frysen fick vi kasta. Sedan var det ett par veckor som vi bara hade 1 fas som fungerade men annars var allt som vanligt!   


Isabella och jag har varit på bio och sett filmen "Sune". Så mysigt att få umgås bara med henne ibland. Det finns ju för det  mesta en liten kille här hemma som för det mesta pockar på all uppmärksamhet av alla! 


Nyår firade vi i Romme Alpin! Vi hade bokat ett rum med loft och utsikt över backarna! Sååå fanstastiskt roligt och mysigt! Barnen var ute i backarna från morgon till kväll! Theo åkte snowboard och resten av barnen skidor. Emilio gick 3 dagar i skidskola och älskade det! Sedan åkte han med Nike.

Middag åt vi på hotellet varje kväll och det fanns ett stort lekrum för barn.

Vi spelade mycket UNO (kortspel) och det var verkligen mitt favoritspel när jag var liten som jag och speciellt min farmor och faster brukade spela ofta!   


       


En stolt kille som fick medalj efter skidskolan!   


             

Vi fick också äran att ge Jenny med familj en nyårskram i raststugan! De var också där fast de bodde i sitt eget hus en bit därifrån!   


Det här är något som vi absolut kommer att göra om!


På hemvägen åkte vi via Ornäs där Theo och Nikes farmor hade en sommarstuga i många år. Allt var sig likt! Det var så roligt att få se att de som köpt stugan bevarat den som det var (med några små renoveringar) och inte rivit den och byggt något nytt! Vi tillbringade mycket tid där när barnen var små och så fina minnen har vi därifrån!   


Dagen efter vi kom hem var vi bjudna på julgransplundring hemma hos Hans och Helen med Alva och Kristina! En jättehärlig och rolig kväll som avslutades med dans runt granen enl tradition!     


 


Jag, Romanos och Theo hade en helkväll på Göta Lejon där vi lyssnade på Magnus Uggla! En bra konsert men inte den bästa jag varit på! Nike var hemma och var barnvakt till Emilio och Isabella!   


 

 

Gudmor-Eva, jag och Isabella har även iår följt vår tradition att gå på musical. Detta år var det Djungelboken.

 

 


Den var bra men vi alla tre håller med om att den första musicalen vi var på för 3 år sedan, Snövit med Amy Diamond

var hittills den bästa!   


Förra helgen hade Nikes klass en fest för föräldrar och syskon för att samla ihop pengar till en klassresa. De hade fixat tre-rättersmiddag som kostade 300:- / person. Sedan hade de även auktion av tjänster som tex snöskottning och biltvättning. Toabesök kostade 5:-.

En såå rolig kväll och en bra slant till klasskassan blev det!   


Mona och jag har börjat yoga för terminen och min och Romanos bodypump har även den börjat igen! 

Inför varje ny termin lovar jag mig själv att det inte ska bli så mycket stress men hur det än är så blir det alltid det! Nike och Isabella har akro 2 gånger / vecka, Nike har dans minst 2 gånger/ vecka, Isabella har dans 1 gång/vecka, Jag har yoga 1 gång/vecka och Pump minst 1 gång / vecka. Allting är ju verkligen så himlar roligt men det blir en hel del pusslande ibland för att få ihop allt!    (Och då har vi bara 4 barn, tänker ofta på 13-barns mamman Mirka som är ensamstående...)

Sedan tränar Theo flera gånger per vecka samt klättrar ett par dagar men han tar sig ju till sina aktiviteter själv  


Och så äntligen har jag fått se mitt favoritband "Keep it Up" igen och träffat mina gamla vänner som jag jobbade med på Råcksta /Vällingby Närvård. En jättetrevlig kväll på Engelen där vi återigen hade lyxen att bli hämtade och hemkörda av Tinas make Mårten! Vilken LYX!!!


 


En liten kort uppdatering av senaste 2 månaderna!


Nu ska jag packa lite för Emilio och jag ska åka på en liten resa imorgon!   


Många kramar på er alla mina  fina vänner!!        


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards