Alla inlägg under juni 2013

Av Lena - 24 juni 2013 21:49

Sovdags med Fredde-vovven (och plåsret i pannan) :-D :-D

Av Lena - 24 juni 2013 16:59

Vi tog fika med familjen Hedgren och vi fick även äran att träffa Teddans familj från Skärblacka som var uppe i Stockholm och hälsade på!

Efter fikastunden passade Bella och jag på att smita upp på jobbet en stund och vänta på att Romanos skulle sluta för dagen så att vi kunde göra en liten shoppingtur :-)

Av Lena - 23 juni 2013 17:22

Midsommar har vi firat på Väddö tillsammans med Jenny, Mats, Felicia och vovven Häxa!
Det var hela 5 år sedan vi firade midsommar tillsammans så nu var det verkligen på tiden! :-)

För ett par timmar sedan åkte vännerna hem.
Vi andra begav oss ner till haver där barnen tog sig ett dopp medan jag och Romanos slappade på stranden!

Av Lena - 20 juni 2013 18:36

Jag tappade mitt ovärderliga (för mig!) halsband på flygplatsen i Köpenhamn!
Skrev ett hopplöst mail till hittegodsavdelningen på Kastrup på söndagskvällen, och döm om min förvåning när jag hade fått ett svar tidigt på måndagsmorgonen att de fått in halsbandet under söndagen!!!

Tänk att det finns så ärliga människor som hittar ett guldhalsband och lämnar in det till någon utan att förvänta sig något tillbaka!

Halsbandet kom med BUD idag! (Tyvärr inget namn på personen som hittat det! :-( Jag hade sååå gärna betalat hittelön och skrivit ett brev hur mycket det betyder för mig att han/hon hittade det och lämnade in det så att jag kunde få tillbaka det!
TACK TACK TACK till dig underbara okända människa!!!!!

Av Lena - 11 juni 2013 19:57

Vi har haft sex stycken härliga dagar av ledighet!


I lördags åkte vi ut till Paradiset som ligger utanför Haninge med familjen Nissling.

En jättetrevlig helg med prat, skratt, fiske och spel!

Musse hängde också med och njöt för fullt.

Jag, Helene och Nike sov inne i stugan medan resten av skaran passade på att inviga ett av scoutkårens nya tält!

Alla sov vi lika gott!


           


Kristina var den enda av oss som lyckades få ett napp! (Ett levande napp i alla fall!) En gädda fiskade hon upp på andra kastet!   


     


Vissa andra lyckades också få napp! (Dock inte så levande!)   



 

Lite bad för somliga som inte ansåg att det var kallt i vattnet!


         


Helene och jag värmde middagen och Hans stod för diskandet!

En diskbänk på ca 90 cm höjd gjorde att Hans tyckte att en stol var bra att ha! Romanos hjälper till med massage under diskningen! (Eller strypning?  )


 


En mycket trevlig weekend som avslutades med ösregn på söndagen! En ny weekend planeras i höst! 


Nu har Romanos, jag och Bella kommit hem efter ett par dagar på vårt andra paradis Väddis! Vi passade på att klippa lite gräs och storstäda lite inför midsommar!


En 3-dagars arbetsvecka väntar nu! Barnen slutar skolan imorgon men ska gå på fritids några dagar till innan de är helt lediga!  



Av Lena - 6 juni 2013 17:40

Igår hade Isabellas dagis sin årliga sommarfest! Eftersom Isabellade började i augusti förra året var det här hennes första och det var en mycket stor händelse för henne! Hon har övat mycket varje dag inför uppträdandet!  


 


Efter uppträdandet vankades det korv med bröd samt goda bakelser!


På kvällen var det dags för klass 5a och 5b att ha en sommarpicknick vid Kanaanbadet med grillning!

Vi hade ju fått den stora äran att få ha Fredde hos oss ett dygn när matte och husse skulle ut och äta, så han och Musse hängde med och picknickade!


 


Fredde kollar på brännbollsmatchen med stort intresse!



   


Lite TV-kväll med lillhusse blev det efter den trevliga grillkvällen!


 


Idag på självaste Nationaldagen har vi varit och fikat hemma hos pappa och Marita! En underbart skön dag som vi har tillbringat ute ända tills nu!

Efter detta besök kommer det dröja ett par dagar tills vi får kontakt med Theo igen! Han har nämligen fått ytterligare en hel låda av Morfar och Marita med Kalle Anka-Pocket som han nu sitter med näsan i!    


     


Nu har barnen beställt tacos till middag så Romanos har ställt sig vid spisen och jag ska till att börja hacka grönsaker!  


Ha nu en jättehärlig helg alla fina vänner!  



Av Lena - 2 juni 2013 17:56

Tänk... Om lite drygt 1 vecka börjar sommarlovet för barnen! 

Romanos och jag jobbar några veckor till innan semester. Jag har ju delad semester i år, och Romanos varvar sin semester med föräldrarledighet!


Vi började helgen med en jättemysig grillkväll vid Maltesholmsbadet med familjen Hedgren. Isabella passade på att ta sitt första dopp för i år med Oscar! Självklart fick Musse också vara med och grilla! 


 


Theodor är i skrivande stund precis påväg hem från en seglarhelg med Scouterna! Ska bli spännande att höra hur de haft det!

Nike och Isabella har varit på varsitt kalas igår. Under tiden tog Romanos och jag en liten springvända innan det var dags för hämtning.

Vi åkte direkt vidare mot Kista C för lite shopping och middag ute!


Idag har vi ätit frukost på balkongen och lapat lite sol innan det var dags för Romaons att bege sig mot jobbet på Bromma närakut.

Isabella har fått en ny kompis på gården, och hon har tillbringat hela dagen ute på deras uteplats i en liten pool!

Nike tog en tur med Anna till Vällingby och shoppade lite mer!


Kommande vecka är det bara 3 dagars arbetsvecka. På torsdag är det ju helg och klämdagen har Romanos och jag jobbat in tidigare i vår!

Kommande helg bär det av till "Paradiset" med Hans, Helene och barnen för lite scoutliv!


Imorgon har jag utvecklingssamtal på Isabellas dagis! Det är ju sista veckorna nu innan hon byter avdelning till "Ligan", avdelningen för de äldsta barnen!


Har i veckan äntligen fått träffa Natalie och hennes lille Kasper igen! Jag såg Kasper senast när han var några veckor, så det var ju en stoor kille denna gång! Så glad och bara skrattade! 

En jättemysig fikastund i Alvik (där jag inte hade en aning om att det fanns ett café innan vi nu var där! )


Nu har lilldamen besällt lite middag här! Det tar på krafterna att bada en hel dag!  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards