Alla inlägg under februari 2013

Av Lena - 25 februari 2013 19:23

Lyxigt värre blev det redan på fredagskvällen för Musse, då vi fick ett meddelande från Peter där han undrade om Musse skulle kunna tänka sig äta upp resterna (var ju mer än en halv bit kvar!) av Victors påbörjade entrecote som var över! Musse tyckte att det var ett utmärkt förslag och han försökte sno biten redan innan vi hunnit dela den!  


 


På lördagsmorgonen hade vi satt väckarklockan på 7 för att..... STÄDA! :-) Vi hade städdag på jobbet så vi for iväg dit. Isabella fick också vara med och hon hjälpte till att städa!


 


När städningen var klar begav vi oss snabbt hemåt för att hämta Musse hos Bebban och bege oss mot Uppsala och våra kära vänner familjen Hedgren!

En mycket trevlig kväll med mycket att tala om! Familjen Hedgren har köpt en ny lägenhet i Hässelby (!!!!!) och flyttar redan i maj! HURRA!!!! Sommarkvällarna är redan planerade! Tänk allt spontant som man kan göra med det korta avståndet! Karin och jag kom på att vi aldrig någonsin bott så nära varandra fast att vi har varit vänner så länge! Ska bli såå roligt!!  


Vi åkte hem sent på kvällen och på söndagsförmiddagen roade vi oss med Eva och Janne med att gå på loppis! Det var jättelänge sedan jag var på loppis (minns inte ens när det var senast) och det var lika roligt som jag mindes det!

Isabella var salig och skulle köpa allt hon bara såg! Även vuxenklänningar i strl 46! Hon lät mycket övertygande när hon talade om för mig att den visst skulle passa på henne! (vi köpte den inte denna gång ändå  )


Nike och Theo med resten av skaran kom fram hela till Funäsdalen trots alla varningar om trafikkaos mm.   


Romanos jobbar på Bromma närakut ikväll medan jag och Isabella bara slappar!

Musse rusar till dagis varje morgon, han vet precis var vi är på väg och han är så lycklig! Tänk, jag kunde aldrig tro att han skulle tycka att det var så roligt att gå på dagis!

Men ingen separationsångest där inte!


På Isabellas dagis är det sportaktiviteter som gäller då det är sportlovsvecka!

Idag har de åkt pulka, stjärtlapp och skidor. Imorgon skulle det bli vintersporter! På torsdag blir det Vasalopp med medalj till alla!

Lunch ute i solen!  


Nu ska Bella och jag snart se på ett avsnitt av Familjen Annorlunda! Det är en serie vi brukar se varje vecka och varje gång förundras jag över hur de klarar av så många barn!

Jag och min vän Sara (alias Syster Gabriel  ) på jobbet pratade idag om att vi ALDRIG skulle utsätta oss för att återigen vara gravida och hamna i "småbarnsträsket" igen (som det så hemskt heter) nu när våra yngsta snart är 5 år... Och i Familjen Annorlunda har de typ 5 stycken så små på en gång! DE borde verkligen få 100 medaljer minst som orkar och tycker att det är roligt!  


Ha en fin måndagskväll mina vänner!      




Av Lena - 21 februari 2013 13:28

Lägger in ett par foton på vår fina hytt vi fick på kryssningen!

Är nu på väg in till stan för att hämta ut mitt nya jobb-ID-kort!
Sedan blir det slappartorsdag! :-) Stora barnen åkte till Johan idag och nu är det nästan 2 veckor tills vi ses igen! De åker ju till Funäsdalen på lite skidsemester snart! :-)

Av Lena - 20 februari 2013 16:21

Den största och absolut bästa händelse som hänt sedan jag skrev i bloggen är att Astrid och Jenny äntligen har fått komma hem efter en otroligt jobbig tid på sjukhuset och båda mår bra!!      

Såååå UNDERBART!!!!


Theo och Nike kom hit idag efter skolan så att vi får tanka lite närhet innan det är dags för barnen att åka till Funäsdalen under sportlovet!

Det blir "fredagsmys" idag istället för på fredag  


Romanos, jag och Bella har hunnit vara med Carina och Eva med familjer på en kryssning till Åbo med Silja Galaxy! Jag hade bokat en A-hytt (en hytt med fönster och 4 bäddar) till det förmånliga priset av 200:-. När vi kom ombord började vi leta efter hytten och kom fram till en mellandörr där det stod "Suites". Romanos frågade mig förvånat om jag bokat en suite, men det hade jag förstås inte...

Döm om vår förvåning när vi öppnar hyttdörren och just hade fått.... båtens lyxigaste suite som skulle ha kostat 3700:- att boka!  

Egen balkong i aktern, champagne i kylen, dubbelsäng och en stor soffgrupp!

Jag hade ju aldrig tyckt att det skulle vara värt nästan 4000:- för en natt, men det var jättekul att prova på till ett sådant superpris!  

En jättetrevlig kryssning med underbara människor!!!


Musse hade äran att få tillbringa dygnet med Fredde hemma hos Lena och Per! Allting hade gått såå bra och killarna hade samsats och inte bråkat!  


Helgen innan var vi på middag hos Wilma, Anton och Ulrika! Jättetrevligt och kul att lära känna Ulrika också. Barnen leker ju så mycket tillsammans så det är kul att alla kan umgås och ha trevligt!  

Söndagseftermiddagen tillbringade vi hemma hos Ali-Reza, Salome och barnen. Rastin fyllde 3 år den dagen och vi fick äran att vara med och fira honom!  


Eva och jag fick också äntligen träffas efter lååång tid! Middag och mycket prat och skratt att ta igen!  


På jobbet känns allting ännu roligare nu när jag börjar greppa saker mer och blir mer självständig än tidigare! Fortfarande är det ju självklart massor att lära men för varje dag lär man sig en sak mer (minst!).

Romanos och jag har lunchat tillsammans idag igen och just dagar som denna, när Romanos ska jobba till 22 på Bromma närakut, känns det såå värdefullt att kunna träffas en stund och prata lite mitt på dagen.   


För Musse går det utmärkt på dagis! Han verkligen RUSAR in på mornarna! Det känns så bra att han trivs! Tydligen är han en pärla när han går på promenad i gruppen! Han har fattat att han inte kan rusa fram och tillbaka utan han får hålla sig på sin plats under promenaderna till och från naturområdena! Mattes duktiga vovve!!!

Jag lämnar honom 7.15 och hämtar honom efter jobbet, vanligtvis mellan 15-15.30 så både Musse och jag får ju en bra promenad både till och från dagis!

Perfekt vardagsmotion!  


Romanos och jag har även hunnit med att skaffa oss ett GYM-kort! Ojojoj.... Hittills har vi hunnit träna 2 gånger! Det bästa med gymet är att de har barnpassning så att Nike och Isabella kan följa med medan vi tränar! HURRA! Det är ju på barnpassning det föll på förra gymet vi hade kort (innan Bella kom!).

Romanos har överraskat mig med hur duktig han är på att springa på löpbandet. Han har själv i alla år sagt att han inte kan springa 1 meter pga sitt dåliga flås. Å andra sidan sa han förut att han absolut inte kunde basta för att han då fick andnöd men nu sitter han mycket längre än mig i bastun  ! Det här visar ju också att vi kan springa tillsammans i vår/sommar!! Såå roligt att ha någon att träna med!  


Nu är det dags att fixa lite pannkakor till middag! (Fast Nike håller just på så jag vet inte om jag behöver göra så mycket!)


Många kramar på er mina vänner!   









Av Lena - 8 februari 2013 23:00

Idag föddes en liten tjej med namn Astrid!
Såå underbara nyheter och vi gratulerar alla Jenny, Hans och storasyster Greta till deras fina fina lilla flicka!!!

Av Lena - 6 februari 2013 16:49

Pratade idag med en vän på jobbet om att tiden går så otroligt mycket snabbare sedan vi började där! (Vi började samtidigt!) Dagarna bara rusar iväg! Först är det måndag och sedan är det helt plötsligt fredag!


Romanos jobbar på Bromma närakut i kväll så jag, Bella och djuren är solo hemma!


Musse har idag varit andra dagen av fyra på inskolning på hunddagis och det går fantastiskt bra! Han har redan fått en "bästis", en Whippethane på 1 år!

Vi har varit lite oroliga för att det kanske inte skulle fungera med Musse på dagis (inte pga av honom men kanske pga någon av de andra hundarna i gruppen) men peppar, peppar verkar det gå superbra!!! :-)


Isabella har hunnit med att vara på sitt första barnkalas någonsin, Alices 4-års kalas i lördags! Även jag blev bjuden så det blev mycket gosaker den dagen!


I måndags var jag och Musse hemma hos Camilla och vovven Tekla! En långpromenad, lunch och fika med mycket prat förstås!  


Veckans yoga-lektion är också avklarad fast denna vecka utan Mona som var sjuk!

Det är verkligen helt suveränt skönt att gå på den här yogan som vi gör! Jag har aldrig riktigt fallit för det innan, men av någon anledning så längtar jag verkligen till tisdagarnas lektion! (Och självklart efter att få träffa Mona också!)

Man blir så otroligt avslappnad i kropp och själ och just tisdagsnätterna somnar jag som en bebis (Inte en bebis som Isabella dock som aldrig sov!) och sover djupt hela natten!

TACK snälla snälla Mona för att du fick med mig på detta!   


Det har ju varit mycket skriverier och tal om "föräldrargurun" Anna Wahlgren senaste tiden! Det är så skrämmande att en människa kan få andra människor att känna sig som dåliga föräldrar och ge en massa råd som hon inte själv följer utan gör precis tvärtom!

Jag har nyss blivit varse om att detta även har pågått så nära oss! En person som verkligen är mycket psykiskt instabil och som har behandlat sitt barn så illa som en förälder kan behandla sitt barn genom tvång och hot. Denna person har skrivit en bok om hur man ska få barn att uppleva psykiskt välbefinnade genom olika strategier. När man läser texten låter det verkligen som att en expert inom området skulle ha skrivit texten men när man sedan vet hur "verkligheten" i dennes liv ser ut blir man mörkrädd!

Och tänk att så många människor läser det här och tror och tänker att man själv kanske borde göra så som det står eftersom man så ofta litar på experter och råd!   


I morgon är det torsdag och det är skridskodags för Isabella på dagis!

Själv jobbar både jag och Romanos torsdag och fredag!

Helgen är fullspäckad med roliga program, på fredag har Nike och Wilma planerat att sova över hos varandra igen, på lördag är vi bortbjudna till Wilma och hennes mamma på middag och på söndag är det först 2-års kalas för världens sötaste Greta och därefter ska vi äntligen träffa Ali-Reza, Salome och barnen igen!  

Sedan är det måndag.....  


Kram på er alla mina goa vänner  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards