Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 28 januari 2010 17:13

Det var dags idag för den årliga bilbesiktningen!

  


Det verkligen något som jag inte tycker om att göra, då jag tycker det är så jobbigt att sitta där brevid och titta som ett fån!  

Isabella fick vara hemma från dagis idag då hon är så snorig, så hon och jag åkte iväg mot Vinsta vid 12.30-tiden

Dock när vi "loggade" in att vi kommit visade det sig att tiden, som från början var 13.10, hade blivit ändrad till 13.30, så att vi fick sitta och vänta i drygt 40 minuter.

Isabella var konstigt nog (hon gillar inte att sitta fastspänd i bilbarnstolen i vanliga fall) nöjd och glad hela tiden!  


    


Och Pärlan gick igenom besiktningen helt u.a

Jag frågade till och med en extra gång om det verkligen inte fanns något att anmärka på, och då skrattade besiktningskillen och sa:

-Nej, det är en så bra bil du har!   


Romanos har idag varit på föreläsning med Michaela Lutman på Stockholms sjukhem angående palliativ vård. Jag frågade om han hade lärt sig något nytt, men han sa att det var mestadels sådant han kände till (sedan han jobbade på Brommageriatriken ) som gicks igenom, som olika smärtpumpar mm.


Nu är det dags för lite middagsmat och därefter ett "Mary Kay"-party hemma hos Clara! Ska bli spännande att se då jag har hört så mycket positivt om deras produkter (Nu när jag har förstått att Mary-Kay säljer sminkprodukter  )



Av Lena - 28 januari 2010 09:30

Var på ett Mary-Kay party hemma hos Clara i kväll!

Mycket trevliga tjejer, vin och gott snacks!

Har nu beställt en del produkter som ska bli mycket spännande att prova, jag som alltid bara har kört med brunkräm, kajal och mascara!   

Av Lena - 27 januari 2010 17:30

Idag har Isabella varit på dagis mellan 9-15.


På kvällen var jag och Jenny i Vällingby och spinnade ett pass för en fantastisk ledare! Så inspirerande och roligt pass med bra musik!  


Jag brukar ju promenera fram och tillbaka nu under vintertid (när det inte går att cykla), och ikväll var det verkligen tungt att gå i all nysnö! Men desto mer motion förstås!  



Av Lena - 26 januari 2010 17:30

När Romanos kom hem idag åkte vi iväg till Ikea för att köpa ett par nya badrumsmattor. En turkos och en svart rund blev det.


Vi åkte även en sväng till Rusta för att leta efter någon badrumshylla som går att hänga i duschkabinen för schampo/balsamflaskor mm, men hittade ingen bra! (Ingen alls faktiskt som gick att hänga). Det blir att leta vidare! Bauhaus har säkert någon, dock brukar ju priserna vara ganska höga också, men som jag brukar säga ibland när vi köper något där:

-Hur ofta kommer vi köpa en badrumshylla?   

Eftersom det inte kommer att vara så ofta kanske vi kan lägga lite mer pengar på den då!

Av Lena - 25 januari 2010 11:15

Idag har dagis varit stängt så Isabella och jag har haft en hemmadag.

En ny lek har invigts för henne, Kurragömma!

Helt plötsligt kan det bli alldeles tyst i lägenheten, och när man ropar : -Isabella, är det fortfarande knäpptyst.

Det betyder att man ska leta... Och ny ställen upptäcks hela tiden! Igår tog det ett bra tag innan jag hittade madame, och då hade hon gömt sig bakom mina täckbyxor med en vinterstövel i handet i vår Elfa-garderob i hallen!  


    


På kvällen körde Jenny och jag ett muskelpass i Vällingby!  


Har även packat och skickat iväg lite Tradera-paket. Har ju bestämt att skriva upp summorna på allting jag säljer i år, och hittills i januari har jag sålt för totalt 3100:-. Det är pengar som används till att köpa nya kläder till barnen i de storlekar de har nu! PERFEKT sätt att "spara" pengar, sälja sådant man inte vill ha/behöver längre och köpa det man behöver istället!   

Av Lena - 24 januari 2010 16:26

Återigen en mycket trevlig promenad med Maria idag på dagen!

Dock när vi gick igenom kommande veckas schema så såg det ut som att det skulle bli svårt att få in någon promenad den kommande veckan pga diverse aktiviteter!  


Snart är det dags att ge sig iväg mot Vällingby för att Nike ska gå på simträning, också med Spårvägen sim.  


Helgen har som vanligt gått i ett rasande tempo trots att vi tagit det lugnt!

Isabella är ledig måndag och tisdag nästa vecka då dagis är stängt, och nu när hon har börjat på dagis är det om möjligt ännu svårare att roa madame än det var innan! Hon gillar ju inte alls att vara ut nu när hon är tvungen att ha så mycket vinterkläder på sig, men om det inte är alltför kallt kanske vi kan roa oss med lite pulkaåkning iallafall!



Av Lena - 23 januari 2010 21:16

Ytterligare en långpromenad med Maria blev det idag!

Det är så roligt att komma ut och gå och ha sällskap! När man har någon att prata med (och speciellt någon så trevlig som Maria  ) så går tiden så snabbt och man tänker inte på att man går långt!

Maria och jag har tidigare bara träffats som hastigast med barnen och ute på gården, men nu när vi går och pratar om livets alla frågor är det så roligt att inse vad lika värderingar, intressen och åsikter vi egentligen har!  


När vi kom hem från promenaden var det dags att bege sig till tvättstugan och tvätta!


Jag, Theodor och Nike tog bilen och åkte upp till Nälsta videobutiok och köpte lite lördagsgodis.

Därifrån åkte vi till Blackebergsgrillen (som vi bestämt tidigare i veckan att vi skulle göra) och handlade kvällens middagsmat! Deras tunnbrödsrullar är helt fantastiskt goda!

Tidigare åt vi där nästan 1 gång / månad, men nu var det många månader sedan, så vi tyckte det var dags idag!  


Mitt projekt att tvätta i tvättstugan visade sig bli 300:- billigare / 2 månader än när vi tvättade här hemma!    (om det fortsätter hålla i sig med de summorna blir det ju 1800:- / år, dock brukar ju elen vara billigare under sommaren, så då blir det nog inte 300:-/2 månader, men minst en 1000-lapp per år borde man kunna spara iallafall!)


Nu är det dags för lite Mario Bros spel på Wii med barnen och tänkte sedan försöka komma i säng lite tidigare så kanske jag kurerar mig snabbare från denna envisa förkylning!

Av Lena - 23 januari 2010 13:48

Är fortfarande genomförkyld och tar det lugnt med träningen!


Har bokat tvättstuga i eftermiddag och det är dagens enda planerade aktivitet  


Theodor har varit ute på förmiddagen och lekt med sina kompisar medan vi andra hållit oss inomhus och tagit det lugnt.


Det är en mycket underlig känsla att bara kunna sitta såhär utan att känna att man tex borde måla väggen en gång till, spackla, slipa osv...

Visst finns det fortfarande några små saker som skall fixas innan renoveringen är helt färdig (för denna gång), men det är inga stora saker som måste åtgärdas för att kunna bo här!   


Nu har vi så smått börjat fundera på uppsättandet av en bod på Väddö i sommar. Har skickat ut lite offertförfrågningar för markarbete och gjutning av pålar i marken för grunden till boden.

Sedan är ju frågan vilken bod man skall välja, om man ska bygga en av lösvirke eller beställa en i färdiga block.

Jag har försökt i över ett års tid att hitta en "helhetslösning" med markarbete samt uppsättande av bod till ett paketpris men det verkar inte finnas. Man verkar behöva först beställa markarbetet av ett företag och sedan byggandet av boden av ett annat.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards