Alla inlägg under april 2017

Av Lena - 24 april 2017 14:53

I helgen var vi bjudna på Teddans 40-års kryssning! Ett supertrevligt gäng på över 20 personer!

Jag tog inte en enda bild men nu när jag gick igenom telefonen har kära Isabella fotat en del!   


   


           


Tack kära ni för en underbar kryssning!!!   

Av Lena - 19 april 2017 15:55

Vi tillbringade påsklovsveckan i underbara Tyskland! 


 


Kallt var det hela veckan så det blev inte mycket tid ute men lite parker hann vi med!


 

Tog en rolig bild på en lång Theo i en liten bil!


 


Måla ägg (och händer gjordes också) till allas förtjusning!


 


Framför vårt hotell höll de på att bygga en ny tunnelbanestation och vi stod hela familjen länge och kollade på alla olika byggjobbare och hur bra de samarbetade med vararndra! Inte varje dag men får se hur man bygger en station!


 

 

Bilden under är tagen 3 dagar senare än den första.


Alltid så sorgligt att åka därifrån. Alla gråter och stämningen är tryckt hela resan hem. Då är det skönt att veta att det är endast 3 månader tills nästa gång!           


Nike är hemma idag med halsont. Emilio är också hemma och är lite hängig.


Jag och Karin ska på dans ikväll. Jag missade ju förra gången och har så svårt att komma in i  nya danser snabbt men det är ändå sååå roligt!


Nästa vecka ska jag pröva att jobba några pass innen på Kungsholmsgeriatriken och se hur det är där! På vår avd här på Bromma har man ju dragit ner på patientplatser så att det nu är ett överskott på sjuksköterskor.

Jag tycker verkligen att det ska bli jätteroligt att få prova på något annat även om jobbet nog är nästan detsamma!

Samtidigt är det förstås jätteläskigt att byta arbetsplats och känna sig helt ny igen.... Hmmmm.... Men man kan ju alltid testa, som chefen sa!


Nu kommer snart Bellan hem från skolan så jag ska värma lite mat till henne!


Ha en jättehärlig onsdagskväll mina fina vänner!   



Av Lena - 6 april 2017 11:31

Jag och Emilio tog en morgonpromenad till Björklundshage i det underbara vårvädret!

Det är en s.k 4-H-gård där det finns bl.a får, hästar, höns och en tupp!
Vi fick äran att se två nyfödda lamm som föddes igår kväll och tuppen ville gärna vara med i lekparken. Den var inte ett dugg rädd!

Emilio provade nästan alla saker som fanns i parken innan vi gick hemåt igen!

Väl hemma fikade vi lite i solen på egna balkongen!

Ha en fortsatt underbar torsdag alla vänner!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards