Direktlänk till inlägg 15 februari 2023

En liten uppdatering :)

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.


I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera veckor.


Vi hade bokat en jullovsresa till Gran Canaria och vårt underbara hotell Dunas Mas Palomas där vi varit flera gånger. Länge var vi mycket osäkra på om vi skulle kunna åka pga körtelfebern men när avresedagen kom så var båda barnen så friska att vi kom iväg.

Det var helt UNDERBART med sol och värme   .


Musse fick tillbringa semestern hos farfar Per och farmor Lena. LYX!   


Det blev en glad överraskning när vi såg att de flesta av personalen som alltid jobbat på hotellet var kvar! De berättade att de fått stänga hotellet ett helt år när Covid var som värst. Helt otroligt att de finns kvar!


Vi hade 14 härliga dagar och alla var med! 


 


 

      


 


Mycket bad i poolerna blev det (inte av mig och Romanos som är badkrukor förstås   )


       

Theo och Lotta badade även i havet några gånger och en gång var Emilio och Isabella med.

Det var riktigt stora vågor.


   


Vi spelade både biljard och pingis ofta.


   

Sen besökte vi självklart nöjesparken Holiday World och åkte massa roliga attraktioner.


 

Emilio och jag satt och kollade på gänget som red på tjurarna och vi skrattade så vi grät!   .

 


En helt underbar avkopplande resa och som vanligt så var det även underbart att komma hem igen! Borta bra men hemma bäst! 


Emilio fortsätter med sin basket. Han tycker att det är såå roligt. Jag hittade en collegetröja som jag köpte till Isabella när hon gick på basket som jag lät Emilio prova. Lite stor men han vill ändå ha den på sig. Den är som ny då Isabella slutade strax efter att jag köpt den.


 

I helgen som var var vi på basket EM för damerna. En spännande match. Min kära vän Susanne var också där med sitt basketlag och hejade.


 


Annars händer inte så mycket nytt. 


Romanos och jag jobbar på på vårdcentralen. Vi har fått en ny chef som verkar superbra. Det är ännu roligare att gå till jobbet nu.

Romanos har även tagit över läkarvården för hemsjukvården så nu jobbar vi återigen tätt tillsammans vilket är superroligt! 


Skolorna för barnen fortsätter som vanligt och Nike jobbar på Joe and the juice, både i Alvik och i Bromma Blocks.


Igår var det ett helt år sedan vi var tvungna att avliva vår älskade Turbo! Tänk att det redan gått ett år. Fortfarnade ibland tror jag att han ligger på min huvudkudde när jag vaknar!     


Jag har varit med Musse till veterinären idag för att kolla upp hans tänder. Tyvärr har vår veterinär som har behandlat Musse hittills slutat så nu får vi byta mottagning.

Han har en tandsjukdom som heter FORL vilket gör tänderna jättedåliga och minst en tand behöver dras ut. Har kontaktat lite olika kliniker under förmiddagen för att höra om de kan hjälpa oss.

Musse har även ett blåsljud på hjärtat som innan ev åtgärder måste undersökas.

Han är ju snart 13 år gammal.


Jag och Romanos kör på med vår Bodypump och Spinning. Vi går 2 gånger i veckan. På pumpen är vår bästa vän Hans också med vilket är jätteroligt!  Hans fru Helen var med förra terminen men den här terminen har hon ett annat jobbschema som inte funkar med träning på tisdagar tyvärr. Saida (Emilios gudmor) ska också köpa kort och hänga på har hon sagt!   


Nu ska jag ta och äta lite lunch med Romanos som snart kommer hem.


Ha en jättetrevlig dag alla fina vänner       






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Av Lena - 23 mars 2022 15:11

I år kom vi ÄNTLIGEN iväg igen på sportlova med familjen Öfverbeck nr 2, Hans, Jenny, Greta och Astird! På 2 år har vi inte kommit iväg. I år var det Nike, Bellan, Mille, jag och Romanos som åkte. Theo kundet tyvärr inte hänga med i år då han hade ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards