Alla inlägg under januari 2014

Av Lena - 30 januari 2014 16:09

Till skillnad från föregående vecka har tiden denna vecka rusat iväg!

Theo och Nike har varit här och då är veckan full med skoj!

I lördags tog jag en promenad med min fina vän Tina och därefter fikade vi lite och pratade ikapp allting vi missat under senaste veckorna!   


På söndagen åkte jag och Nike med Theo in till stan för simtävling! En nervös kille (och mamma!) men tävlingen gick bra!


På måndagen vankades det promenad igen, denna gång med Teddan! Han är också hemma mycket nu och Karin hade sovdag efter nattpass. Vi tog en långpromenad längs Mälaren med Musse-Pusse! 


Tisdagen spenderades hemma till eftermiddagen då jag och Theo åkte upp till Vällingby för att göra en röntgen på Theos knän! Han har ju så väldigt ont i båda knäna och Romanos hade redan ställt diagnosen Schlatter (Problemet uppstår av en överbelastning i skenbenets tillväxtzon som leder till smärtor precis under knät)

och rönten bekräftade denna diagnos! 

Johan ska ta med Theo till en sjukgymnast för att få speciella övningar att göra för att ev kunna lindra smärtan något!


I går jobbade jag i telefonen på jobbet på dagen och kvällen tillbringade Theo på scouterna och resten av familjen for vidare till Bromma Blocks för att shoppa lite kläder till Nike och en bikini till Isabella!

Hur lätt är det att hitta en bikini i rätt storlek i januari? INTE det lättaste! Vi gick runt i många många affärer innan Isabella tillslut hittade den enda i hennes storlek på KappAhl! 

När vi kom hem visade det sig att Bella missförstått när hon skulle använda bikinin. Hon hävdade MYCKET BESTÄMT att det var på den kommande discodanskursen som hon ska ha den! (INTE på simskolan!)

Hmmm... Vi får väl se hur det blir med den saken!   

Nike hittade en hel del kläder på HM, bla nya träningskläder, ett par byxor samt någon långärmad tröja!


Idag var det meningen att jag skulle ha tagit Musse till veterinären för att ta bort tandsten med laser! Dock ringde veterinär Ellen och sa att lasermaskinen gått sönder så besöket är uppskjutet!


Och i morgon är det äntligen dags för en liten x-ning igen med våra vänner Carina och Jens! Ska bli så roligt! Tyvärr kunde varken Theo och Nike eller Eva och Bosse följa med denna gång så vi får göra om x-ningen snart igen!


Den största nyheten som hänt denna vecka här hemma är att Romanos sagt upp sig på sitt nuvarande jobb och börjar nytt jobb i maj! Spännande! 

Både jag och Romanos har tyckt att en av de främsta fördelarna med jobbet i Vällingby har varit närheten hem och att man inte varit beroende av kommunikationer eller bil för att komma dit/hem!

Nu blir det ÄNNU närmare hemmet!

Av Lena - 24 januari 2014 15:36

Slutet av förra året bestod av magsjuka! Isabella var magsjuk i nästan 14 dagar! Någon dag däremellan hade hon inga symptom och både Romanos och jag trodde att det var över! Men icke... Det gick ett dygn och sen återkom framförallt kräkningar!

Efter sista gången hon kräktes sa jag till Romanos att vi  kanske måste ta en odling för att se vad det är hon drabbats av eftersom det aldrig gick över! Romanos sa då att han tyckte vi kunde vänta en dag till... Och peppar peppar var det över då!

Isabella får väldigt sällan magsjuka men 2 gånger har hon haft det och båda gångerna har det hållit i sig såhär länge!


Efter denna pers åkte vi iväg till Sandhamn en helg hela familjen tillsammans med familjen Björklund! Årets sista grillning bestod av underbart god lunch som Tomas hade fixat!

Kvällen tillbringades mestadels i restaurangen och dagen efter i badet som fanns på hotellet!

Tack kära vänner för denna fantastiska helg! 

Musse hade äran att få vara hos familjen Öfverbeck nr 1 (Lena, Per och Fredde!) och Turbo fick umgås med kära Bebban!


Vi kom hem den 30/12, på nyårsaftons dag gick vi på bio hela familjen och såg "Sune på bilsemester"! (Isabellas bästa film på bio någonsin enligt henne! Hon har ju sett hela 2 stycken filmer på bio! :-D :-D )

När vi kom hem åt vi en nyårsmiddag och kl 24 tittade vi på alla raketer ifrån fönstret. 

Kl 00.15 började Nike att kräkas! :-( :-( 

Ett fantastiskt slut på förra året och en fantastisk början på nya året!  :-( :-(

Nike var såå sjuk så sjuk! Hela natten! Romanos (min HJÄLTE!) sov med Nike och hjälpte henne upp till toa flera gånger per timme! Stackars Nike!

Som tur var höll det bara i sig cirka ett dygn för henne, till skillnad mot hos Isabella!


Året har fortsatt med jobbiga nyheter och både jag och Romanos är just nu mycket mer osociala än vad vi brukar! Jag ber verkligen om ursäkt till alla mina fina vänner och jag lovar att det ska bli bättring! Dröjer kanske dock ytterligare ett par veckor!


Annars går livet på som tidigare! I dag kommer barnen från sin pappavecka! Den föregående veckan har jag och Romanos haft äran att träffa barnen även flera dagar i pappaveckan!

Nike var här en hel eftermiddag och Theo och jag har varit på 2 informationskvällar på olika skolor inför årskurs 7!

Tänk vad stor han är! HÖGSTADIET!?!


Ikväll blir det simträning för Theo och storhandling för oss övriga i familjen!

Isabellas bästis Isabell har kommit hem från en 2 månaders lång semester så jag gissar att det blir med tvång vi får med henne till affären idag! :-D


I morgon får jag ÄNTLIGEN träffa min fina vän Tina igen! Har inte setts på flera veckor, vi som träffats nästan varje dag tidigare på jobbet! En (långsam!) promenad med Musse blir det! Såå roligt!!!


Nu väntar jag på tjejerna som kommer hem närsomhelst! Nike plockar upp Isabella på vägen hem från skolan! Lyx för mamman!


Massor med kramar på er och ha en jättetrevlig helg!

Av Lena - 22 januari 2014 00:36

Den 21/1 var det 29 år sedan min mamma blev en ängel alldeles för tidigt!
Åhh vad jag saknar henne!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards