Alla inlägg under december 2013

Av Lena - 27 december 2013 20:26

Stora barnen kom till oss idag efter 1 pappavecka!
Därför firar vi julafton idag! :-)

Julbord med alla delikatesser :-)

Därefter paketöppning :-)

TACK alla fina vänner och familj för de fina klapparna :-)

Nu ägnar vi resten av kvällen till att kolla på film om hur man seglar! (S.O.S Sällskapsresan)

Ha en jättetrevlig helg nu mina vänner :-)

Av Lena - 23 december 2013 13:29

God Jul önskar vi alla våra fina vänner!

Av Lena - 14 december 2013 13:18

Mycket jul är det nu!

Idag var vi på julmarknad på Tunets trygghetsboende där vår kära kollega Märit stod och sålde sin gudomligt goda marmelad!

Vi träffade även Jenny där som passande nog hade shoppat nya kläder till vårt kommande besök på Engelen i februari ;-)

Igår fick jag en fin julklapp av en patient med anhörig!

Tjejerna har alldeles själva fixat julgranen idag!

Mycket jul är det just nu! Till och med har lite julstämning infunnit sig idag med snöfall på förmiddagen :-)

Av Lena - 2 december 2013 14:35

När jag växte upp fram till vuxen ålder har jag alltid haft en Kenwood köksassistent! Något år innan jag flyttade från Bålsta gick denna sönder och efter lite koll på olika tester köpte jag tillslut en Elektrolux köksassistent som fått "Bäst i test". Vi kom dock aldrig bra överens, och från att ha bakat åtminstone någon gång per månad slutade jag baka helt.

En kväll för ett par veckor sedan kom Romanos och jag på att vi skulle baka pizzadeg och tog fram assistenten efter en paus på 1 år! Och inte gick vi bättre ihop denna gång!
Jag svor som en galning och gnällde att jag aldrig mer skulle baka utan en Kenwood!
Världens snällaste Romanos gick direkt in på Blocket och hittade en Kenwood som var utlagd samma dag för 1100:-, endast använd ett par gånger! Vi mailade säljaren och inom 1 h hade vi maskinen hemma!

Jag sa att vi kanske kunde lägga ut Electroluxen på Blocket för 500:-, men Romanos tyckte att vi kunde testa Tradera som jag sålt så mycket på tidigare!
Lade ut den för 500:- och en vecka senare var slutpriset nästan 1700:- !

Tänk, jag fick min drömmaskin och TJÄNADE t.o.m på affären! :-)

Mycket hembakat har det blivit den senaste veckan! :-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards