Alla inlägg under juni 2011

Av Lena - 19 juni 2011 15:40

Fredag den 10/6 på morgonen var det skolavslutning för båda barnen!

Farmor Lena, faster Jenny och kusin Greta kom för att vara med och titta på barnen!


Efter skolavslutningen gick Nike och jag hem för att köra Musse till hundpensionatet Skoby där han skulle bo några dagar medan vi åkte till Pärnu i Estland!

Ett jättemysigt "hotell" med helt fantastiskt trevliga människor möttes vi av på Skoby! (Som var ett tips från en av mina jobbarkompisar Birgitta som haft sin hund där några gånger och tyckte det var jättebra!)

Min ångest som jag haft att lämna Musse på ett pensionat försvann omeddelbart!


Efter lämningen stressade vi hemåt för att hinna till båten vid Värtahamnen som skulle avgå kl 18 mot Tallin!

Vi tog bilen denna gång då det är ca 12 mil mellan Tallin och Pärnu!


Kl 10 på lördagen anlände vi till hamnen och körde sträckan upp till Pärnu och Strand & Spahotellet där vi skulle bo!


Ett jättefint hotell med havsutsikt!


Vi gick omeddelbart till stranden! En väldigt långgrund strand med klart och fint vatten! Och varmt!


                  


Det fanns en fontän på stranden som var mycket rolig att bada i och nästan lika mycket tid tillbringades i den som i havet!


   

En iskall cider smakade gott i den varma solen!


 

Många middagar på diverse olika restauranger blev det under veckan!


   

Vi bodde ju lite utanför Pärnu och när vi skulle in till stan tog vi lokalbussen! En kväll när vi skulle hem så kom inte vår buss (vi stod nog på fel hållplats men det fanns ingen att fråga). Då kom en annan buss och vi frågade vilken buss vi skulle ta för att komma till hotellet! Döm om vår förvåning när chaffören sa att han kunde köra hem oss!

Trots en hel del andra passagerare körde han oss till hotellet!

Oj vad glada och förvånade vi blev! Vilken service!!!


Pärnu är verkligen en fin liten stad med fina hus och fin natur!


   

Något osäkra balkonger kanske?


     

En Armenisk restaurang skulle det visst finnas, men det verkar som bara skylten fanns kvar!


     

Det regnade ett par dagar av vår vistelse och vad kunde passa bättre då än en minigolfrunda INOMHUS!


         

På torsdag den 16/6 var det dags att åka tillbaka till båten för att ta oss över till Stockholm igen!


                           

En jättefin och mysig familjevecka i Pärnu har vi haft! Det enda vi inte tyckte var någon höjdare var maten trots att vi provade flertalet restauranger! Mycket smaklös mat utan några kryddor!


Det här var enbart foton från vår lilla kamera! De resternade fotona från den stora kamran lägger jag in framöver! :-)


Vi hämtade Musse på Skoby på fredagen kl 14! En mycket glad och pigg kille möttes vi av, och ett fint dagboksblad där det var skrivet så fint vad Musse ägnat dagarna åt medan vi var borta! :-)

Han hade t.o.m träffat och lekt med en Cockerspaniel tik som hette Mynta hela veckan!

Av Lena - 19 juni 2011 15:38

Jag och Musse tog en långpromenade med Lena Öfverbeck nr 1 och Fredde!

Vi träffades vid Lövsta och gick sedan en 2 h promenad i sommarvädret!

Musse och Fredde busade litegrann  men ägnade sig sedan åt att promenera!


     

Av Lena - 19 juni 2011 14:45

Sitter här i stugan på Väddö med levande ljus, film på tv och ösregn!

Mysigt värre!

Det är Musses premiärresa hit och han verkar gilla läget skarpt!

Fast idag så håller sig båda de fyrfota vännerna inomhus pga regnet!  


I morgon kommer Karin och barnen hit för ett par dagar!   


Vi har hunnit med att vare en vecka i Pärnu, Estland! Bilder kommer! Ligger som vanligt lite efter med uppdateringar!



Av Lena - 6 juni 2011 20:46

I torsdags hade vi bestämt en fikadate med familjen Öfverbeck nr 1! Huvudsyftet med denna fikastund var att hundarna Fredde och Musse skulle få träffas för första gången! Vi träffades ute på ängen nedanför Per och Lena!


           

Per har opererat sitt knä för några veckor sedan och har återhämtat sig mycket snabbt!  



Träffen gick jättebra! Fredde var helt naturligt den mer dominanta av killarna eftersom han både är äldre och mer hemma på platsen! Musse fann sig mycket bra i detta!


   

På bilden nedan ser man även storleksskillnad på killarna!


 

En jättetrevlig fikastund och roligt första möte mellan hundarna! Hoppas på att ses mycket snart igen!!  


I helgen har jag varit med Clara på retreat ute på Idöborg!  

En fantastisk helg, lite annorlunda än Clara och jag hade väntat oss men MYCKET uppskattad av oss båda!


Mycket yoga var det, ca 4,5 h per dag! Jag som har provat detta ett par gånger på SATS och inte alls uppskattat det är nu frälst! Och när jag kom hem kunde jag visa både Romanos och barnen att jag kunde stå med raka ben och nå mina tår, något som jag ALDRIG kunnat ens när jag var liten!

En fantastisk avslappnings- och träningsform!!


MYCKET god hemlagad mat serverades till frukost, lunch och middag!  


Vedeldad bastu med havsutsikt!


Och det mest märkliga var att vi var... TYSTA!! I 3 dagar var vi helt tysta! På kvällarna efter middagen fick vi börja prata med varandra men dagarna var tysta!

Mycket konstigt kändes det första dagen, att möta folk men inte säga något. Den andra dagen var det en helt annorluna känsla! Tänk vad fort man kan vänja sig vid förändringar!


Dagarna började kl 7 med yoga pass och avslutades kl 21.30 Ingen vila där inte, men ändå var man så pigg och avslappnad!


Så tagen av yoga blev jag att jag nu beställt en yogamatta och en DVD med olika yogaformer på! Hoppas jag håller fast vid den så kanske jag kan fortsätta nå mina tår och förhoppningsvis inte ha huvudvärk som jag så ofta har pga spänningar i både axlar och nacke!  


Clara och jag har bestämt att vi ska åka iväg på en sådan här helg varje år! Det är värt VARENDA krona att unna sig själv det!  


Totalt 3 bilder tog jag under dessa 3 dagar, 2 bilder när vi väntade på båten och 1 bild på Clara när vi slappade på rummet!


     

TACK Clara för en jättefin helg! Nästa gång tar vi SPA kombinerat med Yoga!  

Av Lena - 6 juni 2011 20:14

Idag har vi firat nationaldagen med picknick i lekparken!   

Romanos jobbar extra mellan 15-22, så han får fira på jobbet!


Jag tog Bella i vagnen, Musse i koppel och Theo och Nike på cykel och vi begav oss i väg mot Ilpostino för att hämta varsin pizza innan vi begav oss mot en lekpark i närheten!


 

Vi satte oss på parkbänkar i skuggan och åt pizza. Nike hade bakat en tigerkaka som vi intog till efterrätt!


      


Därefter blev det mycket lek och klättring i klätterställningarna!

Vi träffade en jättetrevlig familj från Bålsta i parken och Isabella blev helt klart lillkillen Alvins favorit direkt!  


     

En jättetrevlig sommardag och trevlig nationaldagsfirande har vi haft!


När vi kom hem mötte vi Peter och Viktor ute på gården som berättade att de varit på Grönan hela dagen och vunnit storvinsten med massa Center-rullar!

En stund efter att vi gått in kom Nike upp med 3 rullar som hon fått av Peter och jag tror att alla är slut i detta nu!

(Mamman har också hjälpt till en hel del med ätandet!) Mmmmmmm.....


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards