Alla inlägg under april 2008

Av Lena - 29 april 2008 18:57

Har jobbat dag idag, mellan 7-16!


Hämtade barnen och eftersom det var såå fint väder blev vi alla 3 sugna på varsin glass, så vi åkte upp till Vällingby C och köpte varsin med strössel på!

Sedan mötte vi upp Romanos i Vällingby när han slutade jobbet och hade sällskap hem.


Theodor är hemma hos en kompis ikväll och leker och äter pizza! :-)

Av Lena - 27 april 2008 18:55

Idag har jag roat mig med att deklarera medan Romanos har fått vara ute på gården och roa sig med gårdsstädning! :-)


Efter det kom Sarmen hit och vi åkte till Kista C och åt middag. Det blev pasta för mig och Romanos, pannkakor för Nike, våfflor för Theo och Kebab för Sarmen! :-)


Sarmen hjälpte till med att installera en ny bärbar dator som vi köpt! :-)

Av Lena - 26 april 2008 20:43

Dagen började med storhandling på Willys!


Efter lunch kom min bästis sedan barnsben, Jenny med sin dotter Felicia (som är min guddotter) och hälsade på. Middag iform av spaghetti och köttfärssås serverades, och därefter blev det en tårta som Felicia hade vunnit i en tecknings-tävling! :-)

Hon är jätteduktig på att rita, och det har hon efter sin mor! :-)


Barnen har varit ute hela dagen och lekt med alla kompisar på gården!

Av Lena - 25 april 2008 13:45

Idag har Nike och jag varit och lyssnat på Skolstjärnorna där Theodor medverkade! Det var hela lågstadieskolan samt förskoleklasserna som sjöng olika schlagersånger i Gröna villan!


Efter det gick Nike och jag upp en sväng på mitt jobb och pulade lite med schemat (schemaansvarig som jag är tillsammans med Eva)


Vi hann med en glass i solskenet innan det var dags för lunch. 

Av Lena - 24 april 2008 13:42

Idag blir vår stora kille hela 7 år gammal!!!


Morfar Matti och pappa Johan kom och firade honom tillsammans med oss!

(Kalas för klasskompisarna blir först den 11/5)


Nike och Romanos kämpade med en cykelpump för att blåsa upp ballonger!


Mycket paket blev det oxå, favoriterna var nog en vattenpistol och ett vattengevär som man kan spruta ner lillasyster med! ;-)

Av Lena - 23 april 2008 18:51

Lämnade barnen i skolan och på dagis imorse! Nu när våren är här cyklar de till dagis! Pappa Johan har köpt nya cykelhjälmar till dem som de har invigt! (Se bilden nedan)


Jag ägnade min tid åt att tvätta fönsterbläck och dammsuga planken på balkongen inför sommaren! Köpte lite nya stolsdynor och ett nytt parasoll på Jysk oxå! Ser mycket somrigt ut nu! :-) Hoppas bara vädret håller i sig!


Turbo har fått ha "bevakad semester" i kväll! Han har fått slippa tratten någon timme, och fick på den efter att han börjat intressera sig för såret på svansen igen! Men oj vad han njöt under sin "semester"! Tvättade hela sig 2 gånger och busade med sina leksaker konstant! :-)

Av Lena - 21 april 2008 21:27

Dagen började klockan 7 med ett arbetspass! Då vi var förmånga på dagen ägnade jag min tid åt att storstäda i vårt läkemedelsrum!


Därefter höll vår VD ett stormöte på eftermiddagen.


På kvällen hade vi en avtacknings-middag av vår underbara arbetskollega Anette, som nu har börjat på en vårdcentral i Solna!

Vi hade MYCKET intressanta diskussioner, bla om en man som våldtog en blomma! ;-)

Ella råkade även drälla mat på sin tröja, och fick prova en "super-penna" mot fläckar från Canada!


Lite bilder på oss finns att beskåda nedan!


Av Lena - 20 april 2008 20:56

Började jobba klockan 7 imorse! För att vara söndag och för att vara bara 2 sköterskor på 30 patienten var det förhållandevis en lugn dag! :-)


Efter jobbet tog Romanos och jag en promenad i det underbara vårvädret!


Träffade även en väninna, Anja, som berättade att vi får komma på "husmålarfest" i sommar! :-) :-)

Sedan begav vi oss av mot Kista centrum, där vi åt en utsökt middag på en Italiensk restaurang:-)


Storhandling på Willys har oxå hunnits med! :-)


Turbo har äntligen kunnat börja ett någotsånär normalt liv igen, då han vant sig vid den stooora tratt han tvingas ha på huvudet!

Dock fastnar han i lite varstans,men det verkar inte bekomma honom så värst mycket!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards