Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena - 30 augusti 2011 11:39

I somras när Karin och barnen var och hälsade på oss på Väddö bestämde vi att vi till hösten skulle göra en tjejkryssning och i söndags var det äntligen dags!  


Vi möttes på Centralen kl 16.30 och åkte vidare mot Slussen och båten Birka Paradise!

Resan inleddes med en välkomstdrink i baren!   


     


Kl 18.30 hade vi bokat bord uppe i buffé-restaurangen och vi satt där och åt och pratade tills vi hörde någon som sa :

-Ursäkta men vi har stängt nu!

Under alla våra kryssningar som vi gjort under åren har vi ALDRIG suttit så länge i restaurangen!


Vi gick vidare mot danssalongen och fortsatte prata ända till kl 2.30 när vi gick och lade oss!

Karins pappa hade sagt innan att han verkligen kunde se mig och Karin framför sig när vi satt och pratade hela resan!  


Klockan 8.30 ringde klockan och det var dags för en frukost innan vi begav oss mot SPA-avdelningen!


Karin passade på att imitera Kate Winslet i filmen Titanic på vägen till SPA!  


 

Såå skönt! Det var nästan bara Karin och jag där och vi satt i bubbelpoolen ute på däck i över 1 h! (Och pratade förstås!  )


 

Snygga tofflor fick man också!


  


Därefter fortsatte pratandet i bastun, vilken hade utsikt över havet!


     

Efter SPA-timmarna kunde väl inget passa bättre än en SPA-meny i Alacart-restaurangen! (Tyvärr glömde jag fota varmrätten, men den bestod av ankbröst!)


         

Jag vet inte hur många gånger under dessa 22 h som Karin och jag sa att det verkligen var HELT UNDERBART LYXIGT att kunna få bara sitta ner tillsammans och äta, prata, bada och skratta utan någonsomhelst stress!!!

Vi åkte ju väldigt ofta på kryssningar för många år sedan innan vi båda hade barn och det var självklart roligt men NU uppskattar man det verkligen ännu mera!


TACK älskade Karin för den här fina resan! Ser fram emot nästa redan!    


 

Barnen var hemma med Romanos och väntade ivrigt på mig att jag skulle komma hem!

Theodor och Musse mötte mig vid bussen och när vi kom upp till lägenheten hade Nike ställt en köksstol i hallen för att hon skulle kunna kolla ut genom titthålet i dörren när vi kom uppför trappan!

Den där hemska läskiga farliga stolen var så skrämmande att Musse inte vågade gå in!  

Han verkar ha hamnat i den kända "spökåldern" som hundar brukar ha, när helt plötsligt ALLT är läskigt!

Jag tog fram en T-shirt i morse och den var också VÄLDIGT farlig!! Herregud! Vem vet vad den kan göra!  


Nu ska jag äta lite lunch och sedan tänkte jag bege mig upp mot jobbet för lite schemaarbete! Vi har bytt schemaprogram och varken Eva eller jag har hunnit komma in i det nya! Idag såg jag att mina kära kollegor Anneli och Anne skulle sitta och arbeta lite med schemat så jag tänkte smyga in och försöka lära mig lite mer!  

Av Lena - 23 augusti 2011 14:21

I natt jobbade jag mitt första arbetspass på över 10 veckor och det kändes fantastiskt roligt att få komma tillbaka och träffa mina fina jobbarkompisar och patienter igen!  

När jag slutade gick jag hem och mötte upp Romanos, Bella och Musse som precis var klara för att ge sig iväg mot jobb/dagis.

Vi hade sällskap fram till dagis innan Musse och jag svängde av på promenaden och begav oss hemåt mot sängen!  

Jag hade funderat lite innan om Musse verkligen skulle kunna sova så många timmar även på dagen men det var inga problem! Han vaknade efter mig!  


Nu är det snart dags att gå och hämta Isabella efter hennes första dag på dagis för denna termin!


Theodor och Nike såg fram emot att börja skolan igår, och de ringde och berättade glatt om den första skoldagen!

Det Theodor har sett fram mest emot är att få börja på fritidset Jollen, som är en verksamhet för barn från 4an upp till 5an!

Av Lena - 21 augusti 2011 19:20

  Alla 3 barnen hade mycket roligt åt Isabellas påhitt som hon sett på Youtube, att ställa rutschkanan i barnpoolen!


     

Musse och Turbo skulle SJÄLVKLART ha varsin solstol på altanen! Det går ju inte att ligga på golvet!  


     

Jag har köpt ett par tavlor i den moderna "Shabby chic" stilen. Har inte hunnit hänga upp dem ännu och Turbo tyckte att de var bra som kattsäng ovanpå garderoben så numer går han under namnet Shabby-Chic-katten!


 

Vissa av oss hann även med en omgång av magsjuka under våra veckor på Väddö, däribland jag som ALDRIG klarar mig! (förutom 1 gång på jobbet, kors i taket!!)

Musse tyckte att matte var VÄLDIGT tråkig som var så stilla så han försökte få lite liv i mig!


   

10 veckors ledighet har varit UNDERBAR och man har verkligen hunnit njuta av tiden och sommaren!

Imorgon är det återigen dags för arbete och det känns VÄLDIGT roligt att få komma tillbaka och träffa alla fina arbetskamrater och patienter igen!

Jag ska ju nu i åtminstone ett halvår jobba 50% natt och imorse när klockan ringde kl 6 kändes det VÄLDIGT bra att kunna tänka att jag slipper de här ohyggligt tidiga mornar ett tag framöver!

Jag hoppas att jag någongång kommer att bli lika morgonpigg som min väninna Sari!  

Av Lena - 21 augusti 2011 19:06

Tidigt i lördags morse åkte vi mot Norrköping där vi skulle möta upp Nettan och c/o för en hundutställning.

Som vanligt var Nettan så snäll att hon hjälpte mig att ställa ut Musse!

Betyget blev "Very Good" och det är näst bäst på en 5-gradig skala!  


Den engelske domaren samt Musse på bordet och Nettan brevid!


   

"Hmm... En svans har han..."

 

" 2 ögon...."

 

"Och 4 ben...."


   

Efter att Nettan ställt Musse fick hon även ställa sin egen lilla tik Betty! Very good blev det även här!   


   

På eftermiddagen åkte vi vidare mot Eskilstuna där vi hade hyrt 2 stugor nästan brevid varandra!

På kvällen hade vi väldigt trevlig med en liten vinstun och en hundpromenad i kvällssolen!


       

Även söndagen blev tidig! Vi började dagen med att gå upp till restaurangen och äta frukost!

Därefter for stora barnen och jag iväg med Nettan och c/o till den andra utställningen för helgen!

Anna-Lena och Peter som har tagit Musses brorsa Bosse mötte även upp där! Det var så roligt att få träffas och att få se brorsorna leka med varandra!  


Först skulle tältet resas...


 


Anna-Lena var även hon inte så pigg på att ställa ut själv så Nettans dotter Ida ställde Bosse!


       

Betygen för Musse och Bosse blev "Very good"  

Nu har vi bestämt att vi ska träffas snart igen för hundpromenad och för att grabbarna ska få leka!

Nettan sa även idag att vi ska träffas och träna lite spår mm! HURRA!!!   


En SÅÅÅ rolig helg och bara sååå underbart trevlig att komma iväg och umgås!!!

TACK tjejer (och Theo och Romanos förstås!) för en JÄTTETREVLIG helg!!!

Av Lena - 21 augusti 2011 18:58

Efter att vi pratat om det i flera år slog det äntligen in att vi hade en helg ledigt allesammans, både vi och familjen Hahne!

Ett par dagar på Väddö blev det i år och nästa år hoppas vi på ännu längre tid!  


Johan, David, Jolien och vovven Selma kom och grillade och umgicks med oss!  


Johan på bilden nedan!


 

David


 

3 glada killar!

 

Selma spanar in maten från grillen!

                 

Och helt underbart var det att få levande musik på altanen!!!    


   

Efter en härlig kväll däckade 3 små barn sött i sina sängar!  


   

TACK familjen Hahne för en jättetrevlig helg!!!  

Av Lena - 21 augusti 2011 18:49

Den 7/8 fyllde vår lilla tjej (redan?) 3 år!

Många var det som kom för att fira henne på kalaset som hon pratat så länge om!

                


Nike, Hans, Greta & Theodor   

 

Marita, Anna, Viktor och Matti  

 

Johan och lilla Greta  

 

Maria, Jenny och Nike  

   

Faster Jenny och Isabella  

 

Anna och Viktor  

 

Coola Theodor i nya brillor!  

 

Morfar Matti

 

Efter festen passade Turbo på att kolla om det fanns några godsaker kvar till honom! :-)


 

Lena och Per kunde tyvärr inte komma denna gång då de fortfarande var kvar i Ornäs men Isabella fick en så fin "verktygslåda" med olika verktyg i trä som blivit flitigt använda!


TACK till alla som kom ihåg vår numera STORA tjej på hennes 3-årsdag!  

Av Lena - 15 augusti 2011 12:31

Att livet är skört har vi sett många gånger och ännu en gång påminns man om att allting kan förändras på mindre än en sekund!

Vår kära Maud här på landet gick bort plötsligt i veckan!

Så orättvist och sorgligt! En så fin och helt genomgod kvinna! Barnen blev förkrossade när jag berättade för dem igår! Många frågor och långa samtal har vi haft sedan dess!

Vila i frid kära Maud! Du betyder så mycket för oss!      


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards