Alla inlägg under mars 2020

Av Lena - 15 mars 2020 15:31

Här om dagen ringde de från Emilios dagis och sa att han inte var som vanligt och verkade lite låg och hade inte ätit bra (som han alltid annars gör). Jag gick från jobbet och hämtade honom direkt.

När vi kom hem däckade han direkt och då förstod jag vad det var. Förstoppning.

3 gånger har dagis ringt mig under alla 5 år som Emilio gått på dagis och sagt att han mår precis såhär, och varje gång har det varit just försoppning. 10 ml Laktulos senare var det en pigg och glad kille vi hade här hemma igen!


Emilio har varit hos en frisör för första gången i sitt liv och fick mycket beröm för att han satt så stilla.Det är tydligen inte vanligt att man gör det första gången man går till frissan. En mycket nöjd kille och så stolt över sin nya frilla!   


   


Vår älskade stora kille har tagit KÖRKORT!!!! HURRA vad stolta vi är!!!!!!

Uppkörningstiden var mellan 15.30 och 16,30 i måndags och Nike och jag satt vid matbordet så nervösa i väntan på sms om hur det gått!!!


 


Vi kollade även på finalen av melodifestivalen. En mycket ledsen Emilio när Vamos Amigos inte vann. Han blev så besviken att han direkt gick och lade sig och sov hela natten   .


 


Några som inte brydde sig ett dugg om resultatet var dessa 2 killar :


 


Däremot brydde Musse sig mer om  om han kanske skulle kunna lyckas sno till sig en Chicken-nuggetsbit av Isabella eller Emilio   .


 



I torsdags fick jag äntligen träffa Mona igen! Vi var ute och åt på Caledonian ( Inte Bishop arms som jag skrev först! ) i Spånga och satt och pratade många timmar!   


I helgen åkte vi ÄNTLIGEN till underbara Väddis igen. Vi har ju inte varit där sedan i januaril!

Egentligen var hela helgen fullbokad med kalas och basketmatcher men allt blev inställt pga Corona-framfarten. Konstigt nog kom Romanos och jag inte ens att tänka på att vi kunde åka till Väddis utan det var vår kollega Ida som frågade varför vi inte åkte till landet när vi ändå inte hade så mycket att göra här hemma. Vilken SUPERBRA ide!!!!!

Tack Ida!!!       


Så mysigt med eldning i kaminen, bastubad och en hel del utelek på tomten. 


     


Vi höll vår tradition och köpte mat från vår favoritrestaurang Akilles Taverna!


 


Och till sist de två tighta sovkompisarna!


 


Imorgon blir det åter jobb och mycket fokus på vilka beslut som fattas i dessa Coronatider. Jag och Romanos hoppas verkligen att vi och våra kollegor håller oss på benen och inte blir smittade för hur ska det då gå för alla våra fina patienter som behöver hjälp och vård.... 

Men man kan ju inte göra annat än att försöka skydda sig så mycket det går och hålla god handhygien...


Vi skulle ha åkt till Tyskland på påsklovet man har givetvis avbokat resan i dessa tider. Nike hade en resa inbokad till Göteborg men avbokade den också. 


Än så länge så har de inte stängt Vällingby idrottshall så jag hoppas vi kan gå på vårt Bodypump-pass som numer är en tradition för mig, Romanos, Saida och Hans! Jenny hänger också med ibland. Såååå kul!!!

Ha en jättetrevlig söndagskväll mina fina vänner       




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards