Alla inlägg under juli 2008

Av Lena - 28 juli 2008 13:13

I kväll efter att Romanos slutat jobba åkte vi hem till Ali-Reza, Salome och lilla underbara Gloria för att bli bjudna på en jättegod middag och få se deras nya hus som de köpt!


Det var verkligen ett jättefint hus!!!


Gloria ritade teckningar till mig och Romanos på löpande band! :-)


Av Lena - 27 juli 2008 13:16

Väntar och väntar samtidigt som jag inte kan röra mig så mycket som jag vill! :-)

 Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge sägs det ju! ;-)


Lägger in en bild på vår lilla "Bat-girl" nedan! :-)

Av Lena - 26 juli 2008 00:31

Ja, dagarna går och jag orkar ju inte med några längre utflykter pga min gigantiska kroppshydda!


Pratade med barnen ikväll, som berättade om sina äventyr i Ornäs. Nike berättade även i detalj vilka sorters lösgodis hon köpt idag! :-)

De hade även varit på loppmarknad idag! :-)


Själv har jag roat mig med att städa och kolla på TV! :-)

Av Lena - 25 juli 2008 00:33

Idag har jag gjort ett besök på jobbet samtidigt som jag och Eva försökte planera lite för nästa schemaperiod!

Hon som skulle ta över schemaarbetet efter mig ska tyvärr (Verkligen tyvärr för hon är en av de underbaraste sköterskor som finns! :-) ) sluta! :-(


Efter arbetet gick Romanos och jag en kort promenad vid Bromma kullar i solskenet! Helt underbart!! :-)

Av Lena - 23 juli 2008 16:33

Idag träffades Eva och jag kl 12 på Drottningholm!


Vi gick en liten promenad innan vi åt lunch, rimmad lax med dillstuvad potatis för Eva (det är vår standardrätt där!) men eftersom jag inte får äta rimmad lax i nuläget tog jag grillspett med lax och scampi! Suveränt gott!!


Därefter tog vi en liten promenad till ett café i parken, och fikade med varsitt winerbröd! :-)

En mjukglass hanns oxå med innan vi åkte därifrån! :-)

Av Lena - 19 juli 2008 23:42

Idag har vi varit hemma hos Rafael med familj och firat hans 3-års dag som egentligen är imorgon, 20/7.


Vi fick god mat (Napolitanska köttbullar med pasta) och tårta till efterrätt!


Barnen sprang som vanligt runt flera timmar, och Nike sa i bilen hem att hon var "dö-trött"!


Även en del pappersflygplans-tävlingar hanns med under kvällen! :-)

Av Lena - 18 juli 2008 17:14

Imorse åkte Nike och jag åter iväg till MVC för att kontrollera blodsockret, och tänk!!! 3je dagen gillt! Idag var det åter nere på 5,5 mmol (ej fastevärde), så det blev helt klart godkänt av barnmorskan Kerstin! :-)


Vid 13 åkte vi iväg till Kista centrum för att gå på bio och se "Kung Fu Panda" som Theo önskat se sedan första gången han såg reklam för filmen!

Det var en mycket underhållande film, och Theo längtar redan nu tills dess att den kommer ut på DVD! :-)

T.o.m Nike som inte är så road av att gå på bio tyckte att filmen var rolig!


Efter bion shoppade vi lite på Lindex, där det just nu är erbjudandet "tag 2 betala för 1" för medlemmar!

Köpte 2 FIX-tunikor, en röd med vita stjärnor på (kortärmad) och en vit och blårandig (långärmad), 1 rosa rugbytröja (oxå FIX) samt ett par armebyxor till Theo, allt detta för 249:- (Lika mycket som bara byxorna hade kostat till ordinarie pris! :-) ) PRECIS min typ av shopping! :-)

Av Lena - 17 juli 2008 17:10

På förmiddagen åkte Nike och jag åter iväg till MVC för att kontrollera blodsockret som legat lite högt.

Fortfarande var det lite högt, 8,5 mmol/l :-(

Fick en ny tid imorgon igen för återkontroll.....


Vid 14-tiden kom familjen Hedgren och hälsade på!

Vi åt tacos och firade tjejerna som båda fyllt 5 år under sommaren! :-)


Linn och Nike spelade och sjöng tillsammans!

Oscar och Theodor roade sig oxå, och lekte med bilar! :-)


Nike fick jättesöta ängel-utklädnings-kläder som syns på bilden längst ner!


Karin och jag tog även en biltur till Barkarby Outlet, där en snäll tjej hade hittat Karins borttappade plånbok! Tänk att det fortfarande finns så ärliga och snälla människor som gör sig besväret att ta reda på telefonnummer och ringer upp och säger var plånboken finns! :-) Helt underbart!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards