Alla inlägg under september 2020

Av Lena - 27 september 2020 13:02

Dagarna rusar förbi och nu är det snart oktober!


Hösten är min favoritårstid med alla vackra färger och den friska luften! Jag är så glad att jag har ett jobb där jag får vara ute så mycket! 


Veckorna är fulla med aktiviteter som basketträningar, dansträningar och Romanos och mina träningar. 


I helgen var jag på den första danstävlingen med Nike sedan hela Corona-kaoset började. Vi var i Södertälje. Bodde en natt på hotell.

Det var ett av de enklaste hotellen vi någonsin bott på men såå fräscht och trevlig personal. Mycket bra frukost också!

Det enda som saknades var läslampor ovanför sängen.


   


Min kära kollega och vän Mirjam har rensat ut sina barns garderober och Emilio har fått MASSOR med kläder som hennes son vuxit ur. TACK snälla du!!!!   


   


Redan på tisdag vill Emilio använda ett av plaggen då han har utklädningsdag i skolan!


 


Musse hade ju tid för borttagning av tandsen för ett par veckor sedan. Precis innan han skulle få lugnande hörde veterinären ett blåsljud på hans hjärta och vågade inte söva honom utan skickade en remiss för ultraljud av hjärtat på Albano djurklinik.

Ett par veckor senare fick vi tid och åkte dit.

Som både jag och Romanos känt på oss då Musse inte uppvisar nårgra som helst symtom (som anfåddhet, dålig kondition mm)  så var det ingen fara. Lite läckage mellan hjärtklaffen men absolut ingen fara och inga restriktioner.


Jag har även hunnit vara på en middag hemma hos min kära gamla kollega Christa! Vi var ett gäng som jobbat ihop för många år sedan! ÅÅÅÅÅÅ vad roligt det var och så mycket skratt och prat! 

Det var så roligt att vi fick till en träff för som det verkar nu med det ökade Coronaläget kan det ju ta ett tag innan vi kan ses igen!   


Sen har vi på Beckomberga vårdcentral även blivit inbjudna och varit på Kungsholmens vårdcentrals inflyttningsfest. De har flyttat till jättefina nya lokaler. Där bjöds på en stor buffé. Emilio hängde också med!   


Isabella har hunnit ha några basketmatcher och spelar även en idag.


Theo jobbar med mig och Romanos på vårdcentralen några dagar varje vecka. Så kul att ses varje dag! Han och Romanos käkar lunch tillsammans här hemma.


Finaste Lotta har varit hos oss nästan hela veckan. Jag verkligen älskar när vi är den stora familj som vi är och när alla här hemma!       


Just nu känns det som att allt går i ett. Inför varje ny termin säger jag att NU, den här terminen ska vi inte stressa men alltid blir det likadant.   


Har lagt upp lite auktioner på Tradera som går ut idag så jag ska packa lite paket denna eftermiddag.


Ha en fortsatt skön söndag mina fina vänner. Många kramar!!   

Av Lena - 2 september 2020 10:49

Så har skolorna börjat igen!

Nike har börjat andra ring, Isabella 6:an och Emilio i förskoleklass. Theo jobbar denna höst!


Inskolningen med Emilio gick över förväntan bra! Med tanke på hur lång tid det tog att skola in honom på dagis så förväntade vi oss mycket längre tid här också.

Men från första dagen älskar han skolan! Han vaknar själv på morgonen och frågar direkt när vi ska gå   .

Den vecka som jag var ledig för inskolningen känns helt onödig nu, men det vet man ju inte innan.


 


Isabellas basket har kört igång och nästa vecka börjar även dansen.


Nikes dans har också börjat och snart är det dags för danstävlingar igen så hotell är bokade! 


Emilios simskola började redan förra veckan.


Jag och de stora ungdomarna tog en helkväll på Jensens en fredag. Dock blev vi lite besvikna då maten inte smakade lika gott som 2 veckor tidigare men trevligt hade vi ändå!


 


Jag har även äntligen fått till en date med bästa Eva! Vi åt en lunch på Grand Hotel!


 


Jättetrevligt att få sitta och prata i kapp och supergod mat!


Nike fortsätter övningsköra! Här om dagen tog vi en liten långtur fram och tillbaka till Bålsta.

Vi åkte gamla vägen dit och motorvägskörning hem. Vi åkte och tittade till vårt gamla hus på Norrbyvägen.

Körningen gick verkligen fantastiskt bra och det är så trevligt att få sitta och prata om allt möjligt under bilfärden. Både Nike och jag älskar ju att åka bil!

Nästa gång vi åker till Bålsta har vi blivit hembjudna till Nikes, Theos och Isabellas fritidsledare Kim som bor där!   


   


Jag är åter tillbaka på jobbet och det är såå roligt att få träffa alla fina kollegor igen!   


Idag är jag ledig och har packat lite Traderaauktioner som jag sålt samt tagit en långpromenad med Musse.


 


Turbo har blivit sååå gosig på senare år så han vill vara så nära som det bara går!   


Ha en underbar onsdag nu mina fina vänner!


Kram på er!       



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards