Direktlänk till inlägg 11 oktober 2023

Våren och sommaren har gått och nu är underbara hösten här :)

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!


I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har gjort förut. Jättetrevligt och mysigt att ses!


 


Musse har haft en kämpig vår och början av sommaren. Han har ju fått tandsjukdomen FORL (en obotlig tandsjukdom som bryter ner alla emalj) så han har genomgått 2 stora operationer där han fått dra ut nästan alla tänder! Men vilken hjälte han är! Han har tagit det så bra! Han genomgick även ultraljud hjärta pga sitt blåsljud och blev insatt på regelbunden medicinering morgon och kväll.

     


Han har även hunnit fylla hela 13 år! Vi hoppas att han mår bra i många år till!

  


En mycket, mycket tråkig sak som har hänt är att vår älskade, finaste Bebban har somnat in! Hon var som vår närmaste familj! Vi hade alltid varandra! Vi var hos henne nästan varje dag och Musse fick komma och gå som han ville! DU är SÅÅ OTROLIGT SAKNAD Bebban!         

Det är så konstigt att komma hem och tänka att jag ska titta in till Bebban innan jag går in och i nästa sekund komma på att hon inte finns där mer. Hon har ju ALLTID funnits så nära! Vi älskar dig Bebban!   

   


Jag har fått träffa tjejerna från mitt förra jobb på Råcksta/Vällingby Närvård vid ett par tillfällen.

Först var vi och firade Jenny som fyllt år på en restaurang vid Islandstorget.


Vi fick även äran att ännu en gång lyssna på bandet "Keep it up" på Engelen! De är så bra och vi önskar att de skulle spela oftare där!

 

Sen sågs vi även i somras på vår traditionella träff på Allsång på Skansen!

 

I somras gick Romanos och jag om varandra lite på semestern för Emilios skull. Han är så stor nu och ville inte vara på sommarfritids utan var hemma hela sommarlovet.

Vi var en del på Väddis och en del hemma i Bromma.


         

Emilio hade även med sina kompisar Edvin och Sonny över en helg och det var verkligen full fart hela tiden och 3 trötta killar som sov som stockar hela natten.

   


Alla barnen har fyllt år! Theo 22, Nike 20, Isabella 15 och Emilio 9 år! 


 

Vi har bara foton från Emilios kalas i år men självklart har vi firat alla barn! 


Vi blev inbjudna till Linns 20-års fest! Vi träffas inte så ofta längre men det var såå roligt att ses igen! En så rolig fest med mycket god mat och tipspromenad! 

 

Jag och Romanos hade semester tillsammans v 33 och då åkte vi med "småttingarna" till vårt underbara Tyskland! Vi har inte varit där sedan innan Covid-pandemin startade och det var helt otroligt UNDERBART att få träffa alla igen!

Tiden gick som vanligt för fort och vi alla längtar tillbaka!

Vi bodde på samma hotell som vi har gjort de senaste åren och det var lika trevligt som vanligt!


               

Vi hyr ju alltid bil när vi är där och det är så kul att få prova nya bilar. Den här gången blev det en Opel.

 


Musse fick lyxsemester hemma hos Farfar Per och Farmor Lena   .


Romanos fick en present av våra fina jobbarkompisar när han fyllde år. Det var ett presentkort på "Stand-up Comedy" och middag på Norra Brunn. Han bjöd med mig och det blev en hellyckad kväll! Bl.a Henrik Schyffert uppträdde och det är en av både Romanos och mina favoriter. OJ vad vi skrattade! 

   


Här hemma har vi renoverat lite i vanlig ordning. Vi har ju inte så mycket kvar att göra men vi fick iden av en granne att flytta en vägg mellan Emilios lilla rum (som eg är ett förråd med fönster) och Isabellas rum. Emilio och Isabella har nu nästan lika stora rum och vi är såå nöjda! Emilio och Nike är tom så nöjda att de nu delar på det rummet.

Det är så roligt att hålla på och spackla och måla och fixa! 


 


Vi hade ett par som hjälpte oss att flytta själva väggen, resten gjorde vi själva. Under tiden när de höll på ville jag att Musse inte skulle gå omkring överallt och vara i vägen så han och jag tog en ensamhelg på underbara Väddis! Vi plockade massor med svamp, jag bastade och så eldade vi självklart i kaminen. Det var nog den här gången som det har varit som mest mygg någonsin så jag är glad att Romanos inte var med (han hatar verkligen myggor).

         

Romanos överraskade mig en kväll när vi kom hem från jobbet med att ha bokat bord på min favouritrestaurang Greken på Hörnet. Theo var chaufför! Vilken LYX!

 

Nu har hösten kommit och allting har dragit igång som vanligt, både jobb, skola och aktiviteter. 


Isabella fortsätter med dansen och har även börjat tävla lite smått. Första danstävlingen vann hon!

 

Emilio fortsätter med basketen och hade första matchen i helgen! 


Jag och Romanos kör på tillsammans med Hans med Bodypump på tisdagar. Tyvärr har vårt spinningpass på onsdagar bytt tid så vi hinner inte dit. Har som tur är hittat ett nytt favoritpass med vår tränare Marianne på torsdagar. Det kallas Trippel-heat och avslutas med ett pass i rörlighet! 

 


En dag i våras när Isabella och jag var ute och åkte hörde vi plötsligt en jättehård smäll. Vi insåg efter någon sekund att vi blivit påkörda bakifrån. Mycket strul blev det då han som körde in i oss saknade försäkring men efter mycket om och men har vi nu fått bilen (nästan) lagad. De fixade nya delar och lackade om där det behövdes. Det som även gick sönder var någon sladd som hör till dragkroken men den vill försäkringsbolaget inte stå för.

 

Vi har ju haft vår käre Victor som bilmekaniker och som ställt upp såå mycket för oss men tyvärr så gick han bort hastigt i somras. Det är så konstigt att han bara är borta. Vid minsta problem som handlade om bilarna tänkte jag direkt : Vi måste fråga Victor. Det tänker jag fortfarande ofta men kommer sen på att det inte går   .


Tänk när Nikes bil hade fel på en spindelled som upptäcktes på besiktningen. Romanos ringde Victor och dagen efter hämtade han bilen på morgonen och lämnade den på kvällen (lagad förstås). Jag bokade en tid till besiktningen dagen efter och när jag kom dit var det samma kille som från början besiktigat bilen (jag hade tom samma kläder på mig som besiktningsdagen). Han tittade mycket förvånat på mig och sa :-Men du var ju här i förrgår. -Ja, sa jag och jag såg på honom att han var mycket misstänksam till om jag missuppfattat att jag måste laga bilen innan jag kom på återbesiktning   . Bilen gick igen u.a


På jobbet är allting superbra! Vi har fått en ny chef, Ilias, som är fantastisk! Sen har vår gamla kollega Malin kommit tillbaka och vi har även fått en ny sjuksköterska som heter Ida.

Det är verkligen som att vi alla är en liten familj som alltid ställer upp för varandra!   

Theo jobbade hela 5 veckor hos oss i somras. Han satt 2 veckor i receptionen och 3 veckor var han med mig på hemsjukvården. Det är verkligen roligt at få jobba med honom.

Vår kära kollega Fredrika saknar vi massor men hon är mammaledig och har fått en liten kille! Sååååå UNDERBART   .


Tänk att i januari är han färdig sjuksköterska och han har fått ett jobb på infektionskliniken, SÖS där han vill börja!


Nike har gjort flera resor denna sommar med kompisar. Hon har varit på Cypern och nu senast var hon i Spanien.


Ja mina vänner! Det är väl i stort det som hänt sedan senast.


Avslutar med en liten bild på småkillarna som verkligen älskar varandra!


Många, många kramar till er alla       

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Av Lena - 23 mars 2022 15:11

I år kom vi ÄNTLIGEN iväg igen på sportlova med familjen Öfverbeck nr 2, Hans, Jenny, Greta och Astird! På 2 år har vi inte kommit iväg. I år var det Nike, Bellan, Mille, jag och Romanos som åkte. Theo kundet tyvärr inte hänga med i år då han hade ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards