Alla inlägg under oktober 2021

Av Lena - 20 oktober 2021 15:52

Senaste tiden har det varit riktigt höstväder! Både Romanos och jag älskar hösten. Vi har tagit fram alla ljus vi har och tänder de varje kväll! Såå mysigt!


Vi var på Väddis för ett par helger sedan för att ställa undan utemöblerna, ta ner studsmattan samt tömma varmvattenberedaren på vatten och tömma ut allt vatten ur rören eftersom sommarvattnet stängs av nu till helgen. På vintrarna hämtar vi vatten i dunkar på vintertappstället   .


Emilio var den ende som var med av barnen. Isabella skulle på födelsedagsfest hos en kompis och Nike och Theo behövde plugga så de såg efter Bellan och Turbo   .


Vi spelade lite spel, eldade i kaminen och självklart så bastade vi också.


 


Turbo fick vara kvar hemma då han blir så åksjuk i bilen och eftersom barnen var hemma så slapp han åka med.


Musse har hunnit fylla hela 11 år! 


 


Jag har haft problem med mina knän sedan jag var tonåring. Det har, konstigt nog, blivit bättre och bättre ju äldre jag blivit men fortfarande så känner jag instabilitet vid vissa rörelser. 

Romanos skickade iväg en remiss för att göra magnetröntgen av det vänstra knät som är sämst och det visade sig vara något som heter Patella Alta. Jag röntgade mig mest för att se vad det var eftersom vi planerar en vecka i fjälllen och jag ville se om det mot förmodan skulle visa att det inte var någon fara att åka utför. Tyvärr så går det inte utan risk att knäskålen hoppar ur så det är inte värt att chansa  .


Jag har ÄNTLIGEN fått träffa älskade Eva igen (Gudmor-Eva alias Eva-Britta)  . Vi fikade en eftermiddag och pratade ikapp allt som hänt sedan vi senast sågs vilket var otroligt mycket, både glädje och sorg!


Efter fikat så begav vi oss mot vår kollega Christa på middag, knytkalas. Vi är ett gäng som har jobbat ihop i många många år på fd avdelning 51 och vi brukar träffas en gång per månad. Det är så himla roligt att ses! Vanligtvis så blir det ju tyvärr ofta så när man slutar någonstans så säger man att man ska ses men att det sedan rinner ut i sanden eftersom det hela tiden är så fullt upp, men inte för oss!    


Jag har också tagit upp mitt projekt med Tradera-auktioner igen. Har inte haft någon som helst lust att hålla på med det på länge men har idag lagt upp några auktioner.

Jag har ju alltid köpt väldigt mycket begagnat och då ofta på Tradera.

Emilio har haft ett par Adidasskor som han fick av en granne för länge sedan. Han använde VERKLIGEN slut dem! Hål överallt och trasiga innersulor.

Jag kollade direkt på Tradera och hittade ett par i rätt storlek för 30:- (!!!). Som hittat och Emilio blev överlycklig!   Det känns så bra, både för miljön och plånboken, att handla begagnat.


 


Emilio har fått sååå mycket kläder av min fina vän och kollega Mirjam. 

Ett plagg han fick var en collegekofta som ser ut som en onepice upptill där man kan dra luvan över huvudet och stänga med dragkedjan. Den har blivit så populär. Många kompisar frågar var han köpt den för de vill ha en likadan. Jag frågade Mirjan men hon visste tyvärr inte då de i sin tur fått den av någon. Finns inte en enda lapp i plagget som kan ge någon ledtråd.

Emilio har på sig den varje dag och man får smyga ner den i tvätten för att kunna tvätta den   .


 


I söndags var Morfar och Marita här på ett försenat tårtkalas för att fira tjejernas födelsedagar (de fyller ju båda år på sommaren men då var de på resande fot på olika destinationer så därför sköt vi fram firandet).


I kväll har Isabella dans. Hon missade förra veckan då hon hade halsfluss och de lär sig många nya steg varje gång så jag hoppas att hon hänger med ändå idag. Hon är väldigt duktig på att öva hemma mellan tillfällena så hon borde komma i kapp.


Nästa termin har hon som önskan att få börja på "förberedande kurs för tävlingsdans". Får se om hon tycker det är roligt och om hon vill prova på att tävla.

Det skulle vara jätteroligt om båda tjejerna kan gå på samma tävlingar. Tänk... Då får vi börja med våra mysiga hotellnätter runt om i Sverige igen och då är vi alla tjejer i familjen som åker iväg. Nike och jag har ju haft det som "vår" grej att bo på hotell, äta middag ute och sedan underbar hotellfrukost innan tävlingen börjar och det känns ännu roligare om Isabella också följer med! Plus att Nike kan hjälpa Bellan att fixa håret då jag inte är så bra på det (verkligen inte bra   )


Nu dags för lite middag och sedan iväg till dansen.


Massor med kramar mina fina vänner!       

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards