Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Uppsala besök, ytterligare en x-ning bokad och lösenord

Av Lena - 16 februari 2010 15:50

Idag hade Karin, Ted och jag bestämt att vi skulle ha en lunchdate i Uppsala.

Vi möttes på Ikea och gick runt ett tag innan vi satte oss i den alldeles ny restaurangen för att käka!

Verkligen supergoda vegetariska nachos med guacemole (stavas det så?) blev det!


Shoppade även lite champagneglas   i fyndhörnan (då vi ej hade ett enda innan) samt 2 nya kuddar.


Gick sedan vidare över till Stadium där både Karin, Ted och jag köpte lite nya träningskläder!

De hade sweatshirtjackor för halva reapriset, så jag köpte 2 stycken för totalt 149:- (hade kostat 399:- styck!).  


När jag kom hem igen ringde Marianne och frågade om jag kunde tänka mig att jobba i natt istället för på torsdag natt som redan är inbokad pga att det var mycket sjukfrånvaro på jobbet.

Det är ju inga problem när man bor så nära och när Isabella kan gå på dagis imorgon så att jag får sova några timmar!  


Med fjällresenärerna hoppas jag att det är bra idag!

För några år sedan när vi var uppe där bodde vi i familjen Öfverbeck i stort sett på vårdcentralen pga diverse åkommor, och vi brukar skoja om det, att nu är det dags igen för rusningen till Funäsdalens vårdcentral av familjen Öfverbeck....

I år verkar det som att det i alla fall finns en stor risk att det kan bli så igen, då stackars Hans började fjällsemestern med att bryta handleden!    

Även Nike var på väg till vårdcentralen med feber och öroniflammation, men med mängder av nässpray och alvedon ligger det besöket för närvarande framskjutet...

KRYA PÅ ER, Hans och Nike!!!


Har även under gårdagen när jag var ledig passat på att boka ytterligare en x-ning som jag väldigt gärna länge velat göra! En "lång" x-ning med Birka Paradise till Riga och Visby! Vi åker den 16:de juli (Nikes födelsedag) och det ska verkligen bli superroligt! Både att få åka på x-ning (som vi alla älskar) och se 2 helt nya städer!  


Det blir lite glest ibland mellan uppdateringarna av bloggen nu pga stressigt schema ibland, med fullt upp varenda minut av dygnets timmar, men ska försöka hålla uppdateringarna till minst ett par gånger i veckan!

Blev så glad häromdagen när Jenny berättade att Per uppdaterat sin blogg nyligen, med många fina bilder både på barn, vovvar och en supersnygg ny kamera!  


Och på tal om bloggar, jag fick ett mail häromdagen av en kompis med en blogg som jag brukar följa, där hon undrade om jag inte längre ville läsa hennes blogg då jag inte skrivit och frågat om nytt lösenord.

För att det inte ska bli några missförstånd så skriver jag här att jag absolut jättegärna vill följa alla bloggar som jag brukar läsa, men att jag inte riktigt har tid just nu att maila och fråga om nya lösenord (då jag knappt hinner uppdatera min egen blogg just nu menar jag)

Så att jag inte skriver och frågar om nya lösenord betyder absolut inte att jag inte längre tycker om/vill läsa era bloggar där ni bytt lösenord!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 11 oktober 2023 15:45

Våren och sommaren har gått och nu är min och Romanos favoritårstid hösten här!   I våras träffade jag äntligen Eva, alias Eva-Britta igen. Vi ses så sällan men ändå är vi så nära. Vi var på Grand Hotel och avnjöt Afternoon tea som jag aldrig har...

Av Lena - 15 februari 2023 11:32

Återigen har det gått några månader sedan senaste uppdateringen.   I november fick Isabella och Emilio körtelfeber. Isabella var sjukare än vad hon någonsin varit och väldigt länge. Emilio var sjuk ett par veckor men hade svullna körtlar i flera ...

Av Lena - 12 oktober 2022 14:02

För 2 helger sedan var vi och firade Marita som fyllt år. Mycket tårta och godsaker blev det.             På jobbet har vi haft den årliga HLR-utbildningen. Det är så bra att få uppdatera sig.       Bästa Susanne fotade oss alla...

Av Lena - 21 september 2022 14:14

Tiden går så fort. Känns som att det nyss var starten på sommarlovet och nu är det redan höst. Emilio har börjat 2:an, Isabella 8:an, Theo fortsätter sin utbildning till sjuksköterska och Nike jobbar heltid. Fattar inte att jag har så stora barn!  ...

Av Lena - 25 juli 2022 17:14

Äntligen sommarlov!   Nike och Filip har tagit studenten båda 2:         Nike har även hunnit med att fyllla 19 år! Födelsedagen firande hon i Spanien tillsammans med Filips familj.       Vi får fira mer hemma nästa helg   . ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards